|

مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق اعلام کرد:

لزوم جرم انگاری هرگونه عادی‌سازی روابط عراق با اسراییل

رهبر جریان صدر عراق در توئیتی نوشت: عادی سازی با رژیم صهیونیستی باید به عنوان یک جرم تلقی شود.

لزوم جرم انگاری هرگونه عادی‌سازی روابط عراق با اسراییل

مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق در صفحه توئیتر خود بر لزوم جرم انگاری هرگونه عادی‌سازی روابط عراق با رژیم صهیونیستی تأکید کرد.

رهبر جریان صدر در توئیتی با اشاره به اینکه یکی از اهداف اصلی ورود وی به فرآیند سیاسی و انتخابات عراق مقابله با چشم‌داشت‌های رژیم‌صهیونیستی و روند عادی سازی بوده است، نوشت: عادی سازی با رژیم صهیونیستی باید به عنوان یک جرم تلقی شود.

چند ماه پیش، حدود ۳۰۰ عراقی از جمله برخی از روسای قبایل (عشایر) در کنفرانسی که در اقلیم کردستان عراق با حمایت یک سازمان آمریکایی برگزار شده بود، خواهان عادی سازی روابط با اسرائیل شدند.

در پی درخواست برخی از نمایندگان قبایل اربیل برای عادی‌سازی روابط با رژیم اسرائیل، دولت عراق با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که بغداد نشست‌ نمایندگان برخی از قبایل اربیل در راستای عادی‌سازی روابط با اسرائیل را نمی‌پذیرد.

در این بیانیه تاکید شده است: نظرات مطرح شده در این نشست‌ها شخصی بوده به نمایندگی از مردم عراق نیست. هدف این نشست‌ها تحریک تفرقه‌ افکنی مذهبی پیش از انتخابات دهم اکتبر است.

برگزاری نشست اربیل با حمایت حزب دمکرات کردستان عراق صورت گرفت که هم اکنون از متحدان مقتدا صدر در جریان تشکیل دولت آینده عراق است.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها