|

واکنش ‌سازمان برنامه و بودجه ‌ به ‌ گزارش «شرق»

دولت در لایحه اصلاحی بودجه، مهم‌ترین دغدغه نمایندگان را برطرف کرد سازمان برنامه و بودجه در واکنش به گزارشی با عنوان «بودجه برگشت خورد» در تاریخ ۲۲ آذر ۱۴۰۲ توضیحاتی به دفتر روزنامه ارسال کرده است.

واکنش ‌سازمان برنامه و بودجه  ‌ به ‌ گزارش «شرق»

دولت در لایحه اصلاحی بودجه، مهم‌ترین دغدغه نمایندگان را برطرف کرد

سازمان برنامه و بودجه در واکنش به گزارشی با عنوان «بودجه برگشت خورد» در تاریخ ۲۲ آذر ۱۴۰۲ توضیحاتی به دفتر روزنامه ارسال کرده است.

«شرق» با توجه به اخلاق حرفه‌ای روزنامه‌نگاری و احترام به ماده 23 قانون مطبوعات و به‌منظور رفع ابهام و روشن‌شدن افکار عمومی، متن ارسالی را عینا منتشر می‌کند.

«برخی از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی به دلیل عدم پیش‌بینی صریح اعتبارات مورد نیاز برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و عدم ارائه برخی از مصارف بودجه که مربوط به بخش دوم لایحه بودجه می‌باشد، به کلیات لایحه بودجه 1403 رأی مخالف دادند و مطابق مفاد ماده 182 قانون اصلاح مواد (180) و (180) قانون آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، دولت موظف به اعمال اصلاحات ظرف مدت یک هفته گردید. طی مهلت مقرر قانونی، اصلاحات لازم اعمال و به مجلس شورای اسلامی تقدیم شد و با توجه به تأمین نظرات نمایندگان محترم، کلیات لایحه بودجه مجدد تأیید گردید. لازم به توضیح است که با توجه به اینکه مهم‌ترین دغدغه و نگرانی نمایندگان محترم موضوع ضرورت صراحت در پیش‌بینی اعتبارات مورد نیاز برای اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان مطابق مفاد برنامه هفتم پیشرفت بود، دولت در لایحه اصلاحی به استناد بند (س) تبصره (6)، منابع پیش‌بینی‌شده در بند یادشده را به «متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری و والدین معظم شهدا» اختصاص داده است. همچنین برخی از ابهامات درخصوص مفروضات پیش‌بینی مصارف بودجه برای نمایندگان محترم وجود داشت که در قالب جداول شماره (۵) و (۸) لایحه اصلاحی موارد مورد نظر تنظیم و ارائه شده است».

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها