|

یحیی باید بی‌خیال تعطیلات شود

پرسپولیس در هفته بیستم رقابت‌های لیگ برتر در دیداری خانگی برابر هوادار غافلگیر شد و در عین ناباوری با یک گل که حاصل اشتباه مدافع تیمش بود، شکست خورد. این برای دومین بار در این فصل است که تیم پرسپولیس در ورزشگاه آزادی مغلوب رقیب می‌شود و فرصت کسب امتیاز خانگی را از دست می‌دهد. در‌مجموع هم سومین شکست پرسپولیس در شرایطی رقم خورد که این تیم رقابت فشرده‌ای با سپاهان و استقلال برای رسیدن به صدر جدول رده‌بندی داشت. سرخ‌های تهرانی که می‌توانستند از دیدار خانگی‌شان استفاده کرده و به‌طور موقت به صدر جدول برسند، فرصت‌سوزی کردند تا حالا رتبه دومی‌شان نیز به خطر بیفتد.

یحیی باید بی‌خیال تعطیلات شود

علی شهرابی: پرسپولیس در هفته بیستم رقابت‌های لیگ برتر در دیداری خانگی برابر هوادار غافلگیر شد و در عین ناباوری با یک گل که حاصل اشتباه مدافع تیمش بود، شکست خورد. این برای دومین بار در این فصل است که تیم پرسپولیس در ورزشگاه آزادی مغلوب رقیب می‌شود و فرصت کسب امتیاز خانگی را از دست می‌دهد. در‌مجموع هم سومین شکست پرسپولیس در شرایطی رقم خورد که این تیم رقابت فشرده‌ای با سپاهان و استقلال برای رسیدن به صدر جدول رده‌بندی داشت. سرخ‌های تهرانی که می‌توانستند از دیدار خانگی‌شان استفاده کرده و به‌طور موقت به صدر جدول برسند، فرصت‌سوزی کردند تا حالا رتبه دومی‌شان نیز به خطر بیفتد. ماجرا از این قرار است که پیش از بازی‌های این هفته، پرسپولیس و سپاهان هر دو با 39 امتیاز در صدر جدول قرار داشتند که سپاهان به‌واسطه تفاضل گل بهتر در رده نخست ایستاده و پرسپولیسی‌ها دوم بودند. از آنجا که سپاهان امروز باید در دربی تهران به میدان برود، فرصت خوبی برای یحیی و شاگردانش بود تا با برتری برابر هوادار، نه‌تنها به صدر جدول برسند‌ بلکه تفاضل گل خود را هم تا حدودی بهتر کنند. با‌این‌حال، این تیم با وجود تک‌تغییری که سرمربی در ترکیب ایجاد کرده بود، نای بردن نداشت تا در میان شگفتی هواداران اندکی که به ورزشگاه آمده بودند، در دقایق پایانی با یک گل شکست بخورند. این شکست، دومین شکست پرسپولیس در پنج هفته اخیر است که به‌خوبی کسب امتیازات سینوسی این تیم را نشان می‌دهد. پرسپولیس در همین پنج هفته یک دیدار را هم مساوی کرده تا فقط دو برد داشته باشد. این موضوع باعث شده تا استقلالی که یکی، دو هفته قبل حتی هشت امتیاز از پرسپولیس عقب افتاده بود، حالا به لطف بردهای متوالی در جدول به پرسپولیس برسد و هم‌امتیاز رقیب سنتی‌اش شود. این موضوع را نباید فراموش کرد که اگر استقلال در دیدار این هفته‌ خود برابر پیکان که با برتری 2 بر صفر به پایان رسید، یک گل دیگر زده بود، همین حالا جای پرسپولیس را در رده دوم جدول می‌گرفت. به‌هر‌روی، فعلا یحیی و تیمش باید دلخوش به دیدار امروز سپاهان و ذوب‌آهن باشند و امید داشته باشند که ذوبی‌ها از رقیب امتیاز بگیرند تا فاصله با صدر جدول زیاد نشود. موردی که البته چندان ساده نیست؛ چون سپاهان یکی پس از دیگری رقبایش را از پیش‌رو برمی‌دارد و در پنج هفته اخیر با کسب 15 امتیاز به یکه‌تازی‌اش در لیگ برتر ایران ادامه داده است. همین موارد به‌‌خوبی نشان می‌دهد که پرسپولیس و یحیی حسابی از رقبای مستقیم عقب افتاده‌اند. در روزگاری که مورایس از پنج بازی 15 امتیاز و سا پینتو از همین تعداد بازی 12 امتیاز گرفته، یحیی فقط هفت امتیاز کسب کرده و فرصت صدرنشینی را هم از دست داده است. این تیم البته دو هفته‌ای با توجه به تعطیلی اعمال‌شده در تقویم، فرصت دارد تا یک ریکاوری منظم داشته و قوای از‌دست‌رفته‌اش را بازیابد. آنها بعد از تعطیلات یک بازی ساده با نفت مسجدسلیمان دارند و پس از آن دیداری حیثیتی با تراکتور برگزار خواهند کرد. در این مدت ولی یک بازی حساس در جام حذفی هم پیش‌روی شاگردان یحیی گل‌محمدی قرار دارد. آنها در دیدار بعدی خود در مرحله یک‌هشتم نهایی جام حذفی باید به میدان بروند و چهارشنبه سوم اسفند در ورزشگاه نقش‌ جهان میهمان سپاهان اصفهان هستند؛ دیداری که ناگفته پیداست دست‌کمی از بازی فینال ندارد. به‌هر‌روی، کسب نتایج ناامید‌کننده در لیگ و بازی سرنوشت‌ساز با سپاهان، اجازه نخواهد داد تا یحیی و شاگردانش برخلاف بقیه تیم‌ها به تعطیلات بروند یا اینکه تعطیلات خوشی را سپری کنند.

چه کسی جلوی استقلال را می‌گیرد؟

برخلاف پرسپولیس که دیدار این هفته‌اش را واگذار کرد، استقلال عصر روز گذشته با برتری 2 بر صفر برابر پیکان، 39 امتیازی شد و به پرسپولیس و سپاهان صدرنشین چسبید. این نتیجه در شرایطی رقم خورد که آنها برای چهارمین بازی متوالی برنده از زمین مسابقه خارج شدند. ستاره این روزهای این تیم نیز مهدی قایدی است که موتور گل‌زنی‌اش روشن شده و بعد از دبل در دیدار هفته قبل، روز گذشته یک بار دیگر توانست برای استقلال گل‌زنی کند تا حالا با پنج گل زده در کنار محمد محبی بهترین گل‌زنان این تیم باشند. نکته درخور توجه درباره استقلال، راه‌افتادن خط حمله این تیم است؛ به‌طوری‌که شاگردان سا پینتو همین حالا با زدن 28 گل، به‌صورت مشترک با گل‌گهر بهترین خط حمله لیگ را دارند. یکی دیگر از بازی‌های مهم روز گذشته هم برتری 2 بر صفر مس رفسنجان برابر فولاد بود که باعث فاصله‌گرفتن این تیم کرمانی از همتای اهوازی‌اش شد. تیم نکونام در این فصل حال‌و‌روز خوبی ندارد؛ آنها برای سومین هفته متوالی شکست خوردند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها