|

هفته سوم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران

رونمایی پرسپولیس از ستاره هلندی

هفته سوم رقابت‌های لیگ برتر ایران امروز و فردا در شهرهای مختلف برگزار می‌شود. در مقام مقایسه، حساسیت بازی‌هایی که قرار است فردا برگزار شود از لحاظ فوتبالی، مهم‌تر از بازی‌های امروز است

هفته سوم رقابت‌های لیگ برتر ایران امروز و فردا در شهرهای مختلف برگزار می‌شود. در مقام مقایسه، حساسیت بازی‌هایی که قرار است فردا برگزار شود از لحاظ فوتبالی، مهم‌تر از بازی‌های امروز است. البته این مورد بدان معنی نیست که بازی‌های امروز چیزی برای تماشاکردن نداشته باشد. جدال استقلال با مس کرمان که تازه به رقابت‌های لیگ برتر صعود کرده یکی از دیدارهای حساس روز است. استقلال بازی هفته نخست را به سپاهان یکی از تیم‌های مدعی این فصل واگذار کرده ولی در دیدار دوم برابر ملوان تازه‌صعودکرده موفق شد بازی باخته را با برتری 3 بر یک به سود خودش تمام کند. بازگشت مهدی قایدی به ترکیب استقلال، به زیبایی‌های کار این تیم افزوده است. استقلال با ریکاردو سا پینتو هنوز حرف‌های زیادی برای گفتن خواهد داشت. این مربی پرتغالی که در اولین بازی لیگ طعم شکست را چشیده، حالا دوست ندارد مقابل تماشاگران خودی امتیاز دیگری از دست دهد. استقلال که برای اولین‌بار میزبان تماشاگران زن هم در این بازی است انگیزه زیادی برای تقدیم‌کردن برد احتمالی به هوادارانش دارد. از سوی دیگر، فارغ از این موارد، بازی امروز این تیم می‌تواند محلی برای درخشش محمد محبی، دیگر ستاره جدید این باشگاه هم باشد. او یک بازی برای استقلال انجام داده ولی هنوز گلی نزده و برای رسیدن به اولین گلش با پیراهن استقلال بی‌تابی می‌کند. محبی آخرین‌بار در ورزشگاه آزادی و در مصاف سپاهان - پرسپولیس در لیگ بیستم موفق به گل‌زنی شده بود و حالا بعد از 16 ماه امیدوار است بتواند مجددا در لیگ ایران گل بزند و این‌بار در لباس استقلال و در مقابل هواداران آبی‌پوش بدرخشد و دروازه مس کرمان را باز کند تا اولین گل او در بازگشت دوباره به لیگ ایران به‌ثبت برسد.

چه اتفاقی برای مس افتاده است؟

مس رفسنجان درست مثل فصل پیش رقابت‌های لیگ برتر ایران یکی از تیم‌های جذاب این دوره محسوب می‌شود. آنها فصل پیش آقای گل را به لیگ فوتبال ایران معرفی کردند. با این حال این تیم در دو بازی نخست فقط دو تساوی کسب کرده و امیدوار است از بازی امروز برابر ذوب آهن، روند کسب سه امتیازهایش از سر گرفته شود. اگرچه روی کاغذ، مس رفسنجان کار دشواری دارد ولی آنها گادوین منشا آقای گل لیگ برتر و البته لوسیانو پریرا را در ترکیب اصلی دارند که هربار می‌توانند خطرناک باشند. هرچند موتور گل‌زنی منشا در دو هفته نخست خاموش بوده است. واقعیت این است که گادوین منشا آقای گل فصل گذشته لیگ برتر فوتبال ایران در لیگ بیست‌ودوم هنوز نتوانسته در نقش گل‌زن بدرخشد. منشا که در فصل جدید، لوسیانو پریرا را در خط حمله در کنار خود می‌بیند، در دو مسابقه ابتدایی مس رفسنجان در لیگ بیست‌ودوم، تلاش زیادی داشت تا بتواند به اولین گل خود در فصل جدید رقابت‌ها دست پیدا کند اما تلاش‌های مهاجم نیجریه‌ای مثمرثمر نبود و او در گل‌زنی ناکام مانده است. منشا فصل گذشته در لباس مس رفسنجان، اولین گل خود را در هفته سوم به‌ ثمر رساند و امیدوار است در فصل جدید هم طلسم گل‌‌نزدن‌هایش در هفته سوم و در دیدار مس رفسنجان مقابل ذوب‌آهن اصفهان شکسته شود تا ستاره نیجریه‌ای مجددا در مسیر رسیدن به کفش طلای فوتبال ایران قدم بردارد.

پرسپولیس چشم‌انتظار لوکادیا

یکی از دیدارهای حساس هفته سوم را تیم‌های آلومینیوم اراک و پرسپولیس برگزار می‌کنند. شاگردان یحیی گل‌محمدی که شروع چندان خوبی در لیگ برتر نداشتند و از دو بازی بدون گل زده فقط دو امتیاز دارند، برای رسیدن به اولین گل و سه امتیازشان بی‌تابی می‌کنند. یحیی ستاره‌های زیادی در اختیار دارد ولی تیم او در امر گل‌زنی مشکل دارد. با وجود حضور سروش رفیعی، مهدی ترابی و سعید صادقی، خلق موقعیت این تیم برای گل‌زنی آمار پایینی دارد. با وجود این، پرسپولیسی‌ها امروز بی‌صبرانه منتظر ورود دیگر خرید جدیدشان یعنی یورگن لوکادیا هستند. این مهاجم هلندی برای رفع مشکل خط حمله پرسپولیس خریداری شده و قرار است اولین بازی‌اش را فردا انجام دهد. مهاجم هلندی پرسپولیس که یکی از شاخص‌ترین چهره‌های نقل‌وانتقالات تابستانی بود، بعد از غیبت در مصاف با فولاد خوزستان، آماده حضور در ترکیب سرخ‌پوشان پایتخت در هفته سوم لیگ برتر است. لوکادیا در شرایطی به ترکیب پرسپولیس اضافه می‌شود و اولین بازی خود در لیگ ایران را انجام خواهد داد که سرخ‌پوشان پایتخت در لیگ بیست‌ودوم هنوز موفق به گل‌زنی نشده‌اند و مهاجم هلندی پرسپولیس این فرصت را دارد تا هم نخستین گل خود در لیگ ایران را به‌ثمر برساند و هم طلسم گل‌نزدن‌های پرسپولیس در لیگ بیست‌ودوم را بشکند.

گل‌گهر سیرجان – سپاهان؛ چشم‌ها به شهریار

دیگر دیدار حساسی که قرار است فردا برگزار شود تقابل تیم صدرنشین سپاهان با یکی دیگر از مدعیان این دوره از لیگ برتر یعنی گل‌گهر است. این بازی حساس‌ترین بازی هفته هم تلقی می‌شود. فارغ از اتفاقات پرشمار فوتبالی که بر این دیدار ساری و جاری است تقابل امیر قلعه‌نویی با تیم سابق هم در نوع خود درخور توجه است. سپاهان در این فصل با ژوزه مورایس پرتغالی پرقدرت ظاهر شده و تنها تیم لیگ برتری است که هر دو بازی قبلی را با پیروزی پشت سر گذاشته و شش امتیازی شده است. مورایس ستاره‌های زیادی را به اصفهان کشانده ولی شاید نگاه ویژه‌اش در این بازی به شهریار مغانلو، مهاجم فصل پیش این تیم باشد. شهریار مغانلو با توجه به عدم جذب مهاجم از سوی مدیران باشگاه سپاهان، امید اول گل‌زنی طلایی‌پوشان اصفهانی است و در ترکیب اصلی سپاهان در لیگ بیست‌ودوم به میدان می‌رود. مغانلو در هر دو مسابقه ابتدایی طلایی‌پوشان در فصل جدید لیگ برتر، به صورت کامل حضور داشت و در مصاف با نساجی توانست در نقش گل‌ساز بدرخشد و سازنده گل نخست شاگردان مورایس در مقابل نساجی بود و مانوئل فرناندز را در موقعیت گل‌زنی قرار داد. مغانلو که آخرین‌بار در هفته بیست‌وچهارم فصل گذشته لیگ برتر موفق به گل‌زنی شده، حالا به‌دنبال آن است تا طلسم پنج‌ماهه خود را بشکند و در دیدار حساس سپاهان در مقابل گل‌گهر در سیرجان موفق به گل‌زنی شود و اولین گل خود در لیگ بیست‌ودوم را به‌ ثمر برساند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها