|

کبوتر زندانی و پیش‌بینی بی‌کاری

در حال حاضر اتفاقات عرصه فناوری تأثیر گسترده‌ای بر مردم دارند. پیش‌بینی شده هوش مصنوعی تا سال 2030 جایگزین 2.4 میلیون شغل فقط در ایالات‌ متحده خواهد شد. این تصور که چه اتفاقی قرار است برای دیگر نقاط جهان رخ دهد، هنوز به طور کامل امکان‌پذیر نیست. اما قرار است هوش مصنوعی مولد برای جایگزینی با کارمندان اداری در نظر گرفته شود. این شیوه در آمریکا قرار است تا شش سال آینده اجرائی شود و حدود شش درصد شغل‌ها با هوش مصنوعی جایگزین شوند.

کبوتر  زندانی و  پیش‌بینی  بی‌کاری

در حال حاضر اتفاقات عرصه فناوری تأثیر گسترده‌ای بر مردم دارند. پیش‌بینی شده هوش مصنوعی تا سال 2030 جایگزین 2.4 میلیون شغل فقط در ایالات‌ متحده خواهد شد. این تصور که چه اتفاقی قرار است برای دیگر نقاط جهان رخ دهد، هنوز به طور کامل امکان‌پذیر نیست. اما قرار است هوش مصنوعی مولد برای جایگزینی با کارمندان اداری در نظر گرفته شود. این شیوه در آمریکا قرار است تا شش سال آینده اجرائی شود و حدود شش درصد شغل‌ها با هوش مصنوعی جایگزین شوند. دیروز گوگل نیز هوش مصنوعی جدید خود را ارائه داد. این مدل هوش مصنوعی برای تولید تصویر جدید است که با نام ایمیج اف ایکس رونمایی شده است. گوگل در معرفی این مدل به «چیپ‌های بیانگر» اشاره کرده است که اساسا فهرستی از کلیدواژه‌های پیشنهادی هستند که به کاربران اجازه می‌دهد ایده‌ها و خلاقیت‌های خود را بیشتر کاوش کنند. در واقع با دادن کلیدواژه می‌توان از این هوش مصنوعی انتظار دریافت عکس‌های مناسب و پیشنهادی را داشت. با توجه به اتفاقی که به تازگی برای تیلور سوئیفت و انتشار عکس‌های نامناسب او رخ داده است، این هوش مصنوعی فیلتری دارد که از این اتفاقات جلوگیری خواهد کرد و قرار است از تولید تصاویر جعلی افراد معروف جلوگیری ‌کند.

کبوتر   زندانی

یورونیوز: یک کبوتر به ظن جاسوسی برای چین به مدت هشت ماه در یک قفس انفرادی محبوس شد. به گزارش رسانه محلی «ایندین اکسپرس» این کبوتر اکنون آزاد شده است. بر اساس این گزارش، پلیس هند این کبوتر که دو حلقه بر روی پاهایش نصب شده بود را در ماه می ‌سال میلادی گذشته در نزدیکی ساحل شهر مومبای به دام انداخت. پلیس روی بال‌های این کبوتر خطوطی را کشف کرد که گمان می‌رفت خط چینی باشد. این کبوتر سپس برای تحقیقات بیشتر به یک کلینیک حیوانات منتقل و در یک قفس انفرادی نگهداری شد. تحقیقات پلیس هند روشن کرد که از این کبوتر برای مقاصد جاسوسی استفاده نشده، بلکه یک کبوتر راه گم‌کرده از تایوان است که برای شرکت در مسابقات پروازی تربیت شده است. با وجود مشخص‌شدن «بی‌گناهی»، این پرنده به دلیل فراموش‌شدن موضوع توسط مسئولان ماه‌ها در یک قفس انفرادی زندانی ماند.

باز هم  ثروت  بیشتر

دیجیاتو:  براساس گزارش سی‌ان‌بی‌سی، زاکربرگ تا پایان روز جمعه، به‌لطف افزایش 20 درصدی سهام متا، 28 میلیارد دلار به‌دست آورده است. طبق این گزارش، دارایی خالص مدیرعامل متا اکنون به 165 میلیارد دلار رسیده و اکنون بالاتر از هم‌بنیان‌گذار مایکروسافت قرار گرفته است. در حال حاضر ایلان ماسک، بیل گیتس و زاکبرگ کسانی هستند که در آمریکا و جهان جزء ثروتمندترین افراد هستند. البته چندی پیش ایلان ماسک دچار مشکلاتی شده بود و وام چند میلیارد دلاری که قرار بود دریافت کند دچار مشکل شد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از انگجت، شرکت تسلا در سال ۲۰۱۸ میلادی بسته دستمزد و مزایای ۵۶ میلیارد دلاری برای ماسک در نظر گرفت و به همین دلیل وی در فهرست ثروتمندترین افراد جهان قرار گرفت. اکنون یک قاضی در ایالت دلوور این معامله بین مدیر ارشد اجرائی و شرکت را بی‌اعتبار خوانده و معتقد است پرداخت چنین بسته دستمزد کلانی از سوی شرکت، بی‌انصافی نسبت به سهام‌داران است. دادگاه دلوور براساس شکایتی که ریچارد تورنتا ثبت کرده، این‌طور دستور داده است. این سهام‌دار تسلا شرکت خودروسازی را به دلیل تصویب این بسته دستمزد به نقض وظیفه امانتداری متهم کرده است. ماسک در واکنش به این تصمیم در شبکه ایکس نوشت هیچ‌وقت در دلوور سرمایه‌گذاری نکنید.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها