|

مایشگاه امیر موسوی‌زاده در اعتماد

اینشتین در تهران

نمایشگاه انفرادی امیر موسوی‌زاده با عنوان «E: mc2» از روز جمعه 24 تیر، در گالری اعتماد شماره 2 شروع شده است. این نمایشگاه تا روز سه‌شنبه 18 مرداد ادامه خواهد داشت. در بخشی از نوشته نمایشگاه آمده: «مجموعه E: mc2 با قالبی ترکیبی از مدیوم‌های مجسمه و فتو-پرفورمنس شامل 15 اثر از آفرینش‌های هنری دو سال اخیر امیر موسوی‌زاده است.

اینشتین در تهران

نمایشگاه انفرادی امیر موسوی‌زاده با عنوان «E: mc2» از روز جمعه 24 تیر، در گالری اعتماد شماره 2 شروع شده است. این نمایشگاه تا روز سه‌شنبه 18 مرداد ادامه خواهد داشت. در بخشی از نوشته نمایشگاه آمده: «مجموعه E: mc2 با قالبی ترکیبی از مدیوم‌های مجسمه و فتو-پرفورمنس شامل 15 اثر از آفرینش‌های هنری دو سال اخیر امیر موسوی‌زاده است. آثار این مجموعه با آمیزش دو رویکرد فیگوراتیو و مینیمال اجرا شده‌اند که به‌ واسطه بیانی مفهوم‌گرایانه، در فرایندی تماتیک در کنار هم قرار داده شده‌اند. متریال به‌کار‌رفته در آثار این مجموعه شامل بتُن، پلکسی‌گلاس، خشت، ورق استیل و عکس است که تولید این آثار با دقت بسیار مناسبی در پروسه ساخت نیز همراه بوده است. رجوع و توجه به مباحث نظری و امکانات تکنولوژیک در جهان علم، در بین هنرمندان و جریان‌های هنری پیشرو، امری شناخته‌شده در تاریخ هنر جهان محسوب می‌‌شود. به‌کارگیری امکانات یا تقابل بنیادین با این حوزه، آثار مهم و متنوعی را در مدیوم‌ها و ژانـرهای مختلف هنری در چند دهه اخیر سبب شده است. همچنان‌ که بسیاری از آثار مهم جهان در زمینه نیومدیا/ رسانه‌های نوین، زاییده چنین رویکرد و تعاملی میان بشر و دنیای تکنولوژیک بوده‌ است.

آثار این مجموعه‌ نیز خوانشی خلاقانه از جهان علم را در برابر ما نمایان می‌کند. هنرمند با بهره‌گیری از معادله تبادل جرم-انرژی که مفهومی فرمول‌بندی‌شده توسط آلبرت انیشتین در سال 1905 بوده است، به خلق آثاری در حوزه دیداری پرداخته است. همچنان‌ که امروزه، علم فیزیک (یا فیزیک متأخر) به حوزه‌های بسیاری از گفتمان‌های نظری معاصر از‌جمله فلسفه و هنر ورود جدی داشته و منشأ بسیاری از تحولات در اندیشه انسان مدرن و واقعیت اجتماعی‌اش در نظام‌های نوین بوده است. معادله انیشتین نمادی از اصل هم‌ارزی جرم و انرژی است و بیان می‌کند که هر مقدار کوچکی از ماده، حاوی بسیار زیادی انرژی در خود است...».

نمایشگاه امیر موسوی‌زاده با عنوان «E: mc2» از روز جمعه 24 تیر در گالری اعتماد شماره 2 افتتاح شده است. این نمایشگاه تا 18 مرداد ادامه خواهد داشت. علاقه‌مندان می‌توانند همه‌روزه به‌جز روزهای دوشنبه از ساعت 12 تا 20 به نشانی: میدان هفتم‌تیر، مفتح جنوبى، بن‌بست شیرودى، شماره ۲۵، گالری اعتماد مراجعه کنند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها