|

جواد نکونام: دربی زیبا نشود هم اتفاقی نمی‌افتد

جواد نکونام، سرمربی استقلال، پیش از بازی با پرسپولیس در کنفرانس خبری روبه‌روی خبرنگاران نشست و به سؤالات پرتعداد آنها پاسخ داد. گزیده مهم‌ترین بخش از صحبت‌های نکونام را در زیر از نظر می‌گذرانید.

جواد نکونام: دربی زیبا نشود هم اتفاقی نمی‌افتد

جواد نکونام، سرمربی استقلال، پیش از بازی با پرسپولیس در کنفرانس خبری روبه‌روی خبرنگاران نشست و به سؤالات پرتعداد آنها پاسخ داد. گزیده مهم‌ترین بخش از صحبت‌های نکونام را در زیر از نظر می‌گذرانید.

جدال قهرمانی

مدعیان قهرمانی بحث جدایی دارد. اول فصل به هواداران‌مان گفتم برخی مواقع سرمان کلاه می‌رود و شیطنت‌هایی صورت می‌گیرد و ما را از راه‌مان دور می‌کند. از روز اول شرایط تیم، تغییرات مدیریتی و اتفاقاتی که افتاد، مشخص بود و نتوانستیم شرایطی ایدئال داشته باشیم. هیچ‌وقت خواسته‌ام به این شکل نبود که استقلال باید قهرمان شود، اما تا استقلال به صدر جدول آمد، فشارها شروع شد. نمی‌دانم چرا درباره دیگر تیم‌ها که این‌ همه بازیکن گرفتند و شرایط خیلی بهتری از ما دارند و به‌نسبت پایان فصل‌شان تا الان که بازیکن می‌گیرند، صحبتی نمی‌شود. شرایط طوری شد که تیم ما به صدر جدول آمد، حالا صحبت می‌کنند و می‌گویند این تیم باید قهرمان شود.

کسر امتیاز احتمالی از استقلال

دنبال هوادار متمول هستیم! درباره اینکه خودشان (بازیکنان پرسپولیس) تأیید کرده‌اند، صحبتی ندارم و توانستند و استفاده کرده‌اند. اینکه فقط یک امتیاز از پرسپولیس کسر شده است، به کمیته انضباطی بازمی‌گردد. با سقف بودجه، سقف تعداد بازیکن و... فوتبال‌مان تا چند سال دیگر دوام نمی‌آورد، چون شرایط خوبی ندارد. فوتبال را باید فوتبالی نوشت و باید قانونی نوشته شود که فکر‌شده باشد و به فوتبال کمک کنیم. هر بازیکنی قیمتش مشخص است و می‌توانیم پول زیاد یا کم بدهیم ولی اگر مدیریت شود، این مشکلات پیش نمی‌آید. الان یک سال است لیگ‌مان درگیر سقف قرارداد است و همه هم اعتراض می‌کنند. صراحتا می‌گویم حداقل پنج تیم این قانون را رعایت نکرده‌اند. تکلیف ما مشخص است و همه چیز گویا. کسانی که با طرح یک‌سری سؤال به باشگاه ما بی‌احترامی می‌کنند، مطمئن باشید خط‌دهی شده است، ولی باید احترام‌ها مشخص شود و بی‌احترامی نکنیم. بازیکنان دو تیم وارد زمین می‌شوند و قیمت‌ها مشخص است. کمک ‌هوادار متمول به حریف هم که مورد تأیید است. همه چیز روی میز باز است و کسر یک امتیاز یا پنج امتیاز با کمیته انضباطی است.

اتفاقات حاشیه‌ای در دربی

ما هیچ نگرانی‌ای نداریم، چون از جنس خودشان هستیم و همه چیز بلدیم. برای دربی قبلی صحبتی ندارم ولی حداقل امیدوارم اتفاقی که در دربی قبل افتاد و داور در جشن قهرمانی حریف شرکت کرد، دیگر این اتفاق نیفتد. داور در تمام بازی‌ها تعیین‌کننده است و فقط یک بازی نیست. از ابتدای بازی بررسی کنید چند تیم ضرر کردند یا سود بردند، همه چیز مشخص است. وقتی سیستم VAR باشد، دیگر این اتفاقات نمی‌افتد. من سال‌های قبل استقلال را به‌عنوان هوادار می‌دیدم، این تیم همیشه از داوری متضرر بوده است و شرایط ضد و علیه آن بوده است، امیدوارم شرایط با حضور سیستم VAR تغییر کند.

اختلاف‌نظر با یحیی

صحبت‌هایی که با هم می‌شود، ممکن است بین شما و همکاران‌تان نیز اتفاق بیفتد و چالش‌هایی را در بر بگیرد. بین ما اتفاقاتی افتاد ولی مشکلی نداریم. من همیشه احترام گذاشته‌ام و خواهم گذاشت و شاهد بودید هر بازی به‌سمت نیمکت‌ها رفته‌ام و این کار با آغوش باز بوده است. قطعا می‌دانیم این چالش‌ها در فوتبال وجود دارد.

دربی زیبا

چرا این سؤال را از رقیب نمی‌کنید؟ این سؤال را از آنها نیز بپرسید. این‌همه دربی زیبا نشده است، این هم نشود، چه اتفاقی می‌افتد؟!

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها