|

توییتر بدون برچسب شد

توییتر برچسب‌های «با بودجه دولت» و «وابسته به دولت» را که در پروفایل کاربران نمایش داده می‌شود و باعث شد چندین رسانه خبری از توییت‌کردن در این شبکه اجتماعی خودداری کنند، حذف کرده است. ایلان ماسک، مدیرعامل تو‌ییتر، ادعا کرده به پیشنهاد «والتر آیزاکسون»، نویسنده کتاب زندگی‌نامه او که در آینده منتشر می‌شود، این تغییر را اعمال کرده است.

توییتر بدون برچسب شد

دیجیاتو: توییتر برچسب‌های «با بودجه دولت» و «وابسته به دولت» را که در پروفایل کاربران نمایش داده می‌شود و باعث شد چندین رسانه خبری از توییت‌کردن در این شبکه اجتماعی خودداری کنند، حذف کرده است. ایلان ماسک، مدیرعامل تو‌ییتر، ادعا کرده به پیشنهاد «والتر آیزاکسون»، نویسنده کتاب زندگی‌نامه او که در آینده منتشر می‌شود، این تغییر را اعمال کرده است. اکنون این برچسب‌ها از پروفایل نشریه‌هایی از‌جمله ان‌پی‌آر، سی‌بی‌سی، پی‌بی‌سی و بی‌بی‌سی برداشته شده است که تمام آنها به انتقاد از ویژگی توییتر پرداخته بودند. همچنین ان‌پی‌آر (وابسته به دولت آمریکا) اولین رسانه بزرگی بود که پس از دریافت برچسب «وابسته به دولت» تصمیم گرفت توییتر را ترک کند؛ حرکتی که بعدها چند رسانه دیگر نیز آن را دنبال کردند. علاوه بر این، توییتر ظاهرا برچسب‌های مربوط به سازمان‌هایی که تحت کنترل دولت هستند مانند آرتی روسیه یا شینهوآ چین را نیز برداشته است. به‌ نظر می‌رسد تو‌ییتر قوانین مربوط به برچسب‌گذاری خود را به‌طور کلی کنار گذاشته؛ زیرا صفحه‌ای که معیارهای آن را برای اضافه‌شدن برچسب توضیح داده بود، از وب‌سایت تو‌ییتر حذف شده است. رسانه‌ها هنوز اعلام نکرده‌اند که با وجود کنار‌گذاشتن برچسب‌ها، قصد دارند دوباره فعالیت حساب‌های خود را آغاز کنند یا خیر.

دوران سخت توییتر

ایلان ماسک در چند روز گذشته نیز یک بار دیگر هرج‌و‌مرج بزرگی در تو‌ییتر به راه انداخته است. او ابتدا تعرفه جدید دسترسی به ا‌ی‌پی‌آی توییتر را اعلام کرد که باعث نارضایتی بسیاری از شرکت‌ها شد؛ زیرا طبق دستورالعمل جدید تو‌ییتر، حساب‌های کاربری سازمانی و مؤسسه‌های تحقیقاتی باید 42 هزار دلار در ماه برای استفاده از واسط برنامه‌نویسی کاربردی شبکه اجتماعی مذکور ‌پرداخت کنند. تصمیمی که باعث شد مایکروسافت، تو‌ییتر را از پلتفرم تبلیغاتی خود خارج کند و ماسک غول فناوری را تهدید به شکایت کند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها