|

گفت‌وگو با نماینده‌ای که شاسی‌بلند گرفته است:

این مباحث حاشیه‌ای و انحرافی است

یکی از نماینده‌های مجلس یازدهم که از رانت خودرویی استفاده کرده در گفت‌وگو با «شرق» در پاسخ به این سؤال که افکار عمومی از دریافت خودرو شاسی‌بلند رانتی توسط برخی نمایندگان ناراحت است و باید در‌این‌باره شفاف‌سازی شود، گفت: به اعتقاد من این مباحث حاشیه‌ای و انحرافی است.

این مباحث حاشیه‌ای و انحرافی است

شرق: یکی از نماینده‌های مجلس یازدهم که از رانت خودرویی استفاده کرده در گفت‌وگو با «شرق» در پاسخ به این سؤال که افکار عمومی از دریافت خودرو شاسی‌بلند رانتی توسط برخی نمایندگان ناراحت است و باید در‌این‌باره شفاف‌سازی شود، گفت:

به اعتقاد من این مباحث حاشیه‌ای و انحرافی است. اینکه نمایندگان ماشین خارج از نوبت گرفته‌اند یا نگرفته‌اند موضوع مهمی نیست. مشکلات مردم از گرانی و تورم مهم است. وظایف مجلس و دولت در قبال مهار گرانی و تورم و مشکلات معیشتی مردم اهمیت دارد. اما این مباحث را رها کرده‌ایم و به این می‌پردازیم که فلان نماینده ماشین خارج از نوبت گرفته یا نگرفته است.

او افزود: اینکه مجلس بگوید دولت هم این ماشین‌ها را گرفته و دولت بگوید فلان سازمان و قوه قضائیه هم این خودروها را گرفته است که چاره کار نیست. بالاخره اگر هم گرفته باشند، براساس توافقاتی بوده است که فلان شرکت خودرویی با آن نهاد یا سازمان انجام داده است. اگر وارد فلان سایت خودرویی یکی از شرکت‌ها بشوید، نوشته شده است که با فلان سازمان‌ها قرارداد دارد و آن سازمان و نهاد برای کارکنانش خودرو با شرایط خاص می‌گیرد.

به گفته او: «در مجلس هم ظاهرا این شرکت‌ها با هیئت رئیسه صحبت کرده‌اند که با این شرایط خودرو در اختیار کارکنان و نمایندگان قرار دهند. اینکه از این موضوع استقبال شده یا نشده بحث دیگری است؛ نکته این است که اصلا تفاوت قیمت خاصی هم با بازار آزاد نداشته است».

او افزود: درست است که این موضوع با هیئت‌رئیسه مطرح شده است که برای نمایندگان و کارکنان این خودروها را بگیرند اما هیئت‌رئیسه از آن استقبال نکرده است؛ چون تفاوت قیمت خاصی بین قیمت خودروی شرکت با بازار نبوده است و اکنون این تفاوت قیمت ایجاد شده است. بنابراین در‌حال‌حاضر این موضوع چندان مهم نیست که مجلسی‌ها این خودروها را گرفته‌اند یا نگرفته‌اند و آن را بزرگ‌نمایی کنیم و توی سر یکدیگر بزنیم.

این نماینده مجلس ادامه داد: این چه توافقی است که بین مجلس و دولت وجود دارد که به‌جای اینکه مشکلات اساسی مردم را حل کنند، دولت بگویند مجلس این خودروها را گرفته است و مجلس هم بگوید شما خودتان هم گرفته‌اید؛ بنابراین پرداختن به مسئله دردی از مردم دوا نمی‌کند و باید به موضوعات با اهمیت بپردازیم.

او در پاسخ به این پرسش که «ناراحتی افکار عمومی از این است که آیا رانتی ایجاد شده و مجلس و دولت از آن استفاده کرده‌اند؛ اما مردم از آن محروم‌اند و از سوی دیگر در صورتی که خبر صحت ندارد چرا در این باره شفاف‌سازی نمی‌شود که افکار عمومی واقعیت را بداند و برایشان روشن شود؟» گفت: در‌این‌باره دستگاه‌هایی که قراردادی بسته‌اند باید برای مردم توضیح بدهند. مجلس می‌گوید ما اصلا خودرویی نگرفته‌ایم و چنین قراردادی اصلا نبسته‌ایم. یکی از اعضای هیئت‌رئیسه زمان ناهار به من گفت مجلس اصلا چنین قراردادی با این شرکت‌های خودروساز نبسته است. پس کسانی که این قرارداد را بسته‌اند، خودشان باید توضیح دهند. هرچند ممکن است دستگاه‌های مختلف این خودروها را گرفته باشند و خودشان باید در‌این‌باره توضیح بدهند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها