|

اختراعی برای هوشمندسازی موزه‌ها

تقدیر از مخترعان موزه‌ای در روز جهانی میراث فرهنگی

ایکوم ایران در روز جهانی موزه و میراث فرهنگی و در حاشیه مراسم معرفی موزه برتر، از سه مخترع ایرانی که توانستند اختراعی برای هوشمندسازی موزه‌ها داشته باشند، تقدیر کرد. در این مراسم از محمودرضا گرجی، مرجان حاجی‌رحیمی و سالار بصیری برای اختراعی که برای هوشمندسازی موزه‌ها داشتند و آن را در موزه آرداک مانوکیان تهران اجرا کردند، تقدیر شد.

ایکوم ایران در روز جهانی موزه و میراث فرهنگی و در حاشیه مراسم معرفی موزه برتر، از سه مخترع ایرانی که توانستند اختراعی برای هوشمندسازی موزه‌ها داشته باشند، تقدیر کرد.

در این مراسم از محمودرضا گرجی، مرجان حاجی‌رحیمی و سالار بصیری برای اختراعی که برای هوشمندسازی موزه‌ها داشتند و آن را در موزه آرداک مانوکیان تهران اجرا کردند، تقدیر شد.

این اختراع به موزه‌ها کمک می‌کند تا شرایط نگهداری اشیای خود را چه در ویترین‌ها و چه در مخازن، کنترل و پایش کنند. شرایط موزه‌ای در پنج بخش موزه آرداک مانوکیان یعنی ویترین‌های نقره، نسخ خطی، کتاب‌های چاپ سنگی، تالار نقاشی و مخزن بررسی و پایش می‌شود.

این سه جوان ایرانی توانستند در نخستین دوره مسابقات اختراعات سوئیس، ویژه اعضای فدراسیون جهانی مخترعان که در سوئیس برگزار شد و در ششمین دوره نمایشگاه اختراعات ترکیه که سال 2021 برگزار شد، مدال طلا را برای کشور به ارمغان آورند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها