|

غرش والیبالیست‌های جوان؛ دیوار چین کوتاه بود

بامداد روز گذشته، لیگ ملت‌های والیبال 2022 با حضور ۱۶ تیم برزیل، لهستان، فرانسه، آمریکا، اسلوونی، صربستان، آرژانتین، ایتالیا، کانادا، ژاپن، ایران، چین، آلمان، هلند، بلغارستان و استرالیا شروع شد که ملی‌پوشان ایران در اولین گام موفق شدند با نتیجه 3 بر یک از سد چین در برزیل عبور کنند. ایران که در این دوره پوست‌اندازی کرده و با تیم تقریبا جوانی پا به این تورنمنت گذاشته است، ست نخست این دیدار را با نتیجه 25 بر 15 به سود خود تمام کرد

بامداد روز گذشته، لیگ ملت‌های والیبال 2022 با حضور ۱۶ تیم برزیل، لهستان، فرانسه، آمریکا، اسلوونی، صربستان، آرژانتین، ایتالیا، کانادا، ژاپن، ایران، چین، آلمان، هلند، بلغارستان و استرالیا شروع شد که ملی‌پوشان ایران در اولین گام موفق شدند با نتیجه  3 بر یک از سد چین در برزیل عبور کنند. ایران که در این دوره پوست‌اندازی کرده و با تیم تقریبا جوانی پا به این تورنمنت گذاشته است، ست نخست این دیدار را با نتیجه 25 بر 15 به سود خود تمام کرد. در ست دوم تا چهارم این رقابت‌ها ایران با نتایج 19 بر 25، 25 بر 22 و 25 بر 15 کار را به پایان برد تا نهایتا اولین بردش را در این تورنمنت جشن بگیرد. تیم ملی والیبال ایران درمجموع ست‌های این مسابقه ۹۴ امتیاز کسب کرد که به‌ ترتیب ۴۸ امتیاز در حمله، هفت امتیاز در دفاع، 

۱۴ امتیاز سرویس و ۲۵ امتیاز از اشتباهات بازیکنان چین بود. چینی‌ها نیز در این مسابقه در مجموع ۷۷ امتیاز کسب کردند که شامل ۴۶ امتیاز حمله، شش دفاع، پنج امتیاز سرویس و ۲۲ امتیاز از اشتباهات بازیکنان تیم ایران بود. همچنین در پایان این بازی، مرتضی شریفی با کسب 20 امتیاز، بهترین بازیکن ایران و زمین نام گرفت.

نکته مهم این تورنمنت این است که ایران در این رقابت‌ها برای نخستین بار با سرمربی ایرانی حاضر می‌شود. پیش از این ایگور کولاکوویچ در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ و ولادیمیر آلکنو در سال ۲۰۲۱ هدایت ایران را در لیگ ‌ملت‌ها بر عهده داشتند. ایران در دوره قبلی این رقابت‌ها (لیگ ملت‌های ۲۰۲۱) با هدایت آلکنو روسی نتایج خوبی نگرفت و در آخر در رده دوازدهم این رقابت‌ها ایستاد. همین موضوع توجه به کار بهروز عطایی را بیشتر کرد. سرمربی تیم ملی ایران که چندی پیش، توتولو یکی از بهترین دستیاران خارجی‌اش را کنار گذاشت، بعد از این بازی به تمجید از بازیکنان جوانش پرداخت و گفت: «مسابقه بسیار خوبی بود. پیش‌بینی می‌کردیم بازی سختی داشته باشیم و البته همیشه پیش‌بینی تورنمنت‌ها دشوار است. خوشبختانه بازیکنان عملکرد بسیاری خوبی داشتند. در برخی لحظات اشتباهاتی داشتیم که طبیعی بود. در مجموع بعد از ست دوم بچه‌ها به بازی برگشتند. سرویس‌های خوبی زدیم و کار تهاجمی خوبی داشتیم».

 او با تأکید بر اینکه این پیروزی برای تیم ملی ایران بسیار اهمیت دارد، گفت: «در مجموع بازی قابل‌قبولی بود. ست دوم را پرخطا بازی کردیم؛ چون بازیکنان ست اول را خوب بازی کرده و با فاصله بردند، ست دوم را تمام‌شده تلقی کردند و فکر کردند به‌راحتی می‌توانند مسابقه را ببرند. فکر می‌کنم با ذهن بسیار بازتر در زمان‌هایی که به بازی اشراف داریم، باید ادامه دهیم و از امتیازگرفتن سیر نشویم. با توجه به اینکه بازی اول تیم ایران در این دوره از لیگ ملت‌ها بود، به نظرم راضی‌کننده بود».

در سوی دیگر، میلاد عبادی‌پور که با تغییر نسل والیبال ایران تبدیل به کاپیتان تیم ملی شده، پس از پیروزی برابر چین گفت: «به ملت ایران این پیروزی را تبریک می‌گویم. خوشبختانه مسابقه را خیلی خوب شروع کردیم اما تیم در ست دوم کمی دچار مشکل شد. در ست سوم به بازی برگشتیم و توانستیم با حمایت یکدیگر و توصیه‌های کادر فنی پیروز میدان باشیم. به نظرم تمام بازیکنان در این مسابقه خوب درخشیدند. تیم جوانی داریم که همه باانگیزه هستند.

 ما به فکر برد و باخت نیستیم. قطعا از برد خوشحال خواهیم شد اما به فکر ارائه بازی خوب هستیم». کاپیتان تیم ملی والیبال در پایان گفت: «از اینکه در هر بازی صد درصد خود را به نمایش بگذاریم، خوشحال می‌شوم. کاری به حریفان ندارم، ممکن است یک روز، روز خوبمان باشد و یک روز، روز بدمان. باید یاد بگیریم در روزهای بد هم عملکرد مثبت خود را به نمایش بگذاریم. این مسائل است که یک تیم جوان را برای تورنمنت‌های حساس‌تر، پخته‌تر و آماده‌تر می‌کند». ایران حالا در شرایطی بازی نخست را برنده شده که باید مهیای رقابت با یک تیم اروپایی شود. تیم ملی امروز بازی نخواهد داشت و ساعت 22:30 جمعه 20 خرداد به وقت تهران در دومین مسابقه خود در لیگ ملت‌ها 2022 به مصاف هلند خواهد رفت.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها