|

اسپانیا – آلمان؛ فینال زودرس در مرحله گروهی

رقابت‌های جام جهانی 2022 قطر امروز با انجام چهار بازی از گروه E و F برگزار می‌شود که در حساس‌ترین بازی روز، تیم‌های اسپانیا و آلمان به مصاف هم می‌روند. ژرمن‌ها که به‌عنوان یکی از مدعیان قهرمانی به این دوره از رقابت‌ها آمده بودند، در بازی نخست غافلگیر شدند و حالا اگر در بازی دوم هم شکست بخورند، می‌توانند وداع بسیار زودهنگامی با جام جهانی داشته باشند.

اسپانیا – آلمان؛ فینال زودرس در مرحله گروهی

رقابت‌های جام جهانی 2022 قطر امروز با انجام چهار بازی از گروه E و F برگزار می‌شود که در حساس‌ترین بازی روز، تیم‌های اسپانیا و آلمان به مصاف هم می‌روند. ژرمن‌ها که به‌عنوان یکی از مدعیان قهرمانی به این دوره از رقابت‌ها آمده بودند، در بازی نخست غافلگیر شدند و حالا اگر در بازی دوم هم شکست بخورند، می‌توانند وداع بسیار زودهنگامی با جام جهانی داشته باشند. در دیگر بازی این گروه هم ژاپن شگفتی‌ساز به مصاف کاستاریکا خواهد رفت. ضمن اینکه دو بازی هم از گروه F برگزار می‌شود که طی آن تیم‌های بلژیک با مراکش و کرواسی و کانادا دیدار می‌کنند.

ژاپن – کاستاریکا

یکی از بزرگ‌ترین غافلگیری‌های جام‌جهانی تا اینجا عملکرد ژاپن بوده است. تیمی نترس که از کمترین فرصت مقابل آلمان بهترین بهره را گرفت. آنها حالا باید به مصاف تیمی بروند که سنگین‌ترین شکست جام را داشته‌اند. با نمایشی که کاستاریکا مقابل اسپانیا داشت، به نظر می‌آید که بلیت بازگشت‌شان به خانه از همین حالا صادر شده. واقعا در مثلث اسپانیا، آلمان و ژاپن با این طرز بازی جایی نخواهند داشت و فقط باید امروز مقابل ژاپن آبروداری کنند. این دو تیم پیش از این یک بار به مصاف هم رفته‌اند؛ سپتامبر 2018 در دیداری دوستانه ژاپن موفق شد 3 بر صفر کاستاریکا را شکست دهد. ساساکی، مینامینو و ایتو گل‌های سامورایی‌ها را زدند. در‌مجموع هم ژاپن چهار مرتبه به مصاف کاستاریکا رفته که همه بازی‌ها دوستانه بوده و هیچ‌گاه شکست نخورده. سه مرتبه سامورایی‌ها این بازی را برده‌اند و یک‌مرتبه هم مساوی شده. اگر ژاپن موفق شود جواز صعود از گروه E را بگیرد توالی‌اش را برهم خواهد زد. ژاپن در شش حضور قبلی یک دوره در میان صعود کرده و دوره قبل هم به مرحله حذفی رسید.

اسپانیا – آلمان

بدون تردید این دیدار حساس‌ترین بازی مرحله گروهی جام جهانی است. به‌ویژه اینکه اسپانیا می‌خواهد صعودش را قطعی کند و آلمان نباید اجازه چنین کاری را بدهد. اسپانیایی‌ها در یورو 2020 تیم خوبی بودند اما به فینال نرسیدند. حالا در جام‌ جهانی هم جذاب بازی می‌کنند و هم نتیجه می‌گیرند. شاید برای قضاوت زود باشد، اما بازی خونسردانه و هوشمندانه اسپانیا، مردم این کشور را به موفقیت تیم لوئیس انریکه امیدوار می‌کند. به نظر می‌آید در صورت کسب یک امتیاز از دیدرا با آلمان هم صدرنشینی‌شان در گروه قطعی شود‌ اما این تیم سیری‌ناپذیر نشان داده و چه‌بسا رقیب بزرگش را هم ببرد. از آن هفت گل می‌شد فهمید که لاروخا چقدر جاه‌طلب است. شکست ژرمن‌ها مقابل ژاپن باورنکردنی بود، برای اینکه آلمان نیمه نخست را عالی شروع کرده بود و با نزدیک به 80 درصد مالکیت توپ می‌توانست سامورایی‌ها را گلباران کند. شاید این شکست تجربه خوبی شده باشد برای اینکه ژرمن‌ها تصور نکنند هر تیمی به گوشه رینگ رفت، از آن گوشه بیرون نمی‌آید. حالا آلمان که دوره قبل برای نخستین مرتبه در مرحله گروهی جام‌ جهانی کنار رفت، با هانسی فلیک هم در نزدیکی تکرار آن اتفاق تلخ است. اگر آلمان می‌خواهد از این کابوس فرار کند، باید مقابل اسپانیا پیروز شود. در 13 دیدار قبلی بین اسپانیا و آلمان، اسپانیایی‌ها پنج برد کسب کرده‌اند، آلمان سه بازی را برده و پنج بازی بین این دو تیم هم مساوی شده است.

بلژیک – مراکش

یکی دیگر از عجایب هفته نخست جام‌جهانی 2022 دفاعی‌بازی‌کردن بلژیک بود. هیچ‌وقت ندیده بودیم که بلژیکی‌ها از برد با یک گل تا این حد راضی و خشنود باشند. در هر صورت شیاطین‌ سرخ واقعی را با وجود کسب سه امتیاز در بازی نخست ندیدیم و شاید شرایط در بازی دوم تغییر کند. در سوی دیگر مراکشی‌ها مقابل کرواسی جنگنده بازی کردند و عملکردشان با وجود اینکه شاید جذاب نبوده باشد، تحسین‌آمیز بود. روی ضدحملات الرکراکی برنامه داشت و تیمش می‌توانست به کرواسی ضربه کاری را بزند. با‌این‌حال امتیازگرفتن از تیمی که دوره قبل فینالیست شده ارزشمند بود. شاید با همان تاکتیک بتوانند دومین تیمی را که در نیمه‌نهایی دوره پیش حضور داشت هم متوقف کنند. در سه بازی گذشته بین بلژیک و مراکش، شیاطین‌ سرخ اروپا دو برد داشته‌اند و شیرهای اطلس یک بازی را برده‌اند. آخرین برد بلژیک مقابل مراکش به سال 1999 برمی‌گردد.

کرواسی – کانادا

انتظار از تیم دالیچ خیلی بیش از این حرف‌هاست که مقابل مراکش کارشان گره بخورد. کرواسی با نمایش مقابل مراکش کار خودش را دشوار کرد. با‌این‌حال می‌تواند با شکست کانادا که البته رقیب آسانی هم نخواهد بود، خیلی زود برگردد و کارش را به بازی دشوار آخر مقابل بلژیک نکشاند. البته که کانادا هرگز رقیب ساده‌ای نیست. در تمامی دقایق دیدار قبلی کانادا موفق شد بلژیک پرستاره و قدرتمند را به عقب براند و موقعیت‌های زیادی خلق کند. در واقع کانادا با 21 ضربه به سمت دروازه رقیب قدرتش را به رخ کشید. اما ضعف در تمام‌کنندگی باعث شد تا تیم هردمن نتواند به آنچه‌ شایسته‌اش بود، برسد. هنوز هم کانادا در پی شکستن طلسم گل‌نزدن و نبردن در جام‌جهانی است. گفتنی است کرواسی از پنج حضورش در جام‌جهانی سه مرتبه از مرحله گروهی صعود کرده است و نکته جالب اینکه دو مرتبه هم به نیمه‌نهایی رسیده؛ یک مرتبه سوم شده و دوره قبل هم به نایب‌قهرمانی رسید.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها