|

واکنش آموزش و پرورش به یک گزارش

وزارت آموزش و پرورش در واکنش به گزارش گروه اجتماعی «شرق» با عنوان فقر از نمای نزدیک، جوابیه‌ای را به دفتر روزنامه ارسال کرد.

واکنش آموزش و پرورش به یک گزارش

وزارت آموزش و پرورش در واکنش به گزارش گروه اجتماعی «شرق» با عنوان فقر از نمای نزدیک، جوابیه‌ای را به دفتر روزنامه ارسال کرد. متن این جوابیه به شرح زیر است:

در پاسخ به مطلب مندرج در آن روزنامه به تاریخ 09/11/1402 با عنوان «فقر از نمای نزدیک»، پاسخ مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش را به استحضار می‌رساند:

بهبود سطح کارایی نظام آموزشی و ارتقای کیفیت خدمات مدارس دولتی نیازمند بهبود سطح شایستگی‌های حرفه‌ای، تخصصی و عمومی معلمان است. در این راستا لازم است حاکمیت امکانات و ظرفیت‌های خود را به‌منظور بهبود سطح کارایی و عملکرد معلمان به کار بگیرد تا تحقق اهداف نقشه جامع علمی کشور و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش امکان‌پذیر شود. قانون رتبه‌بندی گامی در مسیر گسترش و تقویت شایستگی‌ها و توانمندی‌های معلم در فرایند یاددهی – یادگیری از گذر افزایش انگیزه و رضایتمندی معلمان [استفاده از ابزار نظام پرداخت‌ها] جهت تحقق افزایش کیفی فرایند تعلیم و تربیت به‌شمار می‌آید. در ماده 22 آیین‌نامه اجرائی قانون یادشده، مراحل استقرار و ارتقا تفکیک و برای هریک آیین‌نامه‌های اجرائی جداگانه پیش‌بینی شده است. آیین‌نامه حاضر (مرحله ارتقا) در راستای ماده ۲2 آیین‌نامه اجرائی قانون نظام رتبه‌بندی معلمان در مرحله استقرار، با بررسی مستندات و گزارش‌های مرتبط با موضوع و استفاده از نظرات نمایندگان عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی، مدیران سازمان برنامه و بودجه و امور اداری و استخدامی، دست‌اندرکاران پیاده‌سازی نظام رتبه‌بندی در آموزش و پرورش، اندیشمندان، خبرگان و کارشناسان آشنا به موضوع و نمایندگان معلمان، مدیران و ارزیابان در چارچوب قانون نظام رتبه‌بندی تدوین شده است. روشن است که اثربخشی آیین‌نامه حاضر برای ارزیابی فعالیت‌های آموزشی، تربیتی و حرفه‌ای معلم، بهبود عملکرد و سطح کارایی نیروی انسانی در فرایند یاددهی – یادگیری در گروی عوامل متعددی از قبیل باز طراحی معیارهای ارزیابی عملکرد معلمان، تبیین مصادیق رفتاری، تدوین برنامه‌های بهبود سطح شایستگی‌ها و توانایی‌های شغلی معلمان است.

خواهشمند است دستور فرمایید طبق قانون مطبوعات و رسانه‌ها نسبت به درج جوابیه این مرکز در همان صفحه و با همان قلم اقدام لازم صورت گیرد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها