|

تراکتور هم قافیه را به سرخ‌های تهرانی واگذار کرد

تداوم قدرت‌نمایی پرسپولیس در لیگ برتر

هفته بیست‌ودوم رقابت‌های لیگ برتر عصر روز گذشته با دیدار مهیج تراکتور و پرسپولیس در تبریز استارت خورد که این مسابقه تبدیل به یکی از دراماتیک‌ترین بازی‌های فصل شد. شاگردان یحیی گل‌محمدی که پیش از بازی‌های این هفته در رتبه دوم جدول رده‌بندی قرار داشتند، برای کم‌کردن فاصله با تیم صدرنشین جدول نیاز مبرم به کسب پیروزی در این دیدار داشتند.

تداوم قدرت‌نمایی پرسپولیس در لیگ برتر

هفته بیست‌ودوم رقابت‌های لیگ برتر عصر روز گذشته با دیدار مهیج تراکتور و پرسپولیس در تبریز استارت خورد که این مسابقه تبدیل به یکی از دراماتیک‌ترین بازی‌های فصل شد. شاگردان یحیی گل‌محمدی که پیش از بازی‌های این هفته در رتبه دوم جدول رده‌بندی قرار داشتند، برای کم‌کردن فاصله با تیم صدرنشین جدول نیاز مبرم به کسب پیروزی در این دیدار داشتند. تراکتور هم که با فرم ایدئالی پا به این دیدار گذاشته بود، می‌خواست با برتری در این دیدار خانگی خودش را به جمع مدعیان لیگ برتری برساند. بازی بر وفق مراد یحیی و تیمش پیش رفت و آنها در همان نیمه نخست دو بار دروازه میزبان را گشودند تا همه‌چیز به نظر تمام‌شده بیاید. در نیمه دوم ولی تعویض‌های طلایی پاکو خمس، سرمربی تراکتور که پیش از آن هم نشان داده بود استاد امتیازگیری در نیمه دوم است جواب داد و تیمش بازی باخته را در دقایق انتهایی با نتیجه 2 – 2 مساوی کرد. در شرایطی که به نظر می‌رسید قرار است این بازی با نتیجه مساوی به پایان برسد، درست در ثانیه آخر وحدت هنانوف گل برتری پرسپولیس را زد تا یحیی شکست بازی رفت برابر تراکتور در ورزشگاه آزادی را جبران کرده و البته اولین باخت را به تراکتور در این فصل در تبریز تحمیل کند. حالا پرسپولیس در این هفت هفته اخیر به چهار پیروزی، دو باخت و یک تساوی دست یافته و در ادامه سریال‌های موفقش این‌بار یکی دیگر از تیم‌های متحول‌شده لیگ برتر را شکست داد. تیم پاکو خمس هم در حالی قافیه را واگذار کرد که تیمش پیش از دیدار روز گذشته در فرم بسیار مطلوبی به سر می‌برد، به طوری که تراکتور در شش هفته اخیر و قبل از بازی با پرسپولیس، به چهار پیروزی و دو تساوی رسیده بود و کلا در هفت دیدار اخیرش هم شکستی در کارنامه نداشت. نکته درخور توجه اینکه یحیی گل محمدی توانست اولین مربی لیگ برتر لقب بگیرد که در لیگ 22 توانسته تراکتور را در تبریز شکست دهد. آخرین باخت تراکتور در خانه به تقابل فصل گذشته دو تیم در تبریز برمی‌گشت که پرسپولیس با حکم کمیته انضباطی برنده شد. البته در هفت مصاف قبلی دو تیم در تمام رقابت‌ها پرسپولیس شش بار برنده شده بود، ولی در آخرین تقابل که در ورزشگاه آزادی برگزار شده بود، این تراکتور بود که در بازی رفت به پیروزی رسید. شکستی تلخ برای هواداران پرسپولیس در آن برهه که حالا جایش را با برد شیرین در همین هفته در خانه حریف عوض کرد.

قلعه‌نویی در حدواندازه‌های تیم ملی؟

امروز رقابت‌های هفته بیست‌و‌دوم پیگیری می‌شود که در حساس‌ترین دیدار روز، تیم‌های سوم و چهارم جدول رده‌بندی به مصاف هم می‌روند. استقلال که این روزها در تلاش است فاصله‌اش را با صدر جدول کم و کمتر کند، باید در ورزشگاه آزادی پذیرای تیم گل‌گهر سیرجان باشد. اختلاف این دو تیم سه امتیاز است و بدیهی است که همین امر می‌تواند به حساسیت‌های موجود اضافه کند. تا هفته بیست‌و‌یکم، استقلال 40 و گل‌گهر 37 امتیاز کسب کرده‌اند. اگر گل‌گهر امروز ترک عادت کند و بتواند استقلال را از پیش‌رو بردارد، آن‌وقت رسما وارد جمع مدعیان اصلی فتح لیگ برتر می‌شود. تیم امیر قلعه‌نویی در پنج هفته اخیر فقط یک باخت داشته و با کسب دو برد متوالی به تهران رسیده است. شرایط برای استقلال اما به طرز جالبی مساعد است. آنها در پنج بازی اخیرشان باختی که نداشته‌اند هیچ، چهار بازی را هم با برد پشت سر گذاشته‌اند. ترمز آنها را تیم نساجی در هفته قبل کشیده و حالا ریکاردو سا پینتو اصلا دلش نمی‌خواهد در کورس با پرسپولیس و سپاهان امتیاز دیگری از دست بدهد. البته که این به آن معنا نیست که گل‌گهر رقیب ساده‌ای باشد. این تیم با امیر قلعه‌نویی در این فصل توانسته عملکرد به نسبت خوبی داشته باشد. موضوع مهم ولی مربوط به جایی می‌شود که امیر چند هفته‌ای است تبدیل به یکی از گزینه‌های هدایت تیم ملی شده و این بازی احتمالا یکی از معدود فرصت‌های او است تا نشان دهد به اندازه کافی توانایی برای حضور روی نیمکت تیم ملی ایران را دارد؛ به‌ویژه اینکه روی نیمکت رقیب یک سرمربی خارجی نشسته که عموما قلعه‌نویی دل چندان خوشی از بذل توجه به آنها در لیگ ایران ندارد. گل‌گهر اگر امروز بتواند استقلال را شکست دهد، دست به کار بزرگی زده، ولی واقعیت این است که آمار علیه این تیم است؛ چرا‌که دو تیم تاکنون هشت بار به مصاف هم رفته‌اند که شش پیروزی برای استقلال و یک پیروزی برای گل‌گهر ثبت شده و یک دیدار هم با تساوی به پایان رسیده است. از همه بدتر اینکه گل‌گهر در شش دیدار گذشته خود مقابل استقلال نتوانسته این تیم را شکست دهد. شاگردان قلعه‌نویی در پنج بازی از شش بازی اخیرشان، بیش از ۲.۵ گل به ثمر رسانده‌اند و با ۳۰ گل زده دومین تیم برتر در آمار گل‌زنی لیگ برتر امسال هستند. گل‌گهر در شش بازی اخیر خود نتوانسته کلین‌شیت کند و در مقابل در تمام شش بازی گذشته‌اش موفق به گل‌زنی شده است. آمار دو تیم در گل‌زنی نوید یک تقابل جذاب را می‌دهد. تاریخچه تقابل دو تیم به سود استقلال سنگینی می‌کند، اما باید دید شاگردان قلعه‌نویی می‌توانند نوار پیروزی‌های استقلال را در تقابل با این تیم قطع کنند یا خیر.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها