|

فرانسه تجمع منافقین در پاریس را ممنوع کرد

حمله پلیس آلبانی به مقر منافقین و کشته‌شدن یکی از اعضای آنها در درگیری با پلیس

پلیس آلبانی صبح دیروز‌ با حمله به مقر منافقین در شهر دورس موسوم به اشرف ۳، بیش از ۷۰ عضو این سازمان را بازداشت کرد. برخی گزارش‌ها حکایت از درگیری اعضای این سازمان با یگان ضد تروریسم پلیس آلبانی دارد.

حمله پلیس آلبانی به مقر منافقین و کشته‌شدن یکی از اعضای آنها در درگیری با پلیس

پلیس آلبانی صبح دیروز‌ با حمله به مقر منافقین در شهر دورس موسوم به اشرف ۳، بیش از ۷۰ عضو این سازمان را بازداشت کرد. برخی گزارش‌ها حکایت از درگیری اعضای این سازمان با یگان ضد تروریسم پلیس آلبانی دارد. در پی بروز درگیری بین یگان ضد تروریسم دست‌کم یکی از اعضای این سازمان کشته شد. به گزارش جماران، مطابق گزارش‌های منتشرشده، ۳۶ نفر از اعضای این سازمان مجروح شده‌اند که حال شش نفر از آنان وخیم گزارش شده است. بیانیه وزارت کشور آلبانی اعلام کرد: عملیات «امروز» ما مطابق قوانین و بر اساس حکم دادگاه عالی مبارزه با تروریسم صورت پذیرفته است. مطابق توافق میان ما و سازمان در سال ۲۰۱۴، اعضای این سازمان صرفا به دلایل انسان‌دوستانه در کشور ما پناهنده شده بودند، اما با انجام اقدامات تروریستی و سایبری این توافق را نقض کرده‌اند. از صبح دیروز نیروهای پلیس آلبانی برای بازرسی از این قرارگاه برای ساعتی کنترل آن را بر عهده گرفته و ضمن بازرسی دفاتر این سازمان، تمامی سیستم‌های الکترونیکی، از جمله کامپیوترها، تلفن‌های همراه و… بازرسی شد. برخی از وسایل الکترونیکی غیرمتعارف از جمله تعدادی پهپاد، توسط پلیس ضبط شدند. نیروهای امنیتی در حین بازرسی با مقاومت و حمله تعدادی از اعضای این سازمان روبه‌رو شدند.

همچنین دیروز رویترز گزارش داده که فرانسه گردهمایی‌ای را که قرار بوده گروهک ضد ایرانی در پاریس برگزار کند، به دلیل مسائل امنیتی ممنوع کرده است. در خبر رویترز به آزادی اسدالله اسدی دیپلمات ایرانی هم اشاره شده است. این منبع خبری همچنین اشاره کرده که غربی‌ها به دنبال کاهش تنش‌ها با ایران هستند و علاوه بر آزادی چند تبعه کشورهای غربی در هفته‌های اخیر، امانوئل مکرون رئیس‌جمهور فرانسه گفت‌وگویی 90دقیقه‌ای با همتای ایرانی خود ابراهیم رئیسی داشته است. حال دولت فرانسه به اطلاع گروهک منافقین رسانده که به دلیل امنیتی نمی‌تواند اجازه دهد منافقین گردهمایی خود را برگزار کنند، اقدامی که از سال 2008 پیوسته مشغول انجام آن بودند. طبق گزارش رویترز، این تصمیم دولت فرانسه با خشم منافقین همراه شده است.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها