|

بازگشت به صحبت‌های آقای روشن

میدان‌های بزرگ، مربیان بزرگ

صحبت‌های آقای روشن و دیگر منتقدان حضور کارلوس کی‌روش، هر منصفی را به این نکته می‌رساند که چقدر یک نفر می‌تواند مدیریت قوی و شخصیت با‌ثباتی داشته باشد که اجازه ندهد کسی در کارش دخالت کند یا برایش تصمیم بگیرد.

ساسان رحیمی: صحبت‌های آقای روشن و دیگر منتقدان حضور کارلوس کی‌روش، هر منصفی را به این نکته می‌رساند که چقدر یک نفر می‌تواند مدیریت قوی و شخصیت با‌ثباتی داشته باشد که اجازه ندهد کسی در کارش دخالت کند یا برایش تصمیم بگیرد. آقای روشن عزیز و دیگر منتقدان کارلوس کی‌روش، کاش کمی قبل از سخن‌گفتن تفکر می‌کردیم. کارنامه هر مربی در فوتبال نشان‌دهنده توان علمی و فنی، تجربه، دانش و سطح آن مربی است. جهت یادآوری عرض می‌کنم درباره مربی‌ای صحبت می‌کنید که در باکیفیت‌ترین تیم‌های دنیا تجربه مربیگری داشته است‌. سر‌الکس فرگوسن بی‌دلیل کسی را کنار خودش نمی‌گذاشت یا رئال‌مادرید بی‌حساب‌و‌کتاب سرمربی انتخاب نمی‌کرده یا تیم ملی پرتغال همین‌طوری سرمربی نمی‌گذارد یا همین کلمبیا و مصر بدون محاسبه انتخاب نکردند. در همین ایران عزیز، شاید بازی‌های مقتدرانه ایران در دو جام جهانی گذشته را فراموش کردید که بهترین نتایج ایران در جام جهانی رقم خورد. شاید فراموش کردید ایران در برابر بهترین تیم دنیا، مثلا آرژانتین، چگونه 90 دقیقه جانانه فوتبال خوب بازی کرد. آقای روشن عزیز بازگشت کی‌روش بازگشت به عقب نیست، بلکه حرکتی مدبرانه، روبه‌جلو و شجاعانه از سوی آقای تاج بوده است. فدراسیون جدید می‌توانست به‌راحتی دست به تغییر نزند و بعدها هم بگوید این کادر را ما انتخاب نکردیم. 

آقای روشن عزیز یادتان هست جام جهانی 98 دقیقا در نزدیکی جام با حرکتی اشتباه تومسلاو ایویچ از نیمکت ایران رفت و به اذعان کارشناسان خبره فوتبال اگر ایویچ در آن جام روی نیمکت ایران نشسته بود، شرایط متفاوت بود. جناب روشن نازنین شاید فراموش کردید تا قبل از آمدن کی‌روش وضعیت دفاع تیم چگونه بود، حداقل بازی با بحرین که خاطر مبارک هست، شما و دیگر دوستانتان بهتر می‌دانید دفاع به قول شما اتوبوسی اصول دارد، روش دارد، علم می‌خواهد و کی‌روش استاد این کار است. در عجبم که همین مربیان عزیز منتقد کارلوس کی‌روش یا تیم ندارند یا اگر دارند چرا نمی‌توانند همین روش دفاع‌کردن را به بازیکنانشان آموزش دهند تا حداقل کمتر دروازه‌شان باز شود. کارنامه کی‌روش را در تیم ملی فوتبال یک بار دیگر مرور کنید، ببینید در صد بازی چند باخت ایران داشته است؟ یا چند گل خورده داشتیم؟

اتفاقا چون تصمیم بر تغییر سرمربی تیم ملی بوده است، بهترین انتخاب ممکن صورت گرفته؛ چون این تیم را خود کارلوس کی‌روش درست کرده است. کارلوس کی‌روش ثابت کرده در میدان‌های بزرگ خوب نتیجه می‌گیرد، او هم مربی با دانشی است و هم اینکه استاد روان‌شناسی است و می‌داند چگونه همدلی ایجاد کند؛ دقیقا همان چیزی که امروزه تیم ملی به آن نیازمند است‌. او حتی به گفته متعصب‌ترین منتقدانش، مربی منظمی است و اجازه بازیکن‌سالاری را نمی‌دهد؛ چرا‌که مطمئن است اگر دروازه‌بانی را کنار گذاشت، می‌تواند جایگزینی برای او بسازد که حتی بهتر از او عمل کند. او این را ثابت کرده است. آقای روشن نازنین و دیگر منتقدان احساسی، کاش قبل از سخن‌گفتن‌های عجیب‌و‌غریب بیشتر 

تفکر کنیم.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها