|

تلاش نافرجام پلیس پاکستان برای دستگیری نخست وزیر سابق

بر اساس گزارش‌ها پلیس اسلام‌آباد و لاهور در یک عملیات مشترک برای بازداشت عمران خان، نخست وزیر سابق این کشور به اقامتگاه او در زمان پارک، در شهر لاهور یورش بردند.

تلاش نافرجام پلیس پاکستان برای دستگیری نخست وزیر سابق

به گزارش شبکه شرق، عمران خان متهم است که در اسناد ثبت دارایی‌اش، جزئیات کامل هدایایی را که در زمان نخست وزیری دریافت کرده است، گزارش نکرده است. هدایایی که مقام‌های ارشد دولت پاکستان دریافت می‌کنند باید رسما گزارش داده شوند و به محلی به نام «توشخانه» سپرده شوند یا بهای هدیه را بپردازند.

به گزارش بی بی سی؛ پلیس گفته است دستور بازداشت عمران خان به خاطرامتناع از حضور در جلسات دادگاه صادر شده است.

آقای خان که ۷۰ سال سن دارد، در حال حاضر دوران نقاهت پس از جراحت ناشی از یک سوء‌قصد در وزیرآباد در سال گذشته را سپری می‌کند.

او براساس حکم دادگاه سه بار از جلسات کیفرخواست در دادگاه اسلام آباد برای توضیح در یک پرونده‌ای علیه خود، حضور نیافته است.

در بیانیه پلیس لاهور آمده است که رئیس پلیس «وارد اتاق عمران شده است اما او در آنجا حضور نداشت».

در ویدیوهای پخش شده از عملیات بازداشت نخست وزیر سابق پاکستان، اعضای «تحریک انصاف»- حزبی که عمران خان رهبری می‌کند- دیده می‌شوند که در حمایت از او تجمع اعتراضی براه انداخته‌اند.

در همین حال، پلیس لاهور گفته است «کسانی که مانع دستگیری او شوند تحت پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت».

«تحریک انصاف» تهدید کرده است که «در صورت دستگیری آقای خان، اعتراضات گسترده‌ای راه‌اندازی خواهند کرد».

عمران خان متهم است که در اسناد ثبت دارایی‌اش، جزئیات کامل هدایایی را که در زمان نخست وزیری دریافت کرده است، گزارش نکرده است. هدایایی که مقام‌های ارشد دولت پاکستان دریافت می‌کنند باید رسما گزارش داده شوند و به محلی به نام «توشخانه» سپرده شوند یا بهای هدیه را بپردازند.

منبع: ايسنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها