|

جوابیه روابط‌عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر درباره یک گزارش

درخصوص درگذشت دانشجوی فقید دانشکده مهندسی مکانیک

مهندس بصیر ابراهیم‌پور دانشجوی ورودی سال 98 دانشکده مهندسی مکانیک روز چهارشنبه 10 خردادماه حدود ساعت 19 دچار عارضه ایست قلبی می‌شود. دوستان وی با اطلاع از این موضوع، ساعت 19:4 به پایگاه اورژانس دانشگاه مراجعه می‌کنند.

مهندس بصیر ابراهیم‌پور دانشجوی ورودی سال 98 دانشکده مهندسی مکانیک روز چهارشنبه 10 خردادماه حدود ساعت 19 دچار عارضه ایست قلبی می‌شود. دوستان وی با اطلاع از این موضوع، ساعت 19:4 به پایگاه اورژانس دانشگاه مراجعه می‌کنند.

ساعت 19:5 تیم اورژانس مستقر در دانشگاه کار احیا را آغاز می‌کند. ساعت 19:18 یک تیم و دستگاه آمبولانس از پایگاه اورژانس هنرمندان در محل حاضر و عملیات احیا را ادامه می‌دهند.

حدود ساعت 20 تیم پزشکی پس از انجام کار احیا و کمک‌های اولیه، دانشگاه صنعتی امیرکبیر را به مقصد بیمارستان فیروزگر ترک می‌کنند. همچنان در داخل آمبولانس عملیات احیا ادامه می‌یابد.

در بیمارستان فیروزگر مجددا عملیات احیا و اقدامات پزشکی انجام می‌شود. متأسفانه این اقدامات مؤثر واقع نشده و مرحوم ابراهیم‌پور فوت می‌کند.

همکاران دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اطلاع از موضوع از دقایق ابتدایی در کنار این دانشجو و تیم احیا حاضر و ایشان را تا بیمارستان همراهی می‌کنند.

رئیس پایگاه اورژانس 604 شهدای دانشگاه صنعتی امیرکبیر درخصوص بحث امدادرسانی گفت: این پایگاه دارای یک دستگاه آمبولانس، یک دستگاه موتورلانس و یک تکنیسین مقیم در پایگاه است که کار امدادرسانی به افراد داخل و خارج از دانشگاه را انجام می‌هد.

وی افزود: در روز حادثه همکاران این پایگاه به محض اطلاع از وضعیت بیمار بر بالین وی حاضر شده و کار احیا و کمک‌های اولیه را آغاز می‌کنند.

رئیس پایگاه اورژانس دانشگاه صنعتی امیرکبیر تأکید کرد: در بیماران عارضه ایست قلبی تا کمک‌های اولیه و عملیات احیا انجام نشود به‌هیچ‌وجه امکان جابه‌جایی سریع بیمار با آمبولانس امکان‌پذیر نیست.

وی یادآور شد: این پایگاه نیز همانند سایر پایگاه‌های اورژانس کشور، به خارج از دانشگاه هم کار خدمات‌دهی و امدادرسانی را انجام می‌دهد و در زمان وقوع این حادثه نیز کارکنان این پایگاه به همراه آمبولانس مربوطه در خارج از دانشگاه مشغول انجام وظیفه بودند به همین خاطر از پایگاه هنرمندان آمبولانس به محل 

اعزام شد. رئیس پایگاه اورژانس دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: خودروهای آمبولانس این پایگاه و گوشی‌های تلفن همراه تکنیسین‌های این مرکز به جی‌پی‌اس مجهز هستند، کلیه تماس‌ها و پیگیری‌ها به صورت مستند در این پایگاه موجود است.

ضمن عرض تسلیت به مناسبت فقدان تأثربرانگیز این دانشجوی کوشای دانشگاه صنعتی امیرکبیر به خانواده محترم آن مرحوم و دانشگاهیان صنعتی امیرکبیر، از خداوند منان برای آن مرحوم علو درجات و برای بازماندگان صبر و شکیبایی مسئلت می‌نماییم.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها