|

سونوگرافی خانم‌ها توسط خانم انجام شود

وزیر بهداشت شرط عجیبی را برای ارائه خدمات درمانی به زنان ارائه داد و گفت: «موضوع رعایت حجاب به مراکز دولتی ابلاغ شده است و رعایت‌نکردن قانون حجاب تخلف است، در اعتباربخشی مراکز خصوصی موضوع فرهنگ نیز در نظر گرفته شده است. بیمارستان‌های دولتی موظف شده‌اند که قانون انطباق رعایت شود و خدمات خانم‌ها تا جای ممکن توسط خانم‌ها ارائه شود».

سونوگرافی خانم‌ها  توسط خانم  انجام شود

تجارت نیوز‌: وزیر بهداشت شرط عجیبی را برای ارائه خدمات درمانی به زنان ارائه داد و گفت: «موضوع رعایت حجاب به مراکز دولتی ابلاغ شده است و رعایت‌نکردن قانون حجاب تخلف است، در اعتباربخشی مراکز خصوصی موضوع فرهنگ نیز در نظر گرفته شده است. بیمارستان‌های دولتی موظف شده‌اند که قانون انطباق رعایت شود و خدمات خانم‌ها تا جای ممکن توسط خانم‌ها ارائه شود».

وی ادامه داد: «در موضوع سونوگرافی نیز باید سونوگرافی خانم‌ها توسط خانم‌ها انجام شود، در برخی موارد اعلام می‌شود که به اندازه رادیولوژیست نداریم که ما درخواست داریم به زنان پزشک عمومی و متخصص زنان آموزش کوتاه‌مدت داده شود. ما به تعداد دستگاه‌های رادیولوژی متخصص زن نداریم که از مشکلات این حوزه است که با تربیت و آموزش حل خواهد شد. امروز دستیاران خانم نیز خوب عمل می‌کنند و می‌توانند در برطرف‌شدن این مشکل کمک کنند».

وزیر بهداشت گفت: «موضوع رعایت حجاب به مراکز دولتی ابلاغ شده است و رعایت‌نکردن قانون حجاب تخلف است، در اعتباربخشی مراکز خصوصی موضوع فرهنگ نیز درنظر گرفته شده است و اگر مرکز خصوصی مسائل فرهنگی از جمله حجاب را رعایت نکنند، امتیاز لازم برای اعتباربخشی را کسب نخواهند کرد و ممکن است بیمارستان تأیید نشود».

جلوگیری  از  سقط  جنین

او افزود: «در سیستم الکترونیک ما هر خانمی که باردار می‌شود، نشاندار می‌شود و تا زمان به دنیا آمدن فرزند تحت کنترل‌های بهداشتی و درمانی قرار دارد. اگر فرزند به هر دلیلی متولد نشود، برای ما مشخص خواهد شد که دلیل به دنیا نیامدن فرزند چیست».

وزیر بهداشت گفت: «در گذشته آزمایش‌های مفصلی در سطح یک انجام می‌شد که نیاز نبود و این آزمایش‌ها را به سطح دو منتقل کردیم و این موضوع تأثیر خوبی در کنترل سقط جنین می‌گذارد. اغلب این سقط‌ها زیرزمینی انجام می‌شود و در پزشکی سقط جنین بدون داشتن دلیل و مستندات جرم است و ما با این موضوع جدی برخورد خواهیم کرد».

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها