|

جوابیه وزارت نیرو به گزارش «شرق»

روزنامه «شرق» هشت روز پس از استمرار بی‌آبی در استان چهارمحال و بختیاری گزارشی در این باره در صفحه 10 (جامعه) با عنوان «بی‌آبی هشت روزه شد» منتشر کرده بود. وزارت نیرو پیرو این گزارش جوابیه‌ای ارسال کرده که متن آن به شرح زیر است:

در تشرح آخرین اقدامات برای پایداری شبکه آب شرب استان چهارمحال و بختیاری، در نخستین ساعات بروز مشکلات ناشی از سیل در اولین قدم از ورود آب گل‌آلود به مخازن آب پاک جلوگیری شد. پس از تشکیل کمیته بحران با حضور مدیرعامل شرکت مهندسی آبفای کشور، اقداماتی مانند 

وارد مدار کردن دو چشمه و 18 چاه، ساخت و تجهیز دو ایستگاه پمپاژ، 26 کیلومتر لوله‌گذاری و نصب منصوبات سرچاهی، آب‌رسانی سیار، فراخوان 80 تانکر آب‌رسان از سراسر کشور و تشکیل اکیپ‌های یازده‌گانه، انجام شد. همچنین ۶۰ گروه سه تا پنج نفره شامل ۳۶ گروه از خود استان و ۲۴ گروه نیز از 22 استان‌ کشور مثل خوزستان، لرستان، قم و تهران و... با تخصص‌های مختلف جوشکاری، تعمیرات، لوله‌گذاری، پکیج‌های تصفیه و... برای رفع مشکل آب مردم چهارمحال و بختیاری در تلاش هستند. تأمین سه دستگاه بسته‌بندی آب و تولید بیش از 35 هزار لیتر بسته‌های آب آشامیدنی و توزیع بیش از 300 هزار بطری آب معدنی در استان از سایر اقدامات انجام‌یافته هستند. همچنین یک ایستگاه پمپاژ برای افزایش ظرفیت تصفیه‌خانه سامان در کمتر از 48 ساعت ایجاد و راه‌اندازی شد که 90 لیتر بر ثانیه آب به شهرکرد انتقال می‌دهد. 

طرح‌های پدافندی انتقال آب به صورت شبانه‌روزی در حال اجراست. به‌طوری‌که طرح عمان وارد مدار شده است و طرح فدک نیز در مراحل پایانی است و پیش‌بینی می‌شود در روزهای آینده وارد مدار شود. پاسخ‌گویی به شهروندان، با افزایش ظرفیت خطوط سامانه 122 ادامه دارد. با توجه به سیلاب‌های اخیر و گل‌آلوده‌شدن چشمه کوهرنگ و در نتیجه کمبود منابع آبی 7 شهر و 34 روستا، مصرف بهینه و صرفه‌جویی مردم برای عبور از بحران اهمیت بیشتری می‌یابد. با توجه به موضوع و ضرورت تأمین آب مورد نیاز شهروندان، مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور از اولین ساعات پس از بروز این واقعه در شهرکرد حضور یافت. همچنین وزیر نیرو نیز برای مدیریت و سرعت‌بخشیدن به عملیات بازگشت کیفیت آب به شرایط عادی، به استان چهارمحال و بختیاری سفر کرد تا در حداقل زمان ممکن،‌ پایداری شبکه آب شرب شهرکرد در سطح کل شهر حاصل شود.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها