|

واکنش امام جمعه کرج به گزارش «شرق»

بسم الله الرحمن الرحیم

مدیر‌مسئول محترم روزنامه شرق؛ با سلام

احتراما پیرو انتشار گزارشی با عنوان «ائمه جمعه و سخنان تلخ و شیرین» در تاریخ 6 اردیبهشت 1401 که پیرامون حضور بانوان در ورزشگاه‌ها بوده و با مطالبی تقطیع‌شده و جهت‌دار درصدد تخطئه ائمه جمعه برآمده‌، توضیحات ذیل‌الذکر جهت درج در آن روزنامه ارائه می‌گردد. مقتضی است به موجب قانون مطبوعات نسبت به درج موارد معنونه اقدام فرمایید.

1- سخنان نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج نسبت به حضور بانوان مکرمه در ورزشگاه‌ها ناظر بر حفظ کرامت و جایگاه رفیع بانوان در اماکن ورزشی بوده و برخلاف تحلیل آن روزنامه نگاهی اثباتی بر این سخنان حاکم می‌باشد.

آیت‌الله حسینی‌همدانی با تأکید بر اینکه حرف و طرح کلی ما و آنچه از منابع دینی و روایی ما به دست می‌آید، این است که حضور بانوان در اجتماع باید کریمانه باشد چه در ورزشگاه و چه در محیط‌های تفریحی و هر اجتماع دیگری که باشد، به ریاست محترم جمهوری تأکید داشته‌اند که سریعا و عاجلا امکانات و تجهیزات مناسب صیانتی، امنیتی و حتی بهداشتی و تدابیر فرهنگی را برای حضور امن و کریمانه بانوان در اماکنی که جمعی و اجتماعی است فراهم کنند تا شاهد سوءاستفاده خناسان نباشیم.

یقینا این سخنان و نگاه ایشان نه‌تنها در نفی حضور بانوان در ورزشگاه‌ها نیست؛ بلکه حضور این قشر اثر‌گذار جامعه در اماکن ورزشی را با حفظ اصل کرامت مورد تأیید و تأکید قرار داده و این مهم متأثر از نگاه جامع اسلامی به بانوان می‌باشد.

2- در گزارش منتشره، تصویر آیت‌الله حسینی‌همدانی در تقدیر از بانویی ورزشکار درج گردیده و انتهای مطلب موصوف، به گونه‌ای تقریر شده که تقدیر صورت‌گرفته در تناقض با دیدگاه‌های ایشان می‌باشد. در‌حالی‌که اقدام امام جمعه محترم کرج گویای نوع نگاه ایشان در مقوله ورزش بانوان و تکریم بانوان بوده و تناقض نوشتاری نگارنده گزارش را آشکار می‌سازد و متن تقدیر و تشکر از بانوی ورزشکار که در آن به حضور مقتدرانه در نقش‌آفرینی عرصه‌های بین‌المللی و دریافت اولین مدال قهرمانی یک بانوی ایرانی در مسابقات المپیک که با رعایت شئونات اسلامی، درایت یک زن نجیب و فهیم میهن اسلامی، اشاره شده مؤید تفکر بسیط آیت‌الله حسینی نسبت به حضور بانوان در عرصه‌های اجتماعی و ورزشی می‌باشد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها