|

بیانیه مشترک وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه

اولین بیانیه مشترک وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه درباره «مداخلات رژیم آمریکا در اغتشاشات اخیر کشور» منتشر شد.

بیانیه مشترک وزارت اطلاعات  و سازمان اطلاعات سپاه

در بخش‌هایی از بیانیه هفت‌ هزار کلمه‌ای مشترک وزارت اطلاعات و اطلاعات سپاه آمده است:

  محرز شده است که زمینه‌سازی، مقدمه‌چینی و نیز بخش مهمی از عملیات اجرائی آشوب‌های اخیر از سوی سرویس‌های جاسوسی بیگانه در قالب بسته‌ای طراحی و به واسطه برخی گروه‌ها و شبکه‌های مرتبط با آنها به روش‌های مختلف درون کشور پیاده‌سازی شده است.

  طبق اطلاعات کاملا موثق، سازمان CIA علاوه بر بودجه سالانه اختصاص داده‌شده برای سازمان­‌های سابق‌­الاشاره­، اخیرا و پس از آغاز آشوب­‌ها در ایران، بودجه کمکی معادل حدود 53 میلیون دلار دیگر، با ترک تشریفات اداری- مالی در دو مرحله به آن سازمان­‌ها اختصاص داده و توصیه کرده است که این بودجه در درجه اول برای امور به‌‌اصطلاح رسانه­‌ای و تقویت ابزارهای اینترنتی به­ منظور حفظ ارتباط با آشوبگران هزینه شود!

  شرکت متا، مالک اینستاگرام و واتس‌اپ نیز مشابه توییتر، تمام قوانین بین‌المللی و قوانین رسمی خود را در مقطع اغتشاشات ایران زیر پا گذاشت و با اقداماتی از قبیل دستکاری عمدی الگوریتم‌های هوش مصنوعی باعث شد اخبار جعلی، موارد نفرت‌افکنی و اقدامات خشونت‌آمیز با شدت بسیار زیاد برای جامعه ایرانی به صورت هدفمند منتشر شود.

  سرویس‌های اطلاعاتی دشمن نیز ظرفیت‌های مختلف خود برای قاچاق تجهیزات غیرقانونی این شبکه به داخل کشور را فعال کردند.

  در تاریخ ۲۹ شهریور ۱۴۰۱ تیمی از C‌I‌A با پوشش وزارت خارجه آمریکا، با حضور در مقر گروهک تجزیه‌طلب موسوم به «حزب دموکرات کردستان ایران» در شهر اربیل کردستان عراق با سرکرده آن گروهک به نام مصطفی هجری دیدار و گفت‌وگو کرد.

  در این نشست، طاهر محمودی، کمال کریمی، محمد‌نظیف قادری و محمد‌صالح قادری، سرکرده گروهک را همراهی می‌کردند. شایان ذکر است که در گذشته نیز سازمان سیا، مصطفی هجری و عبدالله مهتدی (سرکرده گروهک کومله) را به آمریکا فراخوانده و به آنها ابلاغ کرده بود که باید با یکدیگر ادغام شوند؛ و الا کمک‌های مالی و تسلیحاتی رژیم مافیایی آمریکا به هر دو گروهک قطع خواهد شد!

  در اجرای آن دستور و به‌عنوان گام اول، دو جناح انشعابی حزب منحله موسوم به دموکرات کردستان ایران در تابستان گذشته با یکدیگر ادغام شدند و در حال فراهم‌آوردن زمینه برای ادغام با گروهک کومله بودند که با افشاگری رسواکننده وزارت اطلاعات درباره وابستگی کومله به رژیم کودک‌کش صهیونیستی مواجه شدند و لذا مجبور به تعویق برنامه دستوری ادغام دو گروهک خائن و وابسته به بیگانگان شدند.

  اگرچه آزادی دسترسی به اینترنت یکی از شعارهای دروغین لیبرال‌دموکراسی غرب است و آنها مدعی هستند که اینترنت آزاد باید در دسترس همگان باشد، اما بسیاری از خدمات اینترنتی و نرم­‌افزارهای مفید برای جامعه جهانی و مردم ایران از سوی دولت آمریکا مسدود شده است. این مدعیان دروغین آزادی با ارائه اینترنت‌­های خارج از حاکمیت کشورها مثل استارلینک که طبق قوانین بین­‌المللی باید با نظارت و رضایت کشور میزبان ارائه شود، سعی در گسترش دیکتاتوری اینترنتی آمریکا را دارند. مصداق روشن این تضاد رفتاری علاوه بر موارد فوق­‌الذکر، اقدام دولت آمریکا مبنی بر انسداد و محدودیت خدمات‌‌رسانی ابزارها و فناوری­‌های ارتباطی و اینترنتی غیرآمریکایی در آمریکا است.

  کارگزاران دولت مافیایی آمریکا در اقدامی مداخله­‌جویانه به شرکت استارلینک دستور دادند بدون رعایت ضوابط و مقررات بین‌‌المللی و بدون دریافت مجوزهای لازم در ایران، برای دسترسی اغتشاشگران، اینترنت غیرقانونی ارائه دهد. هم‌زمان سرویس‌­های اطلاعاتی دشمن نیز ظرفیت­‌های مختلف خود برای قاچاق تجهیزات غیرقانونی این شبکه به داخل کشور را فعال کردند.

   جالب توجه است که دفتر تحقیق و اطلاعات وزارت امور خارجه آمریکا برای مقابله با نفوذ قدرت­‌های خارجی در داخل آمریکا 87 میلیون دلار بودجه و 394 نفر نیروی کارشناس اختصاص داده است. این دفتر که یکی از اعضای جامعه اطلاعاتی آمریکا محسوب می­‌شود، با سوءبرداشت نسبت به وضعیت حاکم بر جامعه قطبی‌شده آمریکا و تبعیض­‌های سیستماتیک در آن، ریشه این مشکلات را در نفوذ سایرین در محیط سیاست داخلی خود جست‌وجو می‌کند و برای موضوع ایران بودجه و پروژه مستقل تعریف کرده است.

  جنگ رسانه‌ای و تبلیغاتی که از قدیم یکی از مهم‌­ترین ابزارهای استکبار جهانی برای استعمار و غارتگری و جنگ روانی و تحریف واقعیت‌­های جهان به نفع غارتگران و علیه ملل ستم‌دیده بود، از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی و با پیوستن بازماندگان رژیم ساقط‌شده­ پهلوی و فراریان گروهک‌­های تروریستی چپ و راست و منافق و فرقه­‌های منحرف و سایر فراریان سابقه­‌دار به جریان مسلط رسانه­‌ای صهیونیستی، صورت و سیرتی دیگر پیدا کرد. جریان سلطه ضمن فراهم‌آوردن به‌روزترین امکانات و تکنولوژی رسانه‌ا­ی (البته به ­هزینه­‌ گاو شیرده سعودی و امثالهم) و اِعمال فرماندهی واحد رسانه­‌ای بر آن­ها، به خط‌‌دهی آمرانه و بهره‌­برداری استعمارگرانه از این نارسانه‌­ها پرداخت.

   ردیابی، شناسایی، ضربه و افشای چند صد هزار حساب کاربری قلابی فارسی‌زبان که با توسل به اخبار جعلی و بزرگ­‌نمایی مشکلات و کوچک­‌نمایی دستاوردها، به‌­طور ناشیانه­‌ای اقدام به تولید میلیون­‌ها پیام و محتوای گمراه‌کننده برای فریب مخاطبان فارسی‌زبان می‌کردند، ناکارآمدی توان عملیاتی دست‌اندرکاران این پروژه­‌ها را به کارفرمایان آمریکایی خود اثبات کرد.

متن کامل این بیانیه را می‌توانید در سایت «شرق» ‌بخوانید.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها