|

فعلا بازداشت عمران خان منع شده است

دادگاه ضد تروریسم اسلام‌آباد امروز (پنجشنبه) برای نخست‌وزیر سابق پاکستان که رئیس حزب تحریک انصاف هم هست، قرار وثیقه پیش از بازداشت صادر کرد و بدین معنا فعلا بازداشت او منع شده است.

فعلا بازداشت عمران خان منع شده است

به گزارش شبکه شرق،«عمران خان» نخست‌وزیر پیشین پاکستان در سخنرانی ۲۰ اوت خود در جمع حامیانش گفت که علیه رئیس پلیس اسلام‌آباد و یک مقام قضایی که دستور بازداشت دو روزه «شهبار گیل» رئیس سابق ستاد خود را صادر کرده، اقدام قانونی خواهد کرد.

گیل به دلیل بیان اظهاراتی که گفته می‌شود هدفش "تحریک به شورش" در ارتش قدرتمند پاکستان بود، با اتهامات فتنه‌انگیزی و آشوب روبرو است.

بابر اعوان، وکیل عمران خان در استدلال خود گفت که "اولین گزارش اطلاعات" از سوی یک قاضی ثبت شده و افرادی که عمران خان از آنها نام برده است، حتی شاکی نیستند. او استدلال کرد که موکلش از برخورد قانونی با افراد مذکور صحبت کرده و آنها را تهدید نکرده است.

دادگاه برای عمران خان تا اول سپتامبر (پنج‌شنبه دهم شهریور) وثیقه پیش از بازداشت صادر کرده است.

هنگام ورود عمران خان در میان تدابیر شدید امنیتی پلیس اسلام‌آباد، تعداد زیادی از مردم و خبرنگاران در دادگاه حضور داشتند.

عمران خان مقابل دادگاه به رسانه‌ها گفت که شهباز گیل در بازداشت پلیس مورد آزار و اذیت جنسی قرار گرفته و زمانی که خودش گفت که علیه افراد مسئول اقدام قانونی خواهد کرد، پرونده‌ای علیه‌اش تشکیل شد. او گفت: این اتفاقات این تصور را به جهان داده است که پاکستان یک جمهوری موز است و هیچ نوع حاکمیت قانون در اینجا وجود ندارد.

او همچنین گفت که یک "ناک‌اوت فنی" برای او آماده می‌شود.

همچنین در پرونده دیگری که مربوط به نقض بند ۱۴۴ است و مربوط به زمانی است که عمران خان یک تجمع در ۲۰ اوت را رهبری کرد، برای او تا ۷ سپتامبر قرار وثیقه صادر شده است.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها