|

افزایش دمای تهران تا ۴۵ درجه در هفته آینده

رئیس اداره کل هواشناسی استان تهران از افزایش دما تا ۴۵ درجه سانتی‌گراد در تهران در هفته جاری خبر داد. احد وظیفه، رئیس مرکز ملی اقلیم و سرپرست بحران خشک‌سالی سازمان هواشناسی کشور، گفت دما روند صعودی دارد. سال گذشته و امسال جزء سال‌های گرم محسوب می‌شوند.

افزایش دمای تهران تا ۴۵ درجه در هفته آینده

رئیس اداره کل هواشناسی استان تهران از افزایش دما تا ۴۵ درجه سانتی‌گراد در تهران در هفته جاری خبر داد. احد وظیفه، رئیس مرکز ملی اقلیم و سرپرست بحران خشک‌سالی سازمان هواشناسی کشور، گفت دما روند صعودی دارد. سال گذشته و امسال جزء سال‌های گرم  محسوب می‌شوند.

 به‌طور نسبی دمای هوا از اول مهرماه ۱۴۰۱ تاکنون به‌‌طور میانگین در کشور ۱.۱ درجه سلسیوس بیش از متوسط بلندمدت بوده است. او با تأکید بر عدم بارش‌های مناسب در تابستان گفت: تابستان سال جاری به لحاظ دمایی گرم‌تر از سال گذشته و حتی متوسط دمای بلندمدت خواهد بود.

مازیار غلامی، مدیرکل اداره هواشناسی استان تهران، نیز گفته بود: تحلیل جدیدترین نقشه‌های پیش‌بینی فصلی بیانگر آن است که تا پایان تابستان متوسط دمای هوا در سطح استان ۰.۵ تا یک و حتی برای نیمه‌ جنوبی استان یک تا ۱.۵ درجه سلسیوس بالاتر از نرمال برآورد و متوسط بارش استان در بهترین شرایط، در حد نرمال و با تمایل به کمتر از نرمال پیش‌بینی می‌شود. 

در‌حالی‌که گزارش‌های هواشناسی حاکی از افزایش دما در تابستان است، مازیار غلامی در گفت‌وگو با ایسنا گفت: از شنبه (۱۷ تیرماه) تقویت هوای گرم در تهران پیش‌بینی می‌شود. این افزایش دما در مناطق شمالی به ۴۰ تا ۴۲ درجه سانتی‌گراد و در نیمه جنوبی استان به ۴۲ تا ۴۵ درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

این هفته به‌طور‌کلی انتظار می‌رود گرم‌ترین هفته تیر‌ماه باشد. برای غرب سواحل خزر ثبات نسبی دمای هوا در پنج روز آینده و برای شرق سواحل افزایش دما به‌یژه در روزهای شنبه و یکشنبه (۱۷ و ۱۸ تیرماه) در جنوب غرب، ماندگاری هوای گرم، ثابت‌بودن دمای هوا و برای دامنه‌های جنوبی البرز نواحی مرکزی کشور، شمال شرق، شرق و جنوب شرق تا سه‌شنبه (۲۰ تیرماه) روند افزایش دمای هوا پیش‌بینی می‌شود. 

آسمان تهران امروز (۱۷ تیرماه) صاف و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۲۵ و حداکثر دمای ۳۷ درجه سانتی‌گراد و روز یکشنبه (۱۸ تیر) صاف و همراه با وزش باد با حداقل دمای ۲۶ و حداکثر دمای ۳۹ درجه سانتی‌گراد  پیش‌بینی می‌شود.

 امروز، یکشنبه و دوشنبه (۱۷ تا ۱۹ تیرماه) در کشور جوی آرام و آسمانی صاف و آفتابی پیش‌بینی می‌شود و سه‌شنبه (۲۰ تیرماه) برای شمال آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان و غرب مازندران رگبار باران گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها