|

گالری گردی

مجموعه آثار شکوفه کریمی با عنوان «مار و انار» در گالری شیدایی از دوم اردیبهشت روی دیوار رفته است. نمایشگاه «مار و انار» با هنربانی مریم روشنفکر و آثار شکوفه کریمی تا 23 اردیبهشت‌ برگزار می‌شود. شکوفه کریمی متولد 1360 تهران، لیسانس نقاشی از دانشگاه آزاد اسلامی دارد و مدیر و مؤسس آموزشگاه هنری لتکا بوده است.

گالری گردی

نمایشگاه آثار شکوفه کریمی در گالری شیدایی

بهشت و جهنم در «مار و انار»

مجموعه آثار شکوفه کریمی با عنوان «مار و انار» در گالری شیدایی از دوم اردیبهشت روی دیوار رفته است. نمایشگاه «مار و انار» با هنربانی مریم روشنفکر و آثار شکوفه کریمی تا  23 اردیبهشت‌ برگزار می‌شود. شکوفه کریمی متولد 1360 تهران، لیسانس نقاشی از دانشگاه آزاد اسلامی دارد و مدیر و مؤسس آموزشگاه هنری لتکا بوده است. او تاکنون در کارنامه هنری‌اش، هشت نمایشگاه گروهی در تهران، ترکیه و آمریکا دارد. در استیتمنت این نمایشگاه آمده: «در اسطوره‌های میان‌رودان، الهه‌ای هست به نام «لیلیت» که در تفاسیر عبری به اولین زن پیش از حوا اطلاق شده، زنی که از آدم سرپیچی نمود و او را رها کرد، زیرا خود را هم‌سنگ او می‌پنداشت و این‌گونه شد که سیمای او در داستان‌ها با نفرین و درد همراه شد و هرگز فرزندی نزایید... این داستان روایت بلایی است که آدمیان بر سر همه عناصر طبیعی که از آنها سربپیچند می‌آورند. هنگامی که آدم خود را برتر از طبیعت پنداشت با آن سر به عناد گذاشت و مصرفش کرد، از زن ماری آفرید و هشدار او برای آشتی با طبیعت درون را به نیش هبوط تبدیل کرد و از ماحصل آن، جهان به بهشت و جهنم تقسیم شد، بی‌خبر از اینکه چه بهشت و چه جهنم سرنوشت انسان و طبیعت به هم گره‌ خورده ‌است همانند سرنوشت زن و مرد». بازدید از این نمایشگاه در روزهای یکشنبه تا پنجشنبه از ساعت ۱۵:00 تا 19:00 در گالری شیدایی به آدرس: تهران، میدان هفتم تیر، خیابان بهارشیراز، میدان بهارشیراز، روبه‌روی موزه عکسخانه شهر، پلاک۱۴۹، واحد ۱ برای عموم با رعایت پروتکل‌ها مقدور است.

نمایشگاهی از آثار  روزبه نعمتی‌شریف در مجموعه معاصر «سو»

«پایان نامیرا» در خشونت

نمایشگاهی از آثار مجسمه روزبه نعمتی‌شریف با عنوان «پایان نامیرا» از روز جمعه دوم اردیبهشت در گالری «سو» برگزار شده است. روزبه نعمتی‌شریف، هنرمند متولد 1359 است و مدرک کارشناسی ارشد در رشته پژوهش هنر از دانشگاه هنر و معماری تهران دارد. او فعالیت رسمی خود در زمینه مجسمه‌سازی را از سال 1396 به‌طور حرفه‌ای شروع کرده و در بسیاری از نمایشگاه‌های گروهی سال‌های دهه 90 حضور داشته است. در این استیتمنت آمده: «آثار این نمایشگاه که محصول سه سال گذشته‌اند، بر سه وجه «خشونت»: ۱) کنشگرانه (خشونت فیزیکی مستقیم)، ۲) کنش‌پذیرانه (خشنونت ایدئولوژیک، تبعیض و ...) و ۳) سیستمی (تأثیرات فاجعه‌بار نظام‌های اقتصادی و سیاسی) می‌پردازند. خشونت همچون امری ذاتی از ابتدای تاریخ بشر در اشکال مختلف بروز کرده و هر شکل آن در جهت پایان دیگری شکل جدیدی را باز‌تولید کرده و گویا خشونت همچون پایانی نامیراست. رودررویی مستقیم با خشونت، ذاتا منزجرکننده است و بیزاری از این اقدامات و همدردی با بازماندگان آنها همچون دامی ما را از اندیشیدن بازمی‌دارد». نمایشگاه «پایان نامیرا» از جمعه دوم تا دوشنبه 19 اردیبهشت از ساعت 12:00 تا 19:00 در مجموعه معاصر «سو» به آدرس خیابان ویلا، سمیه، خیابان پورموسی، پلاک30 برپاست.

نقاشی‌های شهروز  صدر در گالری ایرانشهر

«فشردگی» جهان ذهنی یک هنرمند

نمایشگاه «فشردگی» با آثاری از شهروز صدر تا سه‌شنبه 13 اردیبهشت‌ در گالری ایرانشهر برپاست. شهروز صدر در ۱۳۵۵ در تهران به دنیا آمد. پس از تحصیل‌ در رشته گرافیک در ۱۳۸۰ به تدریس طراحی، مجسمه‌سازی و چاپ در دانشگاه علمی کاربردی، هنرستان هنرهای تجسمی و هنرستان سوره پرداخت. او طی سال‌ها فعالیت هنری‌اش رسانه‌های متعددی همچون مجسمه (ساخت مجسمه شهری)، چاپ و طراحی، تصویرسازی کتاب را آزموده است و شناخت وی از قابلیت‌های هریک از این رسانه‌ها و توانمندی‌های فنی‌اش او را قادر کرده مرز میان رسانه‌ها را درنوردد. با این حال، مشخصه اصلی آثارش همواره طراحی‌های منحصربه‌‌فرد اوست که در کنار هم جهان ذهنی طراحانه او را ترسیم می‌کنند. شهروز صدر در خلق این تصاویر از روش‌های مرسوم پیروی نمی‌کند. طرح اصلی از طراحی محیطی با قلم و کاغذ حاصل می‌شود. امکان بازدید از مجموعه آثار رنگ و روغن این هنرمند با عنوان «فشردگی» هر روز از ساعت 16 تا20 تا سه‌شنبه، 13 اردیبهشت در گالری ایرانشهر به آدرس خیابان کریم‌خان زند، خیابان شهید عضدی (آبان جنوبی)، خیابان سپند، پلاک ۱/۶۹ مهیاست.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها