|

اطلاع‌رسانی درباره مهرجویی محدود شد

در این مدت که از قتل وحشیانه داریوش مهرجویی گذشته است، همچنان ابهام‌های زیادی در زمینه چگونگی این قتل و قاتلانش در افکار عمومی وجود دارد. هرچند مسئولان و وکیل خانواده مهرجویی در همان روزهای اول درخواست کردند تا روشن‌شدن ابعاد کامل جنایت از گمانه‌زنی در این زمینه پرهیز شود.

 اطلاع‌رسانی درباره مهرجویی محدود شد

در این مدت که از قتل وحشیانه داریوش مهرجویی گذشته است، همچنان ابهام‌های زیادی در زمینه چگونگی این قتل و قاتلانش در افکار عمومی وجود دارد. هرچند مسئولان و وکیل خانواده مهرجویی در همان روزهای اول درخواست کردند تا روشن‌شدن ابعاد کامل جنایت از گمانه‌زنی در این زمینه پرهیز شود.

وکیل مونا مهرجویی: از معرفی قاتلان احتمالی بپرهیزید

ایسنا: مانوش منوچهری که به‌عنوان وکیل مونا مهرجویی انتخاب شده است، درخواست کرد که از انتشار هرگونه خبری که مورد تأیید اولیای دم یا وکلای ایشان نباشد، پرهیز شود.

وکیل مونا مهرجویی در متنی که در اختیار ایسنا قرار داده شده است، اعلام کرد: «این‌جانب مانوش منوچهری به وکالت از مونا مهرجویی، فرزند داریوش مهرجویی و وحیده محمدی‌فر، ضمن مشورت با خانواده آن عزیزان به قتل رسیده، در پاسخ به مراجعات اصحاب رسانه و اخبار متناقض و غیرقطعی منتشرشده و ضمن سپاسگزاری از دادستانی محترم فردیس و استان البرز و اداره آگاهی مربوطه برای زحمات شبانه‌روزی برای کشف حقیقت، با توجه به اینکه تاکنون به دلیل شرایط خانواده، امکان حضور مستقیم در روند تحقیقات و اطلاع از جزئیات پرونده فراهم نشده است، تقاضا دارم تا پایان رسیدگی و اتمام روند دادرسی و صدور حکم قطعی و روشن‌شدن همه ابعاد جنایت، از انتشار هرگونه اخباری که مورد تأیید اولیای دم یا وکلای ایشان نباشد؛ از‌ جمله معرفی قاتل یا قاتلان احتمالی پرهیز شود. امید داریم که حقیقت به شیوه‌ای روشن و عادلانه به‌زودی برای همه دوست‌داران آن عزیزان عیان شود».

همچنین مانوش منوچهری در صفحه اینستاگرام خود تٱکید کرده است: «تاکنون هیچ‌یک از شواهد، مدارک، اقاریر و آثار جنایت توسط ما بررسی نشده است. تا بررسی همه ابعاد و حضور در پرونده و روند دادرسی، قاتل از نظر ما مشخص نیست».

ستایشی و  اعلام  شکایت   از   شایعه‌سازان

همچنین مسئولان به گمانه‌زنی‌هایی که هفته گذشته درباره قتل فجیع داریوش مهرجویی و همسرش صورت گرفته بود، واکنش نشان دادند. به گزارش ایسنا مسعود ستایشی، سخنگوی قوه قضائیه، در نشست خبری با اهالی رسانه درباره اقداماتی که «شایعه‌سازان در جامعه انجام می‌دهند؛ به‌ویژه رسانه‌های شایعه‌سازی که مبادرت به ابراز مطالب کذب می‌کنند» گفت: «در هفته‌های اخیر و با روی‌دادن برخی اتفاقات البته تلخ و ناپسند مانند قتل یکی از معروف‌ترین شخصیت‌های سینمایی کشور (داریوش مهرجویی و همسرش وحیده محمدی‌فر) عده‌ای از افراد و جریانات خاص سیاسی بدون اینکه سند و مدرک از حادثه داشته باشند، در اقدامی هماهنگ و همسو با جریانات ضد مردمی تلاش کردند تا با سرعت از خون به‌ناحق ریخته‌شده فردی که مشهور است، اهداف سیاسی ناپسندی برداشت کنند و نوک پیکان قتل را قبل از پیداشدن سرنخ‌ها به سمت نظام اسلامی ببرند؛ در‌صورتی‌که از همان ابتدای حادثه تمام عوامل قضائی و انتظامی در پی دستور قاطع رئیس قوه قضائیه به صورت شبانه‌روزی اهتمام کردند تا ابعاد و زوایای حادثه را به‌ سرعت و دقت موشکافی کنند. نهایتا پس از ۷۲ ساعت از وقوع حادثه، عوامل اصلی شناسایی و بازداشت شدند». او افزود: «قوه قضائیه نسبت به افراد و برخی رسانه‌های شایعه‌ساز وارد عمل شده است و ضمن ارائه هشدارهای لازم برای تشکیل پرونده 

برای برخی از آنها اقدام کرد».

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها