|

شاهکار تکواندو در قونیه؛ 15 ورزشکار 13 مدال!

پنجمین دوره بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی در شرایطی در قونیه پیگیری می‌شود که کاروان ورزش ایران بعد از کشور میزبان یعنی ترکیه در رده دوم قرار گرفته و فعلا بهتر از پیش‌بینی‌ها عمل کرده است.

شاهکار تکواندو در قونیه؛ 15 ورزشکار 13 مدال!

پنجمین دوره بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی در شرایطی در قونیه پیگیری می‌شود که کاروان ورزش ایران بعد از کشور میزبان یعنی ترکیه در رده دوم قرار گرفته و فعلا بهتر از پیش‌بینی‌ها عمل کرده است. کاروان کشتی ایران که پیش از شروع این مسابقات هم انتظار می‌رفت حتی با ترکیب دوم و سوم هم کارنامه خوبی ثبت کند، به وظیفه‌ای که داشت عمل کرد ولی شاید مهم‌تر از آنها، نتایجی بود که تکواندوکاران ایرانی در این رقابت‌ها کسب کردند. کاروان اعزامی تکواندو در حالی با ۱۵ تکواندوکار در پنجمین دوره بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی شرکت کرد که در هر دو تیم ملی آقایان و بانوان شاهد حضور نفرات جوان و با آتیه‌ای بودیم که در‌نهایت موفق شدند ۱۳ مدال ارزشمند طلا، نقره و برنز برای کاروان اعزامی کشورمان کسب کنند. تیم ملی تکواندوی ایران در مجموع بانوان و آقایان پنج مدال طلا، چهار نقره و چهار برنز به دست آوردند و بالاتر از تیم‌های ازبکستان، مراکش و ترکیه عنوان قهرمانی را به خود اختصاص داد. ازبکستان با سه طلا و چهار برنز نایب‌قهرمان شد. مراکش با سه طلا، دو نقره و چهار برنز در جایگاه سوم ایستاد و ترکیه با دو طلا، پنج نقره و شش برنز چهارم شد.

نتایج  تیم  ملی  تکواندوی   ایران

در بخش زنان با هفت تکواندوکار اعزامی:

وزن ۴۹- کیلوگرم: غزل سلطانی نقره/ وزن ۵۳- کیلوگرم: ناهید کیانی طلا

وزن ۵۷- کیلوگرم: نسترن ولی‌زاده برنز/ وزن ۶۲- کیلوگرم: نرگس میرنوراللهی نقره

وزن ۶۷- کیلوگرم: زینب اسماعیلی نقره / وزن ۷۳- کیلوگرم: زهرا پوراسماعیل 

وزن ۷۳+ کیلوگرم: اکرم خدابنده نقره

در این رقابت‌ها فقط دست زهرا پوراسماعیل از رسیدن به مدال کوتاه ماند و دیگر زنان تکواندوی ایران همگی مدال‌آور شدند. طلای ناهید کیانی، گل سرسبد این بخش بود. ضمن اینکه مهروز ساعی به‌عنوان سرپرست، مینو مداح به‌عنوان سرمربی و ندا زارع به‌عنوان مربی حضور داشتند.

تیم ملی آقایان  با  هشت   تکواندوکار   اعزامی

وزن ۵۴- کیلوگرم: مهدی حاجی‌موسائی برنز/  وزن ۵۸- کیلوگرم: حسین لطفی طلا

وزن ۶۳- کیلوگرم: محمد‌صادق دهقانی برنز/  وزن ۶۸- کیلوگرم: دانیال بزرگی

وزن۷۴- کیلوگرم: امیرمحمد بخشی طلا/ وزن ۸۰- کیلوگرم: مهران برخورداری برنز

وزن ۸۷- کیلوگرم: علی احمدی طلا/ وزن ۸۷+ کیلوگرم: علیرضا نادعلیان طلا

در این رقابت‌ها هم فقط دانیال بزرگی در منفی 68 کیلوگرم از رسیدن به مدال بازماند و بقیه بازی‌های خوبی داشتند که نهایتا چهار مدال طلا هم برای کاروان به ثبت رساندند. علی تاجیک به‌عنوان سرپرست، علی‌محمد بسحاق به‌عنوان سرمربی و هادی مستعان به‌عنوان مربی حضور داشتند.

مهنوش مظلومی و سید‌جلال سید‌مردانی دو داور اعزامی کشورمان نیز قضاوت‌های خوبی را از خود به نمایش گذاشتند. نکته مهم اینکه تیم ملی مردان با کسب چهار مدال طلا و سه برنز بالاتر از ازبکستان در این مسابقات ایستاد. ازبک‌ها با همان تیم آسیایی خود پا به قونیه گذاشتند و با سه مدال طلا و چهار برنز به کار خود پایان دادند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها