|

مهدی طارمی – اینتر؛ این یکی حسابی جذاب است

مهدی در آخرین دیدار تیمش برابر استوریل از رقابت‌های لیگ پرتغال هم نیمکت‌نشین بود؛ ولی وقتی کار گره خورد و این تیم در رسیدن به برد عاجز نشان داد، مهاجم ایرانی به زمین رفت و با گرفتن یک ضربه پنالتی و تبدیل‌کردن همان ضربه به گل، موجبات برد و کسب سه امتیاز تیمش را رقم زد.

مهدی طارمی – اینتر؛ این یکی حسابی جذاب است

علی شهرابی: رقابت‌های برگشت مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا از امشب پیگیری می‌شود که در جذاب‌ترین بازی برای علاقه‌مندان به فوتبال در ایران، پورتو به همراه مهدی طارمی در ورزشگاه دراگائو، میزبان تیم قدرتمند اینتر است. هم‌تیمی‌های طارمی، بازی رفت را با وجود نمایش درخور‌توجهی که داشتند، با یک گل که در دقیقه 86 به ثمر رسید، واگذار کردند؛ ولی از آنجا که امشب عهده‌دار میزبانی هستند، بدیهی است که بخت خوبی برای رسیدن به مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا داشته باشند. حالا که پورتو نیاز به گل و پیروزی در این دیدار دارد، همه نگاه‌ها متوجه مرد شماره یک خط حمله یعنی مهدی طارمی است؛ بازیکنی که در دیدارهای اخیر پورتو بیش از آنکه به‌عنوان بازیکن اصلی وارد زمین شود، جانشین بوده تا با آمادگی بالایی مقابل اینتر از همان دقیقه نخست به میدان برود. 

مهدی در آخرین دیدار تیمش برابر استوریل از رقابت‌های لیگ پرتغال هم نیمکت‌نشین بود؛ ولی وقتی کار گره خورد و این تیم در رسیدن به برد عاجز نشان داد، مهاجم ایرانی به زمین رفت و با گرفتن یک ضربه پنالتی و تبدیل‌کردن همان ضربه به گل، موجبات برد و کسب سه امتیاز تیمش را رقم زد. همان یک گل برای طارمی کافی بود تا او را وارد تاریخ این باشگاه هم کند؛ چون حالا مهدی در کنار موسی مارگا، با 71 گل زده، بهترین گل‌زنان خارجی تاریخ این باشگاه محسوب می‌شوند. موردی که همین امشب و در جریان دیدار پورتو و اینتر می‌تواند رویه‌ای دیگر به خود بگیرد و ستاره ایرانی را بالاتر از هر بازیکن دیگری در امر گل‌زنی در تاریخ این باشگاه پرتغالی ماندگار کند. البته کار دشوار است و گل‌زنی مقابل اینتر که روحیه خوبی دارد، کار چندان ساده‌ای نیست؛ ولی طارمی از زمانی که به پورتو پیوسته، نشان داده مرد روزهای سخت است. او تا به الان در همین لیگ قهرمانان اروپا، دروازه تیم‌های قدرتمندی را گشوده و اینتر هم می‌تواند به همان فهرست اضافه شود. چه‌بسا طارمی امشب بتواند صدمین گل فصل پورتو را هم بزند و با عملکردی خاص، تصویرش را برای چندمین بار روی جلد رسانه‌های مطرح پرتغالی ببرد. عملکرد مهدی در این فصل از رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا مثال‌زدنی است. او در شش دیداری که تا به الان برای تیمش داشته، موفق شده پنج بار گل‌زنی کند و دو بار هم هم‌تیمی‌هایش را با پاس‌های درخشان صاحب گل کند. همین موضوع موجب شده تا اسم این مهاجم ایرانی در این فصل هم‌ردیف ستاره‌های طراز اول دنیا از‌جمله محمد صلاح و کیلیان امباپه قرار بگیرد. پیش از شروع رقابت‌های این مرحله محمد صلاح با هشت گل زده در صدر قرار گرفته، کیلیان امباپه با هفت گل در رده بعدی است و وینیسیوس جونیور و ژوئائو ماریو با شش گل زده در رده سوم هستند. مهدی طارمی مهاجم 30‌ساله تیم پورتو هم با پنج گل زده در رده بعدی قرار دارد که انتظار می‌رود این آمار در دیدار امشب برابر اینتر دستخوش تغییر شود. طارمی در هفته‌های اخیر با وجود آنکه چندان در ترکیب اصلی تیمش به میدان نرفته، کارنامه درخوری داشته است. بعد از شکست اینتر در دیدار رفت، طارمی دروازه ژیل ویسنته و استوریل پرایا را باز کرده و مقابل چاوز نیز یک پاس گل داده است. آمار او در لیگ پرتغال هم همچنان جذاب است. او در 24 بازی توانسته 13 گل بزند و هفت بار هم پاس گل بدهد. در جدول گل‌زنان لیگ، طارمی با این 13 گل، پشت سر دو بازیکن 15‌گله، در رده دوم برترین گل‌زنان پرتغال قرار دارد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها