|

قهرمان وارد می‌شود

امروز از رقابت‌های گروه چهارم جام جهانی چهار بازی برگزار می‌شود که در حساس‌ترین آنها فرانسه به مصاف استرالیا می‌رود. فرانسه که یکی از مدعیان قهرمانی در این دوره از رقابت‌هاست، به‌شدت تلاش می‌کند به این مهم برسد. آنها مدافع عنوان قهرمانی هستند؛

امروز از رقابت‌های گروه چهارم جام جهانی چهار بازی برگزار می‌شود که در حساس‌ترین آنها فرانسه به مصاف استرالیا می‌رود. فرانسه که یکی از مدعیان قهرمانی در این دوره از رقابت‌هاست، به‌شدت تلاش می‌کند به این مهم برسد. آنها مدافع عنوان قهرمانی هستند؛ ولی اگر قاعده قدیمی رعایت شود، شانسی برای رسیدن به قهرمانی نخواهند داشت؛ چون فقط یک بار ایتالیا موفق به انجام چنین کاری در سال 1938 شده و دیگر هیچ تیمی چنان نکرده است. اگرچه بسیاری فرانسه را بین مدعیان قهرمانی قرار می‌دهند؛ اما نتایجی که در یورو 2020 گرفتند و نتایج اخیر که فقط با یک برد در شش بازی لیگ ملت‌ها به جام‌ جهانی آمده‌اند، باعث می‌شود تا روی موفقیت‌شان با تردید نگاه کنیم. استرالیا هم در سال‌های اخیر افت کرده‌ است. 

این تیم به‌سختی و با شکست پرو در پلی‌آف به جام‌ جهانی رسیده و حتی در انتخابی آسیا هم در گروهش بعد از عربستان و ژاپن سوم شد. آخرین جدال این دو تیم مربوط به ژوئن 2018 در جام‌ جهانی گذشته، فرانسه که در نهایت قهرمان هم شد، مقابل استرالیا با نتیجه 2 بر یک به پیروزی رسید. گریزمن و بهیچ (گل‌به‌خودی) برای فرانسه و جدیناک برای استرالیا گل زدند. ضمن اینکه در پنج دیدار قبلی بین فرانسه و استرالیا، فرانسه سه برد و استرالیا یک برد داشته‌اند و یک بازی هم مساوی شده. تنها برد استرالیا به دیداری در جام کنفدراسیون‌های 2001 برمی‌گردد.

دانمارک – تونس؛ انگیزه‌های متفاوت

در این گروه به نظر می‌آید دانمارک حتی بتواند در گروه D فرانسه را برای صدرنشینی به چالش بکشد. دانمارکی‌ها با وجود حضور اندک در جام‌ جهانی نتایج خوبی در این رقابت‌ها گرفته‌‌اند. سال 1998 تا یک‌چهارم نهایی هم رسیدند و تکرار آن موفقیت نتیجه خیلی خوبی برای‌شان خواهد بود. چند ماه قبل هم در پی ناکامی در جام ملت‌های آفریقا سرمربی‌اش را تغییر داد و حالا با القادری به قطر آمده. روی تونس نمی‌شود حسابی باز کرد و در گروه D کاندیدای قعرنشینی هستند. 

با این حال باید مسابقات شروع شود تا ببینیم دقیقا چه شرایطی دارند. شاید همین که چندان به عقاب‌ها توجه نمی‌شود، اتفاق بدی نباشد و فشارها روی این تیم شمال آفریقایی هم کمتر شود. به نظر می‌آید اگر از بازی نخست امتیاز بگیرند، شرایط تغییر کند. تونسی‌ها در پی اولین صعود به مرحله حذفی هستند که کار سختی‌ است. آخرین جدال این دو تیم هم مربوط به مِی 2002 است که در دیداری دوستانه دانمارک موفق شد تونس را با نتیجه 2 بر یک شکست دهد. ساند و گرونکیائر برای دانمارک و جزیری برای تونس گل زدند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها