|

تصاویر خشونت پلیس بایدن را عصبانی کرد

خشونت و ضرب و شتم پلیس ممفیس که در نهایت منجر به مرگ تایر نیکولز می‌شود باعث واکنش رئیس‌جمهور ایالات متحده شده است. بایدن رفتار پلیس را تاسف‌بار و متاثر‌کننده توصیف کرده است.

تصاویر خشونت پلیس بایدن را عصبانی کرد
سحر طلوعی خبرنگار شبکه شرق

روزنامه‌های آمریکایی پس از ماجرای تیراندازی‌های سریالی در کالیفرنیا، گرفتار موضوع خشونت پلیس شده اند. تصاویری از رفتار پلیس ممفیس آمریکا با یک شهروند سیا‌ه‌پوست منتشر شده که رئیس‌جمهور را وادار به واکنش و اظهار تاسف کرده است. علاوه بر این روزنامه‌‌های آمریکایی همچنان حواشی حمله روسیه به اوکراین را بررسی می‌کنند.

برای رسانه‌های چاپ انگلیس، خشونت پلیس آمریکا، ماجرای قرآن سوزی راست گراها در سوئد و نقش روسیه در این موضوع و همچنین تبعات برگزیت بر اقتصاد بریتانیا بیش از موضوعات دیگر اهمیت دارد. 

رفتار خشونت‌بار پلیس آمریکا با سیاه‌پوستان و درگیری‌های مرگ‌بار در سرزمین‌های اشغالی سوژه مشترک روزنامه‌های خاورمیانه‌ای است. 

 

    گاردین

    قرآن‌سوزی در سوئد؛ پای روسیه در میان است!

    منابع خبری سوئد گزارش می‌دهند در پشت پرده قرآن‌سوزی در استکهلم، روزنامه‌نگار راست‌گرای افراطی به نام چانگ فریک حضور دارد. این فرد پیش از این با رسانه RT (راشا تودی) با حمایت پوتین و کرملین کار می‌کرده است. او متهم است که هزینه قرآن‌سوزی شنبه گذشته استکهلم را هم پرداخت کرده است. فریک در حال حاضر برای دست راستی‌های سوئد فعالیت می‌کند.

    فریک با پرداخت این هزینه به کسی مثل راسموس پالودان، ‌دو تابعیتی سوئدی - دانمارکی او را برای عمل قرآن‌سوزی تحریک کرده است. فریک دعوت به قرآن‌سوزی را رد، اما پرداخت ۳۲۰ کرون سوئد به پالودان را تایید کرده است. 

    به نظر می‌رسد موضوع پیوستن سوئد به ناتو باعث شده است تا افراطی‌ها اقداماتی را برای جلوگیری از آن انجام دهند. ترکیه و روسیه از مخالفان پیوستن سوئد به ناتو هستند. قرآن‌سوزی استکهلم درست مقابل سفارت ترکیه در پایتخت سوئد رخ داده است. با توجه به ریشه‌های اسلامی ترکیه و ماجرای قرآن‌سوزی، مخالفت این کشور برای پیوستن سوئد به ناتو شدیدتر شده است.

 

    نیویورک تایمز

    بازگشت کرملین به معمار جنگ علیه اوکراین

    روسها برای رفع مشکلات خود در جنگ علیه اوکراین به معمار جنگی خود یعنی ژنرال والری گراسیموف روی آورده اند. او از جمله طراحان اصلی حمله روسیه به اوکراین است. گراسیموف سومین فرمانده جنگ روسیه از آغاز حملات علیه اوکراین به شمار می‌رود و جایگزین سوروکین است. 

    گراسیموف پوتین را متقاعد کرده که فرمانده‌هان پیشین روسیه در حمله به اوکراین بیش از حد منفعل بوده اند. به این ترتیب او فرماندهی روزانه حملات روسیه را به عهده گرفته است تا شاید اتفاقی در جبهه نبرد به نفع این کشور بیفتد. 

    واکنش کارشناسان اروپایی و آمریکایی به انتخاب گراسیموف برای فرماندهی نیروهای روس و حملات این کشور این است که او در اصل مسبب وضعیت فعلی روسیه در اوکراین است. گراسیموف طراح اصلی ایده حمله به اوکراین بوده و با این حساب ایده‌های او باعث شده روسیه گرفتار چنین وضعیتی شود. 

    کارشناسان اروپایی و آمریکایی می‌گویند سوروکین تنها سه ماه فرمانده جنگ روس‌ها بود و بعد از او گراسیموف فرمان را دست گرفت، اما این تغییرات دستاورد قابل ملاحظه‌ای برای روس‌ها نداشته است. او بیش از هر موضوعی درگیر مسائل تاکتیکی مثل نحوه حرکت نیروها و استفاده آنها از وسایل نقلیه عمومی و مخاطرات استفاده از گوشی‌های همراه در گروه‌های نظامی روسیه بوده است.

 

    گلف نیوز

    تصاویر خشونت پلیس بایدن را عصبانی کرد

    خشونت و ضرب و شتم پلیس ممفیس که در نهایت منجر به مرگ تایر نیکولز می‌شود باعث واکنش رئیس‌جمهور ایالات متحده شده است. بایدن رفتار پلیس را تاسف‌بار و متاثر‌کننده توصیف کرده است. 

    ماموران پلیس ممفیس چند روز پیش نیکولز را به ضرب باتوم و مشت و لگد و اسپری فلفل مجروح کردند. او به بیمارستان منتقل شد و پس از سه روز بستری درگذشت. پزشکان گفتند نیکولز در اثر خونریزی داخلی متاثر از ضرب و شتم جان باخته است. پلیس می‌گوید نیکولز را به دلیل عدم رعایت قوانین رانندگی متوقف کرده اند، اما او قصد داشته فرار کند. تصاویر و ادله آنها هنوز این ادعا را ثابت نکرده است.

    با انتشار تصاویر مربوط به ضرب و شتم نیکولز، رئیس‌جمهور ایالات متحده متاثر شده و گفته این رفتارها یادآور خشونت و دردی است که سیاه‌پوستان و رنگین‌پوستان سالها تجربه کرده اند. تایر نیکولز جوانی ۲۹ ساله و سیاه‌پوست بود. در بخشی از تصاویر نیکولز در حالی که یک گوشه افتاده، با درد و گریه مادرش را صدا می‌زند و پلیس‌ها بی‌توجه به او مشغول حرف زدن هستند.

    کشته شدن تایر نیکولز اعتراضاتی را در ممفیس در پی داشته است. این حادثه یادآور ماجرای جورج فلوید در دوران ریاست‌جمهوری ترامپ است. ماجرایی که اعتراضات گسترده و جهانی « زندگی سیاهان مهم است» را راه‌اندازی کرد.

 

عرب نیوز

    درگیری اسرائیل و فلسطین؛ عربستان هشدار داد

    عربستان سعودی همچون دیگر کشورها و نهادهای بین‌المللی نسبت به درگیری‌ها و خشونت‌های اخیر میان فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها هشدار داد. مقامات سعودی خواستار بازگشت طرفین به مسیر صلح شدند و از نهادهای بین‌المللی درخواست کردند پیمان صلح میان اسرائیل و فلسطین احیا شود. 

    حمله نظامیان اسرائیلی به اردوگاه جنین با حمله فلسطینی‌ها به کنیسه‌ای در اورشلیم پاسخ داده شده است. در حمله اسرائیلی‌ها ۹ شهروند فلسطینی و در حمله فلسطینی‌ها به کنیسه ۷ شهروند اسرائیلی کشته شدند. حمله فلسطینی‌‌ها به دست پسر نوجوان ۱۳ ساله انجام شده است. 

    علاوه بر عربستان، عمان، امارات و مصر هم حمله به کنیسه را محکوم کرده اند. آنها پیش از این حمله اسرائیلی‌‌ها به اردوگاه جنین را هم محکوم کرده بودند. با استقرار دولت راستگرا و تندروی نتانیاهو در اسرائیل، بسیاری از کارشناسان خاورمیانه هشدار داده بودند خشونت و درگیری میان اسرائیلی‌ها و فسلطینی‌ها بالا خواهد گرفت.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها