|

پانزدهم مهرماه روز روستا و عشایر مبارک باد

روز پانزدهم مهر‌ماه هر سال برای گرامیداشت و قدردانی از زحمات و تلاش‌های روستاییان و عشایر نام‌گذاری شده است.

روز پانزدهم مهر‌ماه هر سال برای گرامیداشت و قدردانی از زحمات و تلاش‌های روستاییان و عشایر نام‌گذاری شده است. مجاهد‌مردان و مجاهدزنانی که در میدان اقتصاد و تولید کشور با گمنامی تلاش می‌کنند؛ همان‌ها که در جبهه‌های دفاع هشت سال دفاع مقدس، فرزندان، پدران، برادران و همسران خویش را برای حفظ نظام و کشور تقدیم کردند. بسیاری از علما و دانشمندان، فرزندان روستا هستند که از این رهگذر نیز خدماتشان آشکار است. روستا مکان تولید است و روستایی تولیدکننده‌. می‌دانیم پیامبر اعظم‌(ص) بر دستان پینه‌بسته تولیدکننده بوسه زدند. بنابراین اگر در این جهت به نبی مکرم اسلام اقتدا کرده و بر دستان پینه‌بسته ایشان بوسه زده شود، راه صواب و عقل پیموده شده است. اما انتظارات مردم و تلاشگران عرصه تولید از دولت مردمی به شهرهای ذیل تقدیم می‌شود.

۱- رسیدگی و توجه به وضعیت آموزش‌ها؛ اعم از تحصیل فرزندان، آموزش‌های مهارتی و آموزش‌های تخصصی و...

۲- تغییر رفتار و بهبود روش دستگاه‌های اداری کشور به‌صورت جدی

۳ رویکرد مثبت و مؤثر بانک‌ها و رفتار مهربانانه آنها با روستاییان و عشایر برای افزایش تولید ناخالص ملی

۴- ایجاد و توسعه مسکن مناسب و مقاوم از طریق واگذاری زمین مجانی با ارائه تسهیلات آسان به ساکنان روستا

5- روستا بستر مناسب برای انواع گردشگری (تاریخ، مزرعه، طبیعت و بومگردی و‌...) است؛ لازم است برای افزایش درآمد و ماندگاری روستاییان اقداماتی سریع انجام شود.

۶- تعدادی از روستاها با مشکل آب شرب مواجه هستند، لازم است اقدامی جدی برای حل معضل آنها بدون آنکه حل معضل سبب درگیری و بدبینی با بقیه شود، انجام گیرد.

۷- روستاها از داشتن راه‌های ارتباطی مناسب و استاندارد بهره بسیار کمی دارند، اقدام برای رفع این مشکل حیاتی و ضروری است.

8- به دلیل آنکه نقاطی از کشور با کم‌آبی مواجه بوده، متأسفانه نگهداری دام‌های روستاییان به سختی ممکن است، بنابراین لازم است برنامه‌ریزی برای کمک به افراد این مناطق مورد توجه قرار گیرد.

خانه توسعه روستا و عشایر مهرماه ۱۴۰۲ 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها