|

باید روی کیفیت سریال‌های شبکه نمایش خانگی تمرکز کرد

حبیب اسماعیلی، تهیه‌کننده سینمای ایران، با اشاره به شرایط اخیر شبکه نمایش خانگی ‌‌به «شرق» گفت: «واکنش‌هایی که بعد از این خبر از سمت هنرمندان بازتاب بسیاری پیدا کرد، چندان دور از ذهن نبود. صدور مجوزهای شبکه نمایش خانگی از ابتدا با وزارت ارشاد بود و بعد به ساترا سپرده شد. اتفاقی که به مرور دایره ممیزی را تنگ‌تر کرد و این روزها بحث واگذاری شبکه نمایش خانگی به تلویزیون مطرح شده است.

حبیب اسماعیلی، تهیه‌کننده سینمای ایران، با اشاره به شرایط اخیر شبکه نمایش خانگی ‌‌به «شرق» گفت: «واکنش‌هایی که بعد از این خبر از سمت هنرمندان بازتاب بسیاری پیدا کرد، چندان دور از ذهن نبود. صدور مجوزهای شبکه نمایش خانگی از ابتدا با وزارت ارشاد بود و بعد به ساترا سپرده شد. اتفاقی که به مرور دایره ممیزی را تنگ‌تر کرد و این روزها بحث واگذاری شبکه نمایش خانگی به تلویزیون مطرح شده است. فکر می‌کنم هنرمندان زیادی با این گزاره هم‌نظر هستند که اگر تلویزیون قصد بازنگری بر تولیدات شبکه نمایش خانگی را دارد، می‌تواند ابتدا درباره تولیدات خودش اقدام کند و بسیاری از مخاطبانی را که در سال‌های اخیر از دست داده است، بازگرداند».

او ادامه داد: «متأسفانه تلویزیون جایگاه سابق را میان مخاطبانش ندارد. باید این را در نظر گرفت که با تغییر زمان نیاز داریم تا درباره همه چیز تصمیمات جدیدتری بگیریم و موارد بسیاری را به‌روز کنیم. طبیعی است که این مورد شامل حال ممیزانی که شبکه نمایش خانگی را رصد می‌کنند نیز می‌شود؛ خصوصا در زمانه‌ای که مخاطبان دسترسی بهتر و بیشتری به ماهواره و فیلم‌های روز دنیا دارند و از جریان روز عقب نمی‌مانند. باید در این شرایط‌ دست‌کم آزادی عمل بیشتری در اختیار تولیدات داخلی باشد. مقصودم از این حرف به‌هیچ‌وجه ولنگاری نیست؛ مقصودم این است که می‌توان با توجه به شرایط، تصمیمات درست‌تری برای پلتفرم‌های ایرانی گرفت».

اسماعیلی در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفت: «باید این را در نظر داشت که تلویزیون هم تا سال‌های پیش سریال‌های خوبی برای مخاطبانش تهیه می‌کرد؛ سریال‌هایی که همچنان می‌توانست مخاطب‌پسند باشد و این موضوع به مرور کم‌رنگ شد و خاصیتش را از دست داد‌. تصور نمی‌کنم در حال حاضر مردم میلی به دنبال‌کردن تلویزیون داشته باشند و به زبان ساده‌تر می‌توان گفت اعتماد مردم به این رسانه از دست رفته است». او افزود: «از زمانی که کرونا شیوع پیدا کرد و سینماها به سمت تعطیلی رفتند، شبکه نمایش خانگی گسترش بیشتری میان خانواده‌ها پیدا کرد. در این مدت کیفیت متفاوتی از این سریال‌ها را شاهد بودیم که عمدتا مخاطب‌پسند بودند. طبیعی است که آزمون و خطاهایی نیز وجود دارد و می‌توان انتظار داشت به مرور کیفیت بهتری را در پلتفرم‌ها شاهد باشیم و فکر می‌کنم اگر کمی روی کیفیت ساخت تمرکز کنیم، اتفاق‌های به‌مراتب بهتری را در سریال‌های شبکه نمایش خانگی شاهد خواهیم بود».

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها