|

‌دفتر در برج خلیفه

در چند روز گذشته آگهی مزایده یک دفتر در برج‌الخلیفه باعث شد تا بسیاری درباره دارایی‌های بانک ملی پرسش‌هایی را در شبکه‌های اجتماعی مطرح کنند.

 در چند روز گذشته آگهی مزایده یک دفتر در برج‌الخلیفه باعث شد تا بسیاری درباره دارایی‌های بانک ملی پرسش‌هایی را در شبکه‌های اجتماعی مطرح کنند.

به گزارش گروه اقتصادی انصاف‌نیوز این آگهی به صورت کادر یک‌هشتم در روز دو آبان در روزنامه دولتی ایران منتشر شده بوده است. در این آگهی آمده است «دفتر کار خود را به مجلل‌ترین و رکورددارترین برج کره زمین منتقل کنید».

طبق این آگهی، یک واحد آپارتمانی به مساحت حدود ۱۰۵۴ مترمربع در طبقه ۱۱۶ برج خلیفه امارات توسط بانک ملی به فروش گذاشته شده است. در متن آگهی تأکید شده که فروش به درهم امارات و از طریق مزایده انجام می‌شود.

شرکت در این مزایده تنها با دریافت اسناد میسر است که البته روشن نیست اسناد باید خریداری شوند یا رایگان در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد. نکته دیگری که آگهی بانک ملی را جالب می‌کند این است که قیمت پایه مزایده مشخص نیست. بانک ملی به خریدار این واحد آپارتمانی، در صورتی که نقدا تسویه کند، پنج درصد از قیمت پایه تخفیف خواهد داد!

حالا این سؤالات مطرح شده است: آیا فروش این واحد در جهت عملی‌کردن گفته‌های وزیر اقتصاد و دارایی برای یافتن منابع جدید مالی برای اقتصاد ایران است؟ آیا با توجه به عملی‌نشدن برجام و کمبود منابع مالی قرار است با فروش اموال مازاد دولت، منابع مالی تازه‌ای برای اداره اقتصاد ایران فراهم شود؟ آیا فروش این اموال نشانه‌ای از بی‌ارزش نشان‌دادن دارایی‌های ملی نیست؟ آیا این روند در بقیه دستگاه‌ها نیز اجرائی خواهد شد؟ به گزارش انصاف‌نیوز در طول این 13 ماه از استقرار دولت سیزدهم هنوز هیچ گزارش مستندی از عملکرد دستگاه‌ها، میزان دارایی‌های شناسایی‌شده، میزان دارایی‌های واگذارشده و خریداران این اموال اضافی! منتشر نشده است، آیا قرار نبود در ابتدا گزارش این اموال ارائه شود، بعد به فروش و عرضه آنها اقدام شود؟ آیا ضروری نیست که اطلاعات درباره این اموال به‌طور دقیق اعلام شود و پیشینه و نحوه تملک آنان اعلام شود و بعد به فروش برسد؟ در حال حاضر بانک ملی هیچ اطلاعی در پاسخ به پرسش بسیاری در شبکه‌های اجتماعی درباره اینکه چگونه این واحد هزارمتری در برج خلیفه دوبی به تملک بانک ملی درآمده و چرا قرار است به فروش برسد، نداده و درباره آن سکوت کرده است.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها