|

مرگ برای نان، کفش و مرغ

در 48 ساعت سه مرگ رخ داد که بسیاری را دچار اندوه کرد و یادآوری کرد که بسیاری از مردم در شرایط سختی زندگی می‌کنند. درگیری بر سر قیمت مرغ، مرگ در مترو برای برداشتن کفش نو و قتل بر سر نان در سراوان.

در 48 ساعت سه مرگ رخ داد که بسیاری را دچار اندوه کرد و یادآوری کرد که بسیاری از مردم در شرایط سختی زندگی می‌کنند.

درگیری بر سر قیمت مرغ، مرگ در مترو برای برداشتن کفش نو و قتل بر سر نان در سراوان.

همشهری، ارگان شهرداری، برای اولین بار این خبر را منتشر کرد که عصر سه‌شنبه مرد ۶۰ساله‌ای یک جفت کفش نو خریده و در ایستگاه کنار سکو ایستاده بود تا قطار برسد؛ اما به‌ دلیل ازدحام شدید ناگهان جعبه کفشی که در دست داشت، از دستش روی ریل افتاد. پس از این اتفاق مرد میانسال به جای اینکه از مأموران مستقر در مترو کمک بخواهد، خودش برای برداشتن کفش از روی ریل اقدام کرد که ناگهان قطار رسید و با مرد میانسال برخورد کرد.

منابع خبری در سیستان‌و‌بلوچستان اعلام کردند که یک جوان اهل سراوان ۱۴ تیر ۱۴۰۲ در درگیری در صف نانوایی با چاقو کشته شده است. شلوغی و طولانی‌بودن صف نانوایی باعث درگیری شده است. طبق گزارش رسانه‌ها کاهش سرانه آرد در سیستان‌و‌بلوچستان در کنار فقر و خشک‌سالی بی‌سابقه، باعث شده صف‌های طولانی تهیه نان از بهمن‌ سال گذشته در این استان تشکیل و اکنون به درگیری و فاجعه ختم شود.

چند روز پیش هم خبر داده شد در یک اتفاق ناگوار یک فقره قتل بر اثر گرانی مرغ و نزاع برای دستیابی به گوشت مرغ رخ داد. جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان چالوس از وقوع این درگیری و قتل خبر داد و اعلام کرد یک مسافر با صاحب مغازه درگیر شد و منجر به کشته‌شدن فروشنده شد. سرهنگ محسن سلیمانی، جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان چالوس، ضمن اعلام خبر وقوع یک فقره قتل در بخش مرزن‌آباد چالوس بر اثر گرانی مرغ تشریح کرده بود : «این حادثه بر اثر مشاجره بر سر قیمت گوشت مرغ میان مسافر و فروشنده رخ داد که منجر به قتل مرغ‌فروش شد».

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها