|

حمایت سراسری مردم ایران از کودکان مظلوم غزه

سردار سلامی: حماس و جهاد مقاومت نابودشدنی نیستند

روز گذشته مردم ایران در سراسر کشور با حضور در راهپیمایی حمایت خود را از کودکان مظلوم غزه اعلام کردند. این مراسم در تهران ساعت ۱۵ در میدان انقلاب اسلامی و با حضور گسترده مردم برگزار شد و‌ سردار سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در راهپیمایی دیروز در تهران سخنرانی کرد.

سردار سلامی: حماس و جهاد مقاومت نابودشدنی نیستند

 روز گذشته مردم ایران در سراسر کشور با حضور در راهپیمایی حمایت خود را از کودکان مظلوم غزه اعلام کردند. این مراسم در تهران ساعت ۱۵ در میدان انقلاب اسلامی و با حضور گسترده مردم برگزار شد و‌ سردار سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در راهپیمایی دیروز در تهران سخنرانی کرد. سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی در اجتماع سراسری حمایت از کودکان فلسطین در میدان انقلاب تهران اظهار کرد: همه ایران اسلامی سرشار از محبت، عاطفه، احساس عمیق و غیرت دینی برای حمایت از کودکان و شریف‌ترین مردمان روی زمین، فلسطین عزیز است. او تصریح کرد: آنچه در طوفان‌الاقصی به‌عنوان استثنائی‌ترین عملیات غافلگیرکننده نبردهای بشری اتفاق افتاد، انعکاسی از ظلم‌های صدساله بریتانیا، آمریکا، فرانسه و رژیم صهیونیستی در حق ملتی است که ۷۵ سال است آنها را از سرزمین خود بیرون رانده و آواره کرده‌اند و عزت، آرامش و پیشرفت را از آنان گرفته‌اند. فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: بعد از جنگ جهانی اول که قیمومیت شرق مدیترانه و شامات به انگلستان و فرانسه منتقل شد، دولت انگلستان با اعلامیه بالکان وزیر خارجه وقت، زمینه را برای انتقال صهیونیست‌ها به سرزمین‌های فلسطین آماده کرد.

سردار سلامی با تأکید بر اینکه دولت انگلستان سرزمین فلسطین را از ملت این کشور غصب کرد و آن را در اختیار صهیونیست‌ها قرار داد، بیان کرد: پس‌از‌آن ماجراهای خطرناک و ویرانگری اتفاق افتاد و ماجرای کشتار و قتل‌عام مسلمانان در دیر یاسین در سال ۱۹۴۸ به وقوع پیوست و صهیونیست‌ها بیش از صد مسلمان فلسطینی را به شهادت رساندند. او اظهار کرد: در سال ۱۹۵۶ ماجرای قتل‌عام کفر قاسم اتفاق افتاد و در‌حالی‌که اهالی روستا از کار برمی‌گشتند، رژیم صهیونیستی آنها را قتل‌عام کرد و جوانان فلسطینی را به درون میدان می‌آورد و به شهادت می‌رساند.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: چهار هزار فلسطینی در دو روز در اردوگاه‌های صبرا و شتیلا به شهادت رسیدند، فلسطینی‌ها آواره شدند و یک ملت بدون سرزمین و آب و خاک و حق حاکمیت شدند.

فلسطین ذلیل و اسیر سیاست‌های اسرائیل و آمریکا نخواهد شد

سردار سلامی افزود: آنچه مهم است، این است که فلسطینی‌ها هرگز نپذیرفتند که ذلیل و اسیر سیاست آمریکا و رژیم صهیونیستی شوند و مقاومت‌های قهرمانانه‌ای انجام شد. او بیان کرد: فلسطینی‌ها به تونس، اردن و لبنان آواره شدند و بدون یک‌ ملت، بدون کشور و بدون سرزمین و آب و خاک بودند و همه اینها به دست اربابان جنایت جهانی انجام شده که سال‌هاست منطقه جهان اسلام را تحت تأثیر سیاست‌های غاصبانه، ظالمانه و استعمار‌گرایانه خود قرار داده و هویت دینی و ثروت مادی دنیای اسلام را برای اینکه یک قدرت جهانی بشود، به تسخیر خود درآورده است و این ماجرا همچنان ادامه دارد.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه از سال ۱۹۳۵ مقاومت‌های زیادی تا امروز که شهادت، جزء لاینفک زندگی‌ مسلمانان فلسطینی شده است، انجام شده و نبرد‌های سنگینی بین مسلمانان و اعراب در سال‌های متمادی انجام شده است، خاطرنشان کرد: بعد از وقوع انقلاب اسلامی‌، نهضت فلسطین احیا شد و فلسطینی‌ها به‌تدریج مسلح شدند. سردار سلامی اضافه کرد: حتی در باریکه غزه و کرانه باختری با وجود محاصره رژیم صهیونیستی توانستند خود را مسلح کنند و نبردهای ۳۳‌روزه بین لبنان و رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۰۶ و فلسطینی‌ها در ۲۰۰۸ و جنگ ۲۲‌روزه و جنگ‌ هشت‌روزه و ۵۱‌روزه و ۱۲‌روزه و طوفان‌الاقصی که در‌ هم‌ شکننده امید و آرزو و احساس آرامش و اقتدار صهیونیست‌ها و باطل‌کننده سحر و جادوی صهیونیست‌ها و شکست‌هراسی بود، ادامه پیدا کرد. او بیان کرد: وزیر خارجه آمریکا به برخی از مقامات کشورهای منطقه گفت وقتی پس از طوفان‌الاقصی به تل‌آویو رسیدند، رژیم صهیونیستی در حقیقت فروپاشیده و گرد مرگ بر صورت مقامات صهیونیستی و فرماندهان آنها پاشیده بودند و همه‌ آنها متلاشی شده بودند؛ ولی آمریکایی‌ها به میدان آمدند و فرماندهی ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده آمریکا (سنتکام) از ترس در مصر مستقر شد و سپس آنها به سرزمین‌های اشغالی آمدند تا مدیریت و هدایت نظامی جنگ علیه کودکان بی‌دفاع غزه را برعهده بگیرند و این نشان‌ می‌دهد که فروپاشی این رژیم کار سختی نیست. فرمانده کل سپاه با تأکید بر اینکه مسلمانان انتقام خواهند گرفت و انتقام مسلمانان از ظالمان تاریخ انقضا ندارد، گفت: جوانان فلسطینی یک جنگ‌ نامرئی و ناشناخته و رؤیت‌ناپذیر را آغاز کردند، صهیونیست‌ها آنها را نمی‌بینند؛ ولی آنها صهیونیست‌ها را می‌بینند و پیروزی با کسانی است که دیده نمی‌شوند.

حماس و جهاد مقاومت نابودشدنی نیستند

سردار سلامی با اشاره به اینکه صهیونیست‌ها حتی شب‌ها از سایه خود می‌ترسند و غزه در مسیر پیروزی است، تصریح کرد: فلسطین در مسیر یک جنگ فرسایشی قرار دارد و به‌تدریح غلبه خود را به دست خواهد آورد و حماس و جهاد مقاومت نابود‌شدنی نیستند.

او این سرزمین را متعلق به مردم فلسطین دانست و گفت: جنگ‌ نامرئی به نفع فلسطین است، جنگ بین کسی که از سرزمین خود دفاع می‌کند تا آنکه به دنبال غصب سرزمین است، همیشه به نفع کسی است که از سرزمین خود دفاع می‌کند.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عنوان کرد: معمولا آمریکا وقتی به داد صهیونیست‌ها می‌رسد که زمان دیر است؛ حتی این‌بار هم این ماجرا به همین شکل انجام شد، نه اعتماد ارتش صهیونیستی که از خود یک ارتش افسانه‌ای ساخته بود، می‌تواند مانع از اجرای عملیات‌های سنگین براندازانه علیه رژیم صهیونیستی باشد و نه آن دستگاه اطلاعاتی مخوف و پیچیده‌ای که صهیونیست‌ها با تکیه بر آن شب‌ها آرام می‌خوابیدند و نه امنیت داخلی این رژیم. سردار سلامی افزود: عملیات طوفان‌الاقصی نشان داد فاصله جغرافیایی بین رژیم صهیونیستی تا شرایط عادی فقط ۸۰ کیلومتر است و فاصله زمانی از آغاز یک عملیات بزرگ نظیر بیت‌المقدس ما در دفاع مقدس فقط ۴۸ ساعت است. فرمانده کل سپاه پاسداران بیان کرد: از شمال فقط ۱۲۰ کیلومتر، از جنوب ۸۰ کیلومتر و از شرق کمتر از ۶۰ کیلومتر فاصله جغرافیایی است تا یک حرکت مانند الاقصی‌ و یک طوفان دیگر این رژیم را در هم بشکند و آن را متلاشی کند.

سردار سلامی تصریح کرد: اما آنچه در پس آن اتفاق افتاد، مهم است. غرب، آمریکا، انگلیس، آلمان و فرانسه مشخصا و برخی دولت‌های منافق در کنار آنها یک شکست اخلاقی مهم را در جهان تجربه کردند. ارزش‌های واقعی آمریکا با جنایت و کشتن انسان‌های بی‌گناه و محاصره سرزمین‌های مسلمانان و با اجازه‌ندادن به رسیدن غذا و آب و سوخت به مردم بی‌دفاع، مترادف است.

همچنین در پایان مراسم هم قطع‌نامه تجمع بزرگ حمایت از کودکان فلسطینی و محکومیت بمباران مراکز درمانی از سوی مهدی صیاد‌شیرازی فرزند سپهبد شهید علی صیاد‌شیرازی قرائت شد.

در این قطع‌نامه آمده است: «عملیات پیروزمندانه طوفان‌الاقصی و ضرباتی که از سوی یک گروه کوچک مقاومت فلسطینی و با برنامه‌ریزی دقیق و هدفمند بر پیکر پوشالی رژیم اشغالگر قدس وارد شد، چنان کاری و راهبردی بود که تمام ساختارهای سیاسی، نظامی و امنیتی آن را به چالش کشیده و هیمنه متصور سیاسی، امنیتی و اطلاعاتی و راهبردی رژیم اشغالگر قدس را که همواره برتری برای خود در مقایسه با ملت‌های منطقه قائل بوده، زیر سؤال برد و گزاره شکست رژیم صهیونیستی را به یک گزاره کاملا در دسترس برای ملت‌های مسلمان تبدیل کرده و تصویر بازنده و شکست‌خورده رژیم اشغالگر قدس را پیش چشم افکار عمومی منطقه و جهان قرار داد و حتی برای سران این رژیم منحوس مسجل شد که دیگر اسرائیل هیچ وقت خانه امن نخواهد بود و این شروع یک پایان است.

و اما غزه صحنه امتحان ملت‌ها و دولت‌ها و آزمون میزان پایبندی بشر قرن بیست‌ویکم به اصول انسانی و قواعد اخلاقی و اثبات ناکارآمدی مکاتب دروغین و جعلی غربی و رونمایی چهره شیطانی غرب وحشی و از سوی دیگر خاستگاه پایمردی نسل جدیدی از ملت قهرمان فلسطین و مقاومت پایدار در برابر زور‌گویان عالم است. صحنه فجیع کشتار بی‌رحمانه کودکان غزه و شهادت حدود 12 هزار نفر که بیش از پنج هزار نفر آنان کودکان معصوم و بی‌گناه هستند و تخریب و ویران‌سازی خانه‌های یک ملت و آواره‌سازی صدها هزار زن، مرد و کودک و بی‌توجهی آمریکا و متحدان غربی به ده‌ها قطع‌نامه‌ و کنوانسیون‌ بین‌المللی که نظیر این صحنه‌ها را در تاریخ کمتر می‌توان یافت.

و امروز ملت بزرگ ایران که از همان آغاز پیروزی انقلاب خود به رهبری حضرت امام خمینی (رحمت الله علیه)، سرشت پلید آمریکا و خوی درندگی و وحشیگری رژیم منحوس صهیونیستی را به‌خوبی آگاه بود، همراه با ملت‌های جهان و هم‌صدا با حنجرهای خونین و ناله‌های دردناک مادران غزه و در دفاع از کودکان مظلوم غزه و این ملت سربلند با ندای الله اکبر، خامنه‌ای رهبر، اعلام می‌کند:

۱. اولین و فوری‌ترین اقدام، جلوگیری از کشتار مردم غزه و حملات کور علیه غیرنظامیان به‌ویژه حمله به بیمارستان‌ها، مدارس، اردوگاه‌ها و مراکز امدادرسانی است و باید مجامع جهانی و همه ابزارها برای وادارسازی آمریکا و دشمن صهیونیستی به پذیرش آتش‌بس فوری و دائمی ماشین کشتار مردم، فعال شوند.

۲. هرچه سریع‌تر باید محاصره غزه رفع شود و گذرگاه رفح و گذرگاه‌های منتهی به غزه فوری و بدون قید‌و‌شرط بازگشایی و امدادرسانی و ورود غذا و دارو و ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه و حیاتی برای نجات بیماران و مجروحان در سریع‌ترین وقت ممکن انجام شود و به‌ همین منظور از کشورهای همسایه فلسطین اشغالی به‌ویژه مصر و اردن می‌خواهیم با بازکردن گذرگاه‌ها زمینه کمک به مردم مظلوم و بی‌دفاع فلسطین را فراهم آورده و در صورت عاجزبودن از تأمین حفاظت از این گذرگاه‌ها با سپردن پدافند آنها به جبهه مقاومت نام خود را از فهرست ساکتین جنایات رژیم ددمنش صهیونیستی پاک کنند.

۳. نیروهای نظامی و ماشین کشتار رژیم صهیونیستی باید از غزه خارج و به تمامیت ارضی فلسطینیان احترام گذاشته شود؛ فلسطین از آنِ فلسطینیان است و هیچ‌کس نمی‌تواند این ملت را از حق مسلم خویش محروم کند.

۴. دادگاه بین‌المللی برای تعقیب و مجازات سران جنایتکار صهیونیست، آمریکا و همه دست‌اندرکاران نسل‌کشی و جنایت علیه بشریت در جنگ اخیر تشکیل و ضمن مجازات رژیم اشغالگر قدس و آمریکای جنایتکار باید خسارات وارده به مردم غزه پرداخت شود.

۵. از حکام عرب و دول اسلامی به جای اقدامات نمایشی و صرف محکومیت لسانی، مصرانه می‌خواهیم مراوده اقتصادی با رژیم اشغالگر و جنایتکار صهیونیستی را قطع کرده و با شناسایی نشان‌های اقتصادی و تجاری کالاهای صهیونیستی، اجناس و کالاهای این رژیم منحوس در سراسر جهان تحریم شود.

۶. باید کریدور هوایی نقل‌و‌انتقال هواپیماهای رژیم صهیونیستی از سوی کشورهای جهان بسته و خطوط هوایی این رژیم منحوس زمین‌گیر شوند.

۷. جنایات وحشیانه و بی‌نظیر حیوان‌صفت‌های صهیونیست در کشتار کودکان مظلوم، ویرانی مراکز درمانی و تبدیل بیمارستان‌ها به گورستان و محروم‌کردن یک ملت از ضرورت‌های اولیه مانند آب، غذا و دارو احساسات ملت‌های آزاده را جریحه‌دار کرده است. ضمن اعلام آمادگی ملت بزرگ ایران برای پذیرش و درمان مجروحان فلسطینی، جوانان ایرانی آماده‌اند تا در صورت فراهم‌آمدن شرایط، با حضور در کنار رزمندگان جبهه مقاومت درسی فراموش‌ناشدنی به سفاکان خون‌آشام صهیونیست‌ بدهند.

در پایان با تقدیر از اقدامات دولت مردمی و حمایت از راهبردهای هوشمندانه ولی امر مسلمین، حضرت امام خامنه‌ای مدظله‌العالی، از همه ملل آزادی‌خواه، ظلم‌ستیز و وجدان‌های بیدار بشریت می‌خواهیم با استمرار حضور آگاهانه و اجتماع و اعتراض به این جنایات هولناک، دولت‌های خود را به اقدام قاطع و مناسب علیه این رژیم سفاک و دیوسیرت وادار سازند».

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها