|

ادامه اعتراضات به آبگیری سد چم‌شیر

این روزها فعالان محیط‌زیستی به آبگیری سد چم‌شیر اعتراضات متعددی داشته‌اند، هرچند به نظر می‌رسد قرار نیست سخنانشان شنیده شود و بار دیگر اتفاقی مانند سد گتوند رخ دهد. حسین آخانی در متنی کوتاه نوشته است: «زهره را اعدام نکنید» و ادامه داده است: «زهره» رودی است با ۴۷۵ کیلومتر طول که از استان‌های فارس، کهگیلویه‌و‌بویراحمد و خوزستان می‌گذرد.

ادامه اعتراضات به آبگیری سد چم‌شیر

این روزها فعالان محیط‌زیستی به آبگیری سد چم‌شیر اعتراضات متعددی داشته‌اند، هرچند به نظر می‌رسد قرار نیست سخنانشان شنیده شود و بار دیگر اتفاقی مانند سد گتوند رخ دهد. حسین آخانی در متنی کوتاه نوشته است: «زهره را اعدام نکنید» و ادامه داده است: «زهره» رودی است با ۴۷۵ کیلومتر طول که از استان‌های فارس، کهگیلویه‌و‌بویراحمد و خوزستان می‌گذرد. او ادامه داده است: «این دختر زیبا که متولد جنگل‌های بلوط زاگرس است با لباس سفید گچسارانی رشته اتصال اقوامی است که در جنوب زاگرس هزاران سال است که زندگی می‌کند. او بعد از عبور از دره‌های تنگ و زیبا با آخرین بوسه‌ای که به مردم خونگرم خوزستان می‌دهد، به خلیج فارس می‌رود تا شاهد رقص دلفین‌ها باشد.

زهره چه نام قشنگی برای این دختر بانمک زاگرس گذاشته‌اند. اما او را به‌زودی اعدام می‌کنند. حکم اعدامش را مدت‌هاست که صادر کرده‌اند. در آخرین دیداری که با زهره داشتم، به من التماس می‌کرد تا برای لغو حکم اعدامش تلاش کنم. می‌دانم که شانس زیادی ندارم. اما امیدم به شماست که مرا یاری کنید که حق زندگی را از این دختر زیبای زاگرس نگیرند. می‌دانم هنوز هستند کسانی که ایران را دوست دارند و اجازه نمی‌دهند این دختر قشنگ و بانمک ایران برای همیشه با آبگیری سد چم‌شیر از جغرافیای ایران پاک شود» و در پایان التماس کرده است: «زهره را اعدام نکنید».

همچنین محمد درویش در گفت‌وگو با رکنا به مسائلی که آبگیری این سد به وجود می‌آورد و در تحقیقات و همچنین نامه 10 استاد و گزارش زمین‌شناسی وجود داشته، اشاره کرد و گفت: «الان برخی می‌گویند که چند هزار میلیارد تومان برای سد چم‌شیر اختصاص یافته و می‌خواهند با احداث این سد چند‌ده هزار میلیارد تومان خسارت دیگر نیز بر کشور تحمیل کنند. بله این سرمایه ملی بوده که از بین بردیم اما می‌تواند این سد تبدیل به یک موزه و آیینه عبرت ملی برای افرادی باشد که تفکر سازه‌ای دارند اما نباید اجازه دهیم که این سد آبگیری شود و امیدواریم مانند دفعه قبل و تجربه تلخ سد گتوند اجازه آبگیری به این سد ندهند».

 

 

 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها