|

حمایت بینوش و هنرمندان از مکرون

در حالی که کمتر از یک هفته به برگزاری دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری فرانسه مانده است، بیش از 400 هنرمند فرانسوی با امضایی از مردم و شرکت‌کنندگان درخواست کردند تا به «امانوئل مکرون» رأی دهند. «ژولیت بینوش» و «شارلوت گنزبورگ»، «فابریس لوکینی»، «ژان بالیبار» و «کارولین بنژو» از امضاکنندگان این نامه معتقدند: «برنامه سیاسی «مارین لوپن» - رقیب مکرون - تهدیدی برای اصول دموکراتیک و جمهوری‌خواهانه در فرانسه است».

حمایت بینوش و هنرمندان از  مکرون

در حالی که کمتر از یک هفته به برگزاری دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری فرانسه مانده است، بیش از 400 هنرمند فرانسوی با امضایی از مردم و شرکت‌کنندگان درخواست کردند تا به «امانوئل مکرون» رأی دهند. «ژولیت بینوش» و «شارلوت گنزبورگ»، «فابریس لوکینی»، «ژان بالیبار» و «کارولین بنژو» از امضاکنندگان این نامه معتقدند: «برنامه سیاسی «مارین لوپن» - رقیب مکرون - تهدیدی برای اصول دموکراتیک و جمهوری‌خواهانه در فرانسه است». نظرات این چهره‌های سرشناس که در روزنامه لوموند منعکس شده با این تأکید است که «اگر درست رأی داده نشود خیلی دیر خواهد شد». آنها معتقدند: «در رقابتی که بین نامزدها و نامزدهای چپ و طرفداران محیط زیست در این انتخابات در پیش است، ازدست‌دادن پنج سال آینده ضربه بزرگی خواهد بود. این شخصیت‌ها، افراد معتبر و هنری سرشناسی هستند از جمله مدیر تئاتر ملی استراسبورگ، استانیسلاس نوردی، یا بازیگرانی نظیر ژان پیر داروسین و چارلز برلینگ یا کارگردانی مانند «ژان مارک بار».

هرچند برخی از فعالان انتخاباتی معتقدند که رأی به مکرون نباید در واقع رأی به چهره‌ها باشد و نظر فعالان کارگری و صنفی و همه اقشار باید در نظر گرفته شود. هرچند در سه ماه قبل بسیاری از این چهره‌ها و افراد شناخته‌شده معتقد بودند «بهترین راه ممکن برای پیروزی» توجه به آن چیزی است که در آن مشترک هستند یعنی «مبارزه با تغییرات آب و هوایی و نابرابری‌ها» از این رو بسیاری از اهالی سینما و فرهنگ فرانسه به «ژان-لوک ملانشن»، نامزد چپ‌گرا و رهبر حزب رأی دادند اما «ملانشن» با ۲۱.۹۵ درصد آرا شکست خورد. او از حامیان خود خواست که حتی یک رأی هم به «مارین لوپن» نامزد راست افراطی ندهند، ولی کسی را برای رأی‌دادن به مکرون تشویق نکرد. به گزارش ایسنا به نقل از ورایتی حالا هنرمندان نامه‌ای نوشته‌اند. این نامه خطاب به کسانی است که ممکن است از سیاست مکرون حمایت نکنند، احتمالا در دور اول انتخابات به او رأی نداده‌اند و اکنون تمایل دارند یکشنبه آینده از حضور در پای صندوق‌های رأی خودداری کنند. بازیگران، فیلم‌سازان، موسیقی‌دانان، هنرمندان و تهیه‌کنندگانی که این درخواست را امضا کردند، استدلال می‌کنند که رأی‌دادن به نفع مکرون که یک میانه‌روی طرفدار اتحادیه اروپاست در مقطع کنونی یک ضرورت مطلق است، زیرا تنها راه برای شکست‌دادن «مارین لوپن» نامزد راست افراطی است. در 15 آوریل امسال مکرون و لوپن به ترتیب با ۲۷.۸۴ درصد و ۲۳.۱۵ درصد آرا به دور دوم انتخابات راه یافتند و در سال 2017 مکرون 24 درصد رأی آورد و رئیس‌جمهور شد و لوپن با 21.3 درصد شکست خورد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها