|

دستاوردهای مسئولان

در اینجا برخی اخبار که در شبکه‌های اجتماعی مورد توجه قرار گرفته‌اند، مرور می‌شوند.

در اینجا برخی اخبار که در شبکه‌های اجتماعی مورد توجه قرار گرفته‌اند، مرور می‌شوند.

پیامک‌های حجاب در قم

دو سه روز پیش فرمانده نیروی انتظامی استان قم اعلام کرده بود از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۷۴ هزار پیامک بی‌حجابی در خودرو از سوی این نیرو برای شهروندان در این استان ارسال شده است. ارسال این پیامک‌ها منجر به ۵۳ هزار تذکر، ۱۳ هزار توقیف سیستمی و بیش از هفت هزار توقیف فیزیکی خودرو در این استان شده است. کاربران شبکه‌های اجتماعی به این خبر واکنش نشان دادند و معتقد بودند این تعداد پیامک شامل بیش از یک‌سوم ماشین‌های این استان است.

طلاب خودشان قبول شدند

ایرنا با «علی فرهادی»، سخنگوی وزارت آموزش و پرورش، درباره خبری که این روزها واکنش‌برانگیز بوده گفت‌وگو کرده است. او در پاسخ به این پرسش که آیا طلبه‌ها و روحانیون در آزمون استخدامی معلمی سهمیه‌ داشته‌اند، جواب داد: «روحانیون هیچ سهمیه‌ای در آزمون استخدامی ندارند و وزارت آموزش و پرورش پس از برگزاری آزمون ماده ۲۸ متوجه شد که ۳۵۰۰ نفر از پذیرفته‌شدگان روحانی هستند. ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان به وزارت آموزش و پرورش امکان می‌دهد در مواقع اضطراری که با کمبود نیرو مواجه است، بتواند علاوه بر نیروهایی که در دانشگاه فرهنگیان تحصیل کرده‌ و تعهد خدمت دارند، از بین دانش‌آموختگان سایر دانشگاه‌ها، مؤسسات عالی و حوزه‌های علمیه به جذب نیرو اقدام کند».

او تأکید کرد: «هیچ سهمیه‌ای در آزمون وزارت آموزش و پرورش برای روحانیون وجود نداشته و این افراد از طریق آزمون و پذیرش پس از قبولی در آزمون جذب شدند و ما هم پس از آزمون متوجه شدیم که این افراد به عنوان معلم پذیرفته شده‌اند».

شورای عالی  انقلاب فرهنگی و نقشه جامع پزشکی

ایسنا گزارشی از سخنان عبدالحسین خسروپناه در «بیست‌ونهمین جشنواره تحقیقات و فناوری علوم پزشکی رازی» ارائه داده که واکنش برخی پزشکان را در شبکه‌های اجتماعی به همراه داشته است. این مسئول در جشنواره‌ای که دیروز در دانشگاه علوم‌ پزشکی ایران برگزار شد، اظهار کرد: «ما در شورای عالی انقلاب فرهنگی نقشه جامع علوم پزشکی را مصوب کنیم و این موضوع با کمک اساتید حوزه علوم پزشکی میسر می‌شود. حوزه سلامت در نقشه جامع علمی کشور آمده است و پزشکان باید در این حوزه اظهار نظر کنند». رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه شرایطی را تصور کنیم که نقشه جامع علوم پزشکی به تصویب رسیده است، گفت: «اگر مجلس شورای اسلامی نتواند در زمینه اجرای نقشه جامع علوم پزشکی ساختارسازی کند، تدوین نقشه جامع علوم پزشکی بی‌فایده است».

او بیان اینکه تفاوت انسان و حیوان در «داشتن» و «نداشتن» آگاهی نیست، ادامه داد: «زیست زنبور عسل از آگاهی این حیوان حکایت می‌کند و علم این موجود غریزی است‌. اگرچه علم زنبور عسل غریزی است؛ اما علم انسان عقلانی است و به دلیل عقلانی‌بودن «تمدن‌ساز» است». «خسروپناه» با بیان اینکه «ضرورت نگرش به حکمرانی پیشرفت پزشکی» باید در کانون توجه قرار گیرد، گفت: «حکمرانی مانند یک بسته است که از سیاست‌گذاری تا تصدی‌گری را دربر می‌گیرد. اگر به بسته حکمرانی در حوزه توسعه پزشکی بی‌توجه باشیم گاهی اوقات تحقیقات متخصصان حوزه علوم پزشکی بی‌نتیجه باقی‌ می‌ماند. گاهی اوقات وزارت صمت که متصدی واردات و صادرات را بر عهده دارد با تصمیم خود منجر می‌شود که نتیجه سال‌ها تحقیق و پژوهش یک پژوهشگر بی‌ثمر شود».

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها