|

درگذشت مرتضی پورصمدی

مرتضی پورصمدی، فیلم‌بردار سینما و تلویزیون در ۷۰‌سالگی درگذشت. بهرام بدخشانی، همکار این سینماگر و یکی از فیلم‌برداران سینمای ایران، ضمن تأیید خبر درگذشت مرتضی پورصمدی در گفت‌وگویی کوتاه گفت: «شنبه ۱۱ شهریور مرتضی پورصمدی سر صحنه سریال شبکه خانگی به کارگردانی حامد عنقا بوده که حالش بد می‌شود و متأسفانه پس از انتقال به بیمارستان با وجود تلاش پزشکان از دنیا می‌روند».

درگذشت مرتضی پورصمدی

ایسنا: مرتضی پورصمدی، فیلم‌بردار سینما و تلویزیون در ۷۰‌سالگی درگذشت. بهرام بدخشانی، همکار این سینماگر و یکی از فیلم‌برداران سینمای ایران، ضمن تأیید خبر درگذشت مرتضی پورصمدی در گفت‌وگویی کوتاه گفت: «شنبه ۱۱ شهریور مرتضی پورصمدی سر صحنه سریال شبکه خانگی به کارگردانی حامد عنقا بوده که حالش بد می‌شود و متأسفانه پس از انتقال به بیمارستان با وجود تلاش پزشکان از دنیا می‌روند». به گفته این تدوینگر شناخته‌شده، مرتضی پورصمدی عوارضی شبیه سکته قلبی داشته است. مرتضی پورصمدی مستند‌ساز و فیلم‌بردار سینما و تلویزیون ایران را شاید بیش از همه با کارهای مستندش بشناسیم؛ مانند «حوردورق» «نقش و نقشه‌برداری» و همچنین مجموعه تلویزیونی «کودکان سرزمین ایران» و... .

مرتضی پورصمدی متود ۱۳۳۱ در همدان و فارغ‌التحصیل رشته فیلم‌برداری از مدرسه عالی تلویزیون و سینما بود. او در سه حوزه فیلم‌های مستند، فیلم‌های سینمایی و سریال‌های تلویزیونی مدیر فیلم‌برداری بوده و در برگزاری نمایشگاه عکس نیز دستی بر آتش داشته است. فیلم‌های سینمایی گیلانه، دایره‌زنگی، هیس! دخترها فریاد نمی‌زنند، هویت، روایت سه‌گانه (اپیزود رخشان بنی‌اعتماد) و یک گزارش واقعی از‌جمله فیلم‌هایی است که او در فیلم‌برداری آنها نقش داشته است. همچنین سریال‌های مزد ترس، مدار صفر درجه و حیرانی نیز از‌جمله سریال‌های تلویزیونی است که تصویربرداری آنها بر عهده پورصمدی بود. او به واسطه سال‌های فعالیت حرفه‌ای، جوایز مختلفی را در حوزه فیلم‌برداری به دست آورد که از آن جمله می‌توان به سیمرغ بلورین بهترین فیلم‌برداری از بیست‌و‌هفتمین جشنواره فجر، جایزه بهترین فیلم‌برداری از جشنواره‌های رشد، کودک، سینماحقیقت و... اشاره کرد.

پورصمدی همچنین نمایشگاه‌های عکس خود را در سوئد، فرانسه، کانادا و... برگزار کرده بود.

سرطان پانکراس یک بازیگر

همچنین آرش میراحمدی از ابتلای خود به بیماری سرطان پانکراس خبر داد و اشاره کرد که از دیروز شیمی‌درمانی را آغاز کرده است. آرش میراحمدی (زاده چهارم تیر 1350) بازیگر سینما و تلویزیون است. از مهم‌ترین آثار آرش میراحمدی می‌توان به بازیگری در سریال «خنده‌بازار»، سریال «محله گل و بلبل» و سریال «بچه‌محل» اشاره کرد. آرش میراحمدی با انتشار یک ویدئو پس از هشت ماه درباره بیماری‌اش توضیحاتی ارائه داد و از کسانی که در این مدت همراهش بودند، تشکر کرد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها