|

پرسپولیس جام حذفی را هم از استقلال گرفت

‌سلطه سرخ

‌پرسپولیس فاتح رقابت‌های جام حذفی شد؛ این تیم که شب گذشته در ورزشگاه آزادی به مصاف استقلال، رقیب دیرینه و سنتی‌اش رفته بود، موفق شد در یک دیدار دراماتیک با نتیجه 2 بر یک در وقت‌های اضافی به برتری برسد و دومین جام فصل را هم از آنِ خود کند.

‌سلطه سرخ

‌پرسپولیس فاتح رقابت‌های جام حذفی شد؛ این تیم که شب گذشته در ورزشگاه آزادی به مصاف استقلال، رقیب دیرینه و سنتی‌اش رفته بود، موفق شد در یک دیدار دراماتیک با نتیجه 2 بر یک در وقت‌های اضافی به برتری برسد و دومین جام فصل را هم از آنِ خود کند. این تیم که چند روز قبل توانسته بود فاتح رقابت‌های لیگ برتر شود، حالا جام حذفی را هم برده تا در یک فصل، هر دو جام مهم را ببرد. البته این پایان کار نیست چون پرسپولیس با کسب جام حذفی، عملا سوپرجام را هم مال خود کرد تا فصل یحیی گل‌محمدی رویایی‌تر از چیزی شود که تصور می‌کرد. او که قبلا دو بار با ذوب‌آهن توانسته بود جام حذفی را ببرد، این بار با پرسپولیس هم فاتح این جام شد تا خودش را به علی دایی در این رکورد برساند. پرسپولیس درحالی استقلال را با نتیجه 2 بر یک از پیش‌رو برداشت که چند هفته قبل در دیدار برگشت لیگ برتر هم با یک گل به برتری رسیده بود. کسب این برد آخر ولی رأی به برتری پرسپولیسی‌ها در مجموع همه دیدارها داد. پیش از این، این دو تیم در صد بازی به مصاف هم رفته بودند که هر کدام 26 برد داشتند و 48 مسابقه‌شان هم مساوی شده بود. پرسپولیس حالا در تعداد بازی‌های رودررو و در کسب برد، دست بالا را دارد. آنها برای بیست‌وهفتمین بار در دربی برنده شدند. ضمن اینکه این آمار مربوط به همه بازی‌های دوستانه و رسمی است وگرنه در بازی‌های رسمی شرایط بهتر است و این تیم 4 برد بیشتر از استقلال دارد.

شرایط برای استقلال در این فصل خوب پیش نرفت؛ آنها در لیگ برتر سوم شدند و جام حذفی را هم به رقیب دیرینه واگذار کردند. این اتفاق در حالی رخ داد که آنها 13 دربی متوالی است که از بردن پرسپولیس عاجز هستند. در 27 دربی قبلی هم فقط دو بار برنده شده‌اند. البته این آمار مربوط به بازی‌های دو تیم در وقت‌های قانونی است و از آنجا که برتری در ضربات پنالتی در زمره برد محسوب نمی‌شود، بردهای فصول گذشته استقلال در جام حذفی حساب نمی‌شوند. اتفاقا در همین جام حذفی هم همه چیز بین دو تیم مساوی شد. بازی روز گذشته ششمین بازی دو تیم در این جام بود که پرسپولیس به سومین برتری‌اش رسید. از همه مهم‌تر اینکه این تیم موفق شد برای هفتمین بار قهرمان جام حذفی شود تا از این حیث هم به استقلال برسد. پیش از دربی شب گذشته، استقلال با 7 قهرمانی در جام حذفی پرافتخارترین بود ولی این عنوان را حالا باید با پرسپولیس شریک شود. به این ترتیب فصل فوتبالی، با سلطه کامل سرخ‌پوشان تهرانی به پایان رسید. ریکاردو سا پینتو جامی برای استقلال نگرفت و یحیی نه یکی بلکه سه جام برای پرسپولیس به ارمغان آورد تا حسابی در تقابل با مربیان خارجی، عرض‌اندام کرده باشد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها