|

توهین به نان

رویترز گزارش داده است که‌ رئیس اتحادیه نانوایان ترکیه به دلیل توهین علنی به مردم این کشور بازداشت شد. «جهان کولیوار» رئیس اتحادیه نانوایان ترکیه در یک برنامه زنده تلویزیونی در شبکه خبر ترکیه گفته است که علت انتخاب رجب طیب اردوغان به مقام ریاست‌جمهوری این کشور را علاقه احمقانه مردم به نان توصیف کرد.

توهین به نان

رویترز گزارش داده است که‌ رئیس اتحادیه نانوایان ترکیه به دلیل توهین علنی به مردم این کشور بازداشت شد. «جهان کولیوار» رئیس اتحادیه نانوایان ترکیه در یک برنامه زنده تلویزیونی در شبکه خبر ترکیه گفته است که علت انتخاب رجب طیب اردوغان به مقام ریاست‌جمهوری این کشور را علاقه احمقانه مردم به نان توصیف کرد. او این سخنان را در مورد افزایش قیمت نان و تورم فزاینده در ترکیه بیان کرده بود. کولیوار در این برنامه گفت: «نان غذای اصلی جوامع احمق است. من علمی صحبت می‌کنم، آن را از خودم درست نمی‌کنم – سرانه مصرف در ترکیه ۲۱۰ کیلو است که این رقم در سوئد، نروژ، دانمارک، انگلیس، ژاپن ۴۵ تا ۵۰ کیلو است. از آنجایی که جامعه ما حتی پیاز خود را هم با نان می‌خورد، چنین حاکمانی ۲۰ سال است که بر آن حکومت می‌کنند».

خبرگزاری دولتی آناتولی گزارش داد که دادگاه استانبول، او را تا پایان محاکمه در بازداشت قرار داد. ترکیه به‌طور گسترده توسط گروه‌های حقوق بشر و متحدان غربی به دلیل محدودکردن آزادی بیان مورد انتقاد قرار گرفته است. همچنین عمر چلیک، سخنگوی حزب حاکم عدالت و توسعه اردوغان گفت ‌اظهارات کولیوار بیانگر سخنان نفرت‌انگیز است و گفت اظهارات این فرد علاوه بر توهین به ملت و نان ما نشان می‌دهد که او عنصری از سیاست خصومت، سیاست نفرت است.

منتقدان مشکلات اقتصادی ترکیه را ناشی از سیاست‌های پولی غیرمتعارف اردوغان می‌دانند که به گفته او هدف از آن افزایش صادرات، سرمایه‌گذاری و اشتغال است. تورم در ماه اکتبر به بالاترین میزان در ۲۴ سال گذشته یعنی ۸۵.۵ درصد رسید.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها