|

جوابیه سازمان برنامه و بودجه به گزارش «صدقه نمی‌خواهیم، حقمان را بدهید»

سازمان برنامه و بودجه کشور در جوابیه به گزارش «صدقه نمی‌خواهیم، حقمان را بدهید» واکنش نشان داد. متن این جوابیه به شرح زیر است:

سازمان برنامه و بودجه کشور در جوابیه به گزارش «صدقه نمی‌خواهیم، حقمان را بدهید» واکنش نشان داد. متن این جوابیه به شرح زیر است:

باسمه ‌تعالی

برادر ارجمند، جناب آقای رحمانیان

مدیرمسئول محترم روزنامه شرق

با سلام و احترام؛

گزارشی با عنوان «صدقه نمی‌خواهیم، حقمان را بدهید» مورخ 1401.11.3 در آن روزنامه منتشر شده؛ مقتضی است براساس ماده 23 قانون مطبوعات و به‌منظور رفع ابهام و روشن‌شدن افکار عمومی، دستور فرمایید این پاسخ در همان صفحه با همان فونت و اندازه و با تیتر ذیل در اسرع‌ وقت در آن روزنامه منتشر شود.

25 هزار میلیار تومان اعتبار برای حمایت از معلولان در بودجه/ بودجه 1402؛ مهربان با معلولان.

برخلاف مطالب منتشرشده در برخی از رسانه‌ها مبنی بر حذف بودجه معلولان، دولت سیزدهم در لایحه بودجه سال 1402 کل کشور در مجموع حدود 25 هزار میلیارد تومان معادل 67 درصد از کل اعتبارات سازمان بهزیستی کشور در لایحه بودجه سال 1402 را به ارائه خدمات به جامعه معلولان اختصاص داده است.

اعتبارات سازمان بهزیستی کشور در سال 1402 نسبت به قانون بودجه سال 1401 کل کشور با 65 درصد رشد معادل 37900 میلیارد تومان پیش‌بینی گردیده است. این مبلغ مشتمل بر 15650 میلیارد تومان برای پرداخت مستمری به مددجویان تحت پوشش آن سازمان که سهم جامعه معلولان از اعتبار مذکور معادل 80 درصد (12520 میلیارد تومان) و مابقی آن به سایر مددجویان اختصاص می‌یابد و 22250 میلیارد تومان برای ارائه سایر خدمات به معلولان و مددجویان تحت پوشش می‌باشد.

از مجموع 22250 میلیارد تومان اعتبار سایر خدمات بالغ بر 13 هزار میلیارد تومان به اجرای مواد قانون حمایت از حقوق معلولان اختصاص یافته است. به عبارت دیگر در مجموع 25520 میلیارد تومان معادل 67 درصد از کل اعتبارات سازمان بهزیستی کشور در لایحه بودجه سال 1402 به ارائه خدمات به جامعه معلولان اختصاص یافته است.

همچنین با توجه به اهمیت تقویت اعتبارات نگهداری معلولان در مراکز و خانواده‌ها، اعتبار پیش‌بینی‌شده برای پرداخت کمک‌هزینه نگهداری معلولان در مراکز روزانه، شبانه‌روزی و خانواده‌ها با 40 درصد رشد به مبلغ 6500 میلیارد تومان افزایش ‌یافته است، این در حالی است که حقوق کارکنان دولت در لایحه بودجه 20 درصد رشد 

داشته است.

علاوه بر این در جدول (21) لایحه بودجه سال 1402 کل کشور معادل 10 هزار میلیارد تومان برای تأمین مسکن مددجویان دستگاه‌های حمایتی (کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور) پیش‌بینی گردیده است که با توجه به سیاست‌های دولت محترم، معلولان عزیز در اولویت کمک‌های مذکور قرار خواهند گرفت.

در سال گذشته بخشی از منابع اجرای قانون حمایت از حقوق معلولان در جدول تبصره (14) قانون بودجه سال 1401 پیش‌بینی شده بود که با توجه به محدودیت منابع هدفمندسازی یارانه‌ها و ضرورت پیش‌بینی منابع پایدار برای اجرای قانون مذکور، اعتبار یادشده با 20 درصد رشد به 3444 میلیارد تومان افزایش و در ردیف اصلی دستگاه‌ اجرائی ذی‌ربط در جدول (7) منابع عمومی لایحه بودجه سال آتی پیش‌بینی شده است.

شایان‌ ذکر است ردیف‌های مصارف جدول تبصره (14) لایحه بودجه سال 1402 صرفا به 6 ردیف از جمله یارانه دارو، یارانه نقدی، یارانه نان، مستمری مددجویان تحت پوشش دستگاه‌های حمایتی و... تقلیل یافته و سایر ردیف‌ها حسب ارتباط به ذیل دستگاه‌های‌ اصلی انتقال یافته است.

مرکز اطلاع‌رسانی، روابط‌عمومی و امور بین‌الملل

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها