|

دست خالی ژاوی و جو وحشتناک اولدترافورد

در شبی تاریخی و با کامبک در مقابل بارسا، یونایتد به دور بعدی لیگ اروپا صعود کرد؛ در‌حالی‌که این بازی کیفیتی در سطح لیگ قهرمانان داشت. دست خالی ژاوی در عناصر تهاجمی و جو وحشتناک اولدترافورد، در صعود یونایتد به دور بعدی لیگ اروپا بی‌تأثیر نبود.

دست خالی ژاوی و جو وحشتناک اولدترافورد

بهرام حیدری‌رامشه: در شبی تاریخی و با کامبک در مقابل بارسا، یونایتد به دور بعدی لیگ اروپا صعود کرد؛ در‌حالی‌که این بازی کیفیتی در سطح لیگ قهرمانان داشت. دست خالی ژاوی در عناصر تهاجمی و جو وحشتناک اولدترافورد، در صعود یونایتد به دور بعدی لیگ اروپا بی‌تأثیر نبود. بازی منچستریونایتد - بارسلونا، یکی از باکیفیت‌ترین، زیباترین و جذاب‌ترین بازی‌هایی بود که در‌حال‌حاضر در سطح اروپا انجام شده است. فوتبالی روان و تماشاگرپسند از سوی هر دو تیم که ۹۰ دقیقه پرالتهاب و شورانگیز را برای هواداران دو تیم و تماشاگران تلویزیونی پدید آورد. هر دو تیم با تمام توان بازی کردند و در‌نهایت این شاگردان اریک تن‌هاخ بودند که موفق شدند برنده این مسابقه تماشایی شوند. سرعت بازی در این مسابقه به حدی زیاد بود که به نظر می‌رسید تماشاگران داخل ورزشگاه اولدترافورد فرصتی برای نشستن رو صندلی‌های‌شان در طول ۹۰ دقیقه را نداشتند. منچستریونایتد با عزمی راسخ و مصمم پا به زمین گذاشت و مزد زحمات خود را گرفت و از آن طرف هم بارسا و ژاوی چیزی کم نگذاشتند. این بازی از آن دست فوتبال‌هایی بود که علاقه‌مندان به فوتبال دوست داشتند بازی ساعت‌ها ادامه داشته باشد یا حداقل امکانی وجود داشت که هیچ‌کدام از این دو تیم دوست‌داشتنی در آخر مسابقه حذف نمی‌شدند. نبود مهره‌های تهاجمی بارسا ازجمله پدری و دمبله و محرومیت گابی، تأثیر بسزایی در روند بازی بارسا داشت. اوج دست‌های خالی ژاوی را در تعویض آرائوخو با مارکوس آلونسو می‌توان مشاهده کرد. جایی که هیچ مهره هجومی روی نیمکت نداشت که بتواند به روند تهاجمی این تیم کمک کند. هرچند فرانک کسیه، دی یونگ و سرخیو بوسکتس بازی قابل‌قبولی ارائه دادند‌ ولی رافینیا شب پرفروغی را سپری نکرد. اشتباه یا بهتر است بگوییم عدم تلاش‌ مناسب او روی گل دوم یونایتد، خیلی زود منجر به تعویض او شد. اگرچه تعویض او و جایگزینی آنسو فاتی هم تأثیر چندانی روی روند بارسا نداشت. هرچه بارسا در اسپانیا کم گل می‌خورد و موفق ظاهر شده است، در بازی‌های اروپایی اصلا آمار خوبی ندارد. آنها در ماه‌های اخیر از همه رقابت‌های اروپایی حذف شده‌اند.

اما آن طرف، جو وحشتناکی که هواداران یونایتد در اولدترافورد به وجود آورده بودند، نوید یک شب به‌شدت سخت را برای بارسا می‌داد که همان‌طور هم شد. یونایتد قهرمانانه بازی کرد و حتی پس از دریافت گل از روی نقطه پنالتی از لواندوفسکی، هم پا پس نکشید و به‌شدت جنگید. سیو تماشایی دخیا که مانع گل‌زنی ژول کنده و گل تساوی‌بخش بارسا، یکی از بهترین صحنه‌های این بازی بود که در تاریخ ثبت خواهد شد. تأثیر بی‌چون‌و‌چرای کاسمیرو در روند رو به رشد یونایتد کتمان‌ناپذیر است. همچنین بازی خوب برونو فرناندز هم در کسب این نتیجه تأثیر خیلی زیادی داشت. البته در کنار اینها از تأثیر سرمربی موفق این تیم، تن‌هاخ نمی‌توان غافل شد که باعث تحولی شگرف در یونایتد و شکوفایی این تیم و بازیکنان این تیم ازجمله مارکوس رشفورد شده است. القای یک روند سیستمی مناسب که یونایتد را به یک تیم منسجم و متحد تبدیل کرد. آنها آمار بی‌نظیری در بازی‌های اخیر به جا گذاشتند و در ۱۸ بازی اخیر، ۱۶ پیروزی و دو تساوی داشته‌اند و در هر چهار جامی که در آن شرکت دارد که شامل لیگ اروپا، پریمیر لیگ، جام حذفی و اتحادیه انگلیس شانس قهرمانی دارند. اگرچه در‌این‌میان یک قربانی بزرگ به اسم کریس رونالدوی افسانه‌ای هم داشته است. تعویض‌های تن‌هاخ و دست باز او روی نیمکت در مقابل چشمان سر آلکس فرگوسن باعث جشن پیروزی یونایتد شد که انگار به فلسفه خود یعنی کسب قهرمانی برگشته است. گارمتچو و آنتونی دو تعویضی بسیار تأثیرگذار این تیم بودند و ضربه استثنائی و بی‌نقص آنتونی که متخصص گل‌کردن چنین ضرباتی است، شبی به‌یاد‌ماندنی برای طرفداران این تیم رقم زد. در این مسابقه برزیلی‌های یونایتد غوغا کردند؛ آنتونی و فرد با زدن گل و کاسمیرو با بازی تأثیرگذارش. با این تفاسیر به‌جرئت می‌توان گفت که غول یونایتد دوباره بیدار شده است و سودای قهرمانی را در سر دارد. تن‌هاخ در کمتر از یک فصل این تیم را به‌خوبی احیا کرده است و نوید روزهای خوبی می‌دهد.

شاید فرصت بسیار مناسبی برای کسب یک قهرمانی اروپایی باشد که خیلی هم دور از ذهن نیست. آیا در‌نهایت یونایتد موفق می‌شود در لیگ اروپا با وجود رقبای قدرتمندی مثل آرسنال، لورکوزن، یونیون برلین، رم، یونتوس و فاینورد و دیگر تیم‌های حاضر در این مرحله قهرمان شود؟

قرعه‌کشی مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ اروپا
قرعه‌کشی یک‌هشتم نهایی لیگ اروپا و لیگ کنفرانس توجه هواداران را به خود جلب کرده است. حضور نام‌های بزرگ در گوی‌های قرعه‌کشی، این بار هم وجود دارد. همه علاقه دارند که بدانند تیم‌های بزرگی مانند منچستریونایتد، آرسنال یا رم در دور بعد با چه قرعه‌ای روبه‌رو خواهند شد. بر اساس قرعه‌کشی انجام‌شده، دیدارهای این دور از رقابت‌ها به شرح زیر است:

سویا - فنرباغچه

یونیون برلین - یونیون سنت‌گیلویز

یوونتوس - فرایبورگ

لورکوزن - فرانس واروش

اسپورتینگ لیسبون - آرسنال

منچستریونایتد - رئال‌بتیس

رم - رئال‌سوسیداد

شاختار - فاینورد

دور رفت مرحله یک‌هشتم نهایی قرار است پنجشنبه ۹ مارس (۱۸ اسفند) و بازی‌های برگشت پنجشنبه ۱۶ مارس (۲۵ اسفند) برگزار شود.

 

 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها