|

گزارشی از دیدار فرمانده فراجا با مراجع

آیت‌الله جوادی‌آملی:‌ انتظار این است که جلوی غارت و اختلاس نجومی بعضی از مسئولین گرفته شود

به مناسبت هفته نیروی انتظامی سردار حسین اشتری، فرمانده فراجا با تنی چند از علما و مراجع دیدار و گفت‌وگو کردند.

شرق: به مناسبت هفته نیروی انتظامی سردار حسین اشتری، فرمانده فراجا با تنی چند از علما و مراجع دیدار و گفت‌وگو کردند. با توجه به مرگ مهسا امینی و حوادث و اعتراضات پس از آن بدیهی بود که موضوع محوری دیدارهای مذکور به این مسئله اختصاص داشته باشد. از خروجی گفته‌ها و دیدارها به نظر می‌رسد که علما و مراجع هم نسبت به برخی قصورها، ناکارآمدی‌ها و اهمال‌های صورت‌گرفته‌ هم در‌خصوص مرگ مهسا امینی و هم برخورد با معترضین انتقاد دارند.

 انتظار این است که جلوی غارت و اختلاس نجومی برخی مسئولین گرفته شود

در همین راستا آیت‌الله جوادی‌آملی در دیدار سردار اشتری تأکید کرد: «مسئولین باید برای بی‌کاری جوانان، آینده شغلی آنها و معضل حاشیه‌نشینی شهرها تدبیری بیندیشند و برای حل مشکلات کشور بیش‌از‌پیش تلاش کنند». آیت‌الله العظمی جوادی‌آملی گفت: «شما می‌بینید که هر‌وقت مردم با انقلاب بودند، عظمت و شکوهی مانند پیاده‌روی اربعین رقم خورد اما انتظار این است که جلوی غارت و اختلاس  نجومی بعضی از مسئولین گرفته شود تا این نظام آسیب نبیند». ایشان در دیدار سردار اشتری، فرمانده فراجا ضمن تبریک آغاز امامت حضرت ولی عصر (ع) از زحمات خالصانه نیروی انتظامی قدردانی و برای شهدای این نیرو علوّ درجه مسئلت کرد.‌ وی در بخش دیگری از سخنان خود ابراز کرد: «در اندلس سابق، مردم مسلمان بوده و حکمای بزرگ همچون ابن رشد و ابن حزم بودند، آن‌قدر اسلام در آنجا گسترش داشت که تعداد ستون‌های مسجد جامع قرطبه را نمی‌توانستند بشمارند‌ اما طولی نکشید که آن مسجد تبدیل به کلیسا و کلیسا نیز تبدیل به موزه شد و هیچ اثری از اسلام در آنجا باقی نماند و این خطر همیشه و در همه عصر و مکان‌ها وجود دارد!». آیت‌الله جوادی‌آملی اظهار کرد: «کشور ما صاحب ریشه و تمدنی افتخار‌آمیز است و مردم کشور ما نیز مردمی غیور و پاک هستند و در کشور بزرگان و دانشمندان و مردان بزرگ کم نداریم و شما می‌بینید که هر‌وقت مردم با انقلاب بودند، عظمت و شکوهی مانند پیاده‌روی اربعین رقم خورد‌ اما انتظار این است که جلوی غارت و اختلاس نجومی بعضی از مسئولین گرفته شود تا این نظام آسیب نبیند». آیت‌الله جوادی‌آملی بیان کرد: «صرف اینکه کسی آدم خوبی باشد، به معنای این نیست که مسئول خوبی هم می‌تواند باشد، عقل و تدبیر لازمه مدیریت است که در این صورت مسئولین نه بیراهه می‌روند و نه راه کسی را می‌بندند. این مرجع تقلید تأکید کرد: «مسئولین باید برای بی‌کاری جوانان، آینده شغلی آنها و معضل حاشیه‌نشینی شهرها تدبیری بیندیشند و برای حل مشکلات کشور بیش از پیش تلاش کنند!». آیت‌الله جوادی‌آملی در پایان اظهار کرد: «ما به امید زنده‌ایم، به برکت خون شهد‌ا زنده‌ایم و به صاحب امروز دعا می‌کنیم این نظام را در سایه ولی‌اش حفظ کند و شهدای ما را با شهدای کربلا محشور کرده و کسانی که برای اربعین هم زحمت کشیدند، حشرشان با اربعینی‌ها ـ ان‌شاء‌الله ـ باشد!».

 لازم بود درخصوص مرگ خانم امینی گزارشی فوری و جدی بدهید

در ادامه دیدارهای سردار اشتری با مراجع، آیت‌الله العظمی مکارم‌شیرازی نیز با اشاره به حوادث اخیر، سه عامل دشمنان خارجی، فضای مجازیِ رها و مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم را از علل اصلی دانست و افزود: «تا زمانی که این عوامل باشد، احتمال آشوب وجود دارد؛ چرا‌که دشمنان خارجی همیشه در پی ضربه‌زدن به نظام اسلامی هستند و مشکلات اقتصادی نیز بهانه به دست آنها می‌دهد». آیت‌الله مکارم‌شیرازی در دیدار سردار اشتری، فرمانده نیروی انتظامی کشور از تلاش‌های این نیرو قدردانی کرد و گفت: «نیروی انتظامی به خوبی توانسته در برابر ناامنی‌ها در میدان حضور پیدا کند». آیت‌الله مکارم‌شیرازی تأکید کرد: «باید صف کسانی که به گرانی‌ها و مشکلات اقتصادی اعتراض دارند از صف افراد شرور که در پی آشوب و ناامنی در کشور هستند، جدا گردد». آیت‌الله مکارم‌شیرازی به مرگ خانم امینی اشاره کرد و بیان کرد: «لازم بود نیروی انتظامی و دیگر نهادهای ذی‌ربط گزارش جدی و فوری از تحقیقات خود ارائه می‌دادند تا جلوی این بهانه‌ها گرفته شود».

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها