|

ضرغامی قول داد مشکل چاپخانه رنگین )چاپخانه توفیق( را پیگیری کند

بازدید عزت‌الله ضرغامی از«شرق»

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی – با حضور در روزنامه «شرق» ضمن بازدید از قسمت‌های مختلف تحریریه، حول مسائل مختلف مطرح حوزه میراث و گردشگری به گفت‌وگو پرداخت.

بازدید عزت‌الله ضرغامی از«شرق»

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی – با حضور در روزنامه «شرق» ضمن بازدید از قسمت‌های مختلف تحریریه، حول مسائل مختلف مطرح حوزه میراث و گردشگری به گفت‌وگو پرداخت.

عزت‌الله ضرغامی در این دیدار ضمن گفت‌وگو  مفصل درباره حوزه میراث فرهنگی و گردشگری نکاتی هم در خصوص رسانه‌ها بیان کردند.  وی گفت: لازم است همه جریان‌ها از جمله روزنامه‌های جریان اصلاحات نسبت به موضوعات مهم کشور حساس باشند و از «قرائت خارج از متن» بپرهیزند.

او درباره نگرانی فعالان میراث فرهنگی نسبت به سرنوشت ساختمان چاپ رنگین (چاپخانه نشریه توفیق)، قول پیگیری این موضوع را از سوی مراجع مربوطه داد و گفت: با علی دارابی (قائم‌مقام و معاون گردشگری و صنایع دستی‌) صحبت می‌کنم تا هم به دادستانی نامه بزنند و هم ببینیم به چه میزان اعتباری برای تملک نیاز دارد.

او همچنین جزئیاتی درباره اقدامات پیش‌بینی‌شده برای بازی‌های جام جهانی قطر و آمادگی‌های لازم برای این بازی‌ها و گردشگران داخلی و خارجی مرتبط با آن مطرح کرد.

ضرغامی با اشاره به برخی حواشی مطرح‌شده درباره سفرهای استانی خود گفت: در بسیاری از موارد حضور مستقیم من در سفرها، درک بیشتری درباره موضوع به همراه دارد و هم‌زمان به دلیل آشنایی و ارتباطاتی که با نمایندگان، مسئولان‌ یا مدیران وجود دارد، همان زمان دستورات و تأکیداتی صورت می‌گیرد که کار را زودتر حل می‌کند. ضمن اینکه حضور و نحوه بیان مستقیم مسائل از سوی من آن شجاعت و توجه لازم را به مدیران اجرائی منتقل می‌کند.

او به قدرت خود در حل مسائل اشاره کرد و گفت: در این یک‌سال اقدامات زیربنایی زیادی انجام شده و حداقل 20 مسئله شناسایی شده که به نوبت همه آنها را پیگیری و حتی در هیئت دولت مطرح می‌کنم اما قبول دارم که فیلم‌ها و تصاویری که از سفرهایم بیرون می‌آید، بازخورد بیشتری دارد.

او در پاسخ به سؤالی درباره تخریب بافت تاریخی شیراز و شهرهای دیگری که درگیر این موضوع هستند، گفت: حتما آنچه به‌عنوان تخریب اماکن تاریخی در دوران جمهوری اسلامی گفته می‌شود، قابل مقایسه با تخریب دوران پهلوی و قبل از آن نیست. جمهوری اسلامی مثل پهلوی نیست که آن بلا را بر سر کاخ گلستان بیاورد و همه این نوع عمارت‌ها را حفظ کرده است‌ اما برخی چون از خارج خط می‌گیرند، درباره اینکه این بناها چقدر حفظ شده‌اند، چیزی نمی‌گویند.

او در پاسخ به سؤالی درباره وضعیت گردشگری شهر مشهد پس از برخی اقدامات محدود‌کننده و سلبی و اخبار منفی در اذهان عمومی، ضمن اذعان به وجود برخی ناهماهنگی‌ها، تصریح کرد که تا‌به‌حال این موضوعات مشکلی برای گردشگری این شهر به وجود نیاورده است. اگر منظور شما این است که در مورد آقای علم‌الهدی صحبت کنم، مسئله من نیست اما هیچ خط قرمزی برای سیاست‌های وزارتخانه وجود ندارد و با توجه به اینکه گردشگری و شادی در همه‌جای کشور در دستور کار ماست، برنامه‌هایمان را اجرا می‌کنیم و هرجا مانعی باشد، مانع را برطرف می‌کنیم.

ضرغامی همچنین درباره برخی حواشی اخلاقی گردشگران تصریح کرد: چه گردشگر اروپایی و چه عراقی و... معمولا حواشی دارند و طبیعی است و ما تلاش می‌کنیم هرکدام را به نحوی حل کنیم. درباره مسائل اخلاقی گردشگران عراقی می‌توانم بگویم این موضوع هنوز به‌عنوان مسئله‌ای که روی کارمان سایه بیندازد، وجود ندارد. نمی‌گویم نیست اما در حد موضوعی که جدیت آن روی جریان گردشگری سایه بیندازد، نیست اما موضوعات مطرح‌شده را پیگیری می‌کنیم.

مشروح این گفت‌وگو در روزهای آینده منتشر می‌شود

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها