|

پاسخ آموزش و پرورش به گزارش تعطیلی مدرسه ‌ گرمابسرد

آموزش و پرورش، چند روز مانده به شروع سال تحصیلی، به اهالی روستای گرمابسرد اعلام کرده که به دلیل مختلط‌بودن تنها مدرسه راهنمایی روستا، تحصیل دختران ممنوع است و چون تعداد پسران هم به حد نصاب نمی‌رسد، کودکان باید به مدرسه روستای جابان در ۴۰ کیلومتری روستا یا مدرسه شبانه‌روزی کیلان در ۶۰ کیلومتری بروند، همچنین آموزش و پرورش دماوند اشاره کرده بود دخترانی به دلیل همین مختلط‌بودن مدرسه، ترک تحصیل کردند

آموزش و پرورش، چند روز مانده به شروع سال تحصیلی، به اهالی روستای گرمابسرد اعلام کرده که به دلیل مختلط‌بودن تنها مدرسه راهنمایی روستا، تحصیل دختران ممنوع است و چون تعداد پسران هم به حد نصاب نمی‌رسد، کودکان باید به مدرسه روستای جابان در ۴۰ کیلومتری روستا یا مدرسه شبانه‌روزی کیلان در ۶۰ کیلومتری بروند، همچنین آموزش و پرورش دماوند اشاره کرده بود دخترانی به دلیل همین مختلط‌بودن مدرسه، ترک تحصیل کردند، اما طی حضور خبرنگار در این روستا و تهیه گزارشی با تیتر: «مشکل مختلط‌بودن دانش‌آموزان را نداریم؛ نمی‌گذاریم مدرسه تعطیل شود»، اهالی ماجرای ترک تحصیل دختران به دلیل مختلط‌بودن مدرسه را تکذیب کردند و مخالف تعطیلی مدرسه بودند. آموزش و پرورش در جوابیه ارسالی به «شرق» نوشت:

مدیرمسئول محترم روزنامه شرق، با سلام و احترام؛ در پاسخ به مطلب مندرج در آن روزنامه به تاریخ 1401.06.29 با عنوان «گزارشی از تعطیلی تنها مدرسه گرمابسرد دماوند» پاسخ اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران را به استحضار می‌رساند: روستای گرمابسرد یک مدرسه در مقطع متوسطه اول برای 34 دانش‌آموز دارد که این دانش‌آموزان شامل 26 پسر و 8 دختر می‌شوند. با توجه به مختلط‌بودن این مقطع تحصیلی، تاکنون و طی سال‌های اخیر تعدادی از دختران ترک تحصیل کرده‌اند چراکه شرایط را برای حضور خودشان نامناسب می‌دانستند و یا اینکه والدین‌شان با کلاس‌های مختلط موافق نبودند. مطابق ماده 3 آیین‌نامه اجرائی مدارس، این روستا شرایط وجود مدرسه مختلط را ندارد و از سوی دیگر تطابق جنسیت کارکنان مدرسه با دانش‌آموزان نیز الزامی است. در حال حاضر اقدام مهمی برای کمک به تحصیل دانش‌آموزان روستا به‌ویژه در مقطع متوسطه در دست پیگیری است؛ با توجه به هماهنگی‌های انجام‌شده برای نوسازی مدرسه با کمک یکی از خیرین مدرسه‌ساز قرار بر تخریب مدرسه متوسطه قدیمی و احداث یک باب مدرسه ۹ کلاسه در همین مکان است و به همین سبب، سه کلاس در فضای پایین مدرسه به صورت موقت و یک‌ساله برای ۲۶ دانش‌آموز پسر که به حد نصاب تشکیل کلاس روستایی می‌رسند تشکیل خواهد شد و برای دختران هم دو راهکار پیشنهادی مطرح شده است. حضور دختران در نزدیک‌ترین مدرسه به این روستا که در روستای جابان و فاصله تقریبا 30 کیلومتری قرار دارد، یکی از این پیشنهادها می‌باشد. دومین پیشنهاد نیز تحصیل دختران در دبیرستان شبانه‌ کیلان است که در فاصله 60 کیلومتری قرار دارد و آموزش و پرورش هزینه‌های ناشی از این پیشنهادها از جمله سرویس ایاب و ذهاب را برای دانش‌آموزان تأمین می‌کند و هزینه‌ای بابت موافقت با هر یک از این دو پیشنهاد، به دانش‌آموزان و خانواده‌های محترم تحمیل نخواهد شد. خواهشمند است دستور فرمایید طبق قانون مطبوعات و رسانه‌ها نسبت به درج جوابیه این مرکز در همان صفحه و با همان قلم اقدام لازم صورت گیرد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها