|

شاهزاده هری از کتک‌کاری با برادرش می‌گوید

بن‌بست انتخاب سخنگوی مجلس نمایندگان موسوم به خانه در صدر اخبار روزنامه‌های آمریکایی است. پس از آن درگیری‌های اوکراین بخش عمده اخبار را در صفحات اول این روزنامه‌‌ها و رسانه تشکیل می‌دهند.

شاهزاده هری از کتک‌کاری با برادرش می‌گوید

به گزارش شبکه شرق، برای انگلیسی‌ها مشکلات پیش آمده بخش سازمان بهداشت موضوع روز است. ظاهرا وسایل محافظتی برای کادر درمان مثل ماسک و گان استاندارد نیست. از سوی دیگر کتک‌کاری شاهزاده هری و شاهزاده ویلیام در سال ۲۰۱۹ هم به سوژه‌ای داغ در رسانه‌ها تبدیل شده است. هری در کتاب زندگی‌نامه‌اش روایتهایی مگو و رازآلود را در معرض قضاوت عمومی گذاشته است. به نظر می‌رسد خانواده سلطنتی داستانی تازه پیش رو خواهد داشت. 

آزادی ترانه علیدوستی بازیگر نام‌آشنای سینمای ایران و همچنین تلاش کابینه جدید اسرائیل برای حمایت از روسیه در جنگ با اوکراین و انفجار در سومالی و رونمایی از طرح بیمه بیکاری در امارات سوژه‌های مورد توجه در صفحه اول رسانه‌های خاورمیانه‌ای هستند. 

 

گاردین: شاهزاده هری از کتک‌کاری با برادرش می‌گوید!

 

جزییات جدیدی از کتاب زندگی‌نامه شاهزاده هری به بیرون درز پیدا کرده است که می‌تواند یک بار دیگر خانواده سلطنتی را عصبانی و خشمگین کند. 

شاهزاده هری در کتاب « اسپیر » ( ذخیره ولیعهد ) صحنه‌ای از کتک خوردنش را به دست شاهزاده ویلیام شرح می‌دهد. این اتفاق در سال ۲۰۱۹ و در خانه شاهزاده هری رخ داده است. هری می‌نویسد ویلیام گردنم را گرفت، گردن‌بندم را پاره کرد، گلویم را فشار داد و در نهایت روی زمین انداخت به گونه‌ای که پشتم آسیب دید … 

به نظر می‌رسد رابطه میان دو برادر پس از ازدواج شاهزاده هری و مگان مارکل به هم خورده است. شاهزاده هری معتقد است برادرش طوطی‌وار هرچه در روزنامه‌ها درباره مگان خوانده بود به زبان آورده و همسرش را پُر رو و سوهان روح و آدمی مشکل‌دار خطاب کرده است. این کلمات باعث درگیری میان دو برادر و در نهایت کتک خوردن شاهزاده هری می‌شود. 

در جایی دیگر از این کتاب که خیلی محرمانه به دست گاردین رسیده شاهزاده هری از درگیری‌هایش درباره عنوان « اسپیر » می‌نویسد. عنوانی که برای جانشین ولیعهد در نظر می‌گیرند. ولیعهد نفر اولی است که بر تخت سلطنت می‌نشیند و نفر دوم در واقع یدک اوست.

 

 

 نیویورک تایمز: ناتوانی مجلس نمایندگان در انتخاب سخنگو!

 

به نظر می‌رسد مجلس نمایندگان آمریکا برای دومین روز پیاپی هم نتواند سخنگوی خود را انتخاب کند. می‌گویند شورش جناح راست جمهوری‌خواهان مجلس باعث این وضعیت شده است. آنها از مسیر انتخاب کوین مک‌کارتی برای کسب عنوان سخنگو یا رئیس مجلس نمایندگان خارج شدند و همین موضوع باعث شکست نماینده کالیفرنیا شد. 

با همه این حرف‌ها کوین مک‌کارتی نماینده کالیفرنیا همچنان برای کسب این عنوان دست و پا می‌زند و تلاش می‌کند؛ هرچند که مسیر مسدود شده باشد. کارشناسان می‌گویند این وضعیت که مجلس نمایندگان نتواند رئیس خود را انتخاب کند، برای نخستین بار در یک قرن گذشته رخ داده و دست کم در صد سال اخیر بی‌سابقه بوده است.

دست بالا در مجلس نمایندگان با جمهوریخواهان است، اما شورش برخی از آن‌ها بن‌بستی عجیب و غریب در این فرآیند سیاسی ایجاد کرده است. در گزارش‌ها آمده حتی دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق هم پادرمیانی کرده و از هم‌حزبی‌های خود خواسته همه حول محور مک‌کارتی جمع شوند و به او رای دهند، اما میانجی‌گری ترامپ هم بی‌نتیجه بوده است. 

 

 

نشنال: هجوم اماراتی‌های بیکار به طرح بیمه بیکاری

 

ظبیش از ۶۰ هزار اماراتی که شغل خود را از دست داده اند در طرح بیمه بیکاری ثبت نام کرده اند. در این طرح به مدت سه ماه به کارمندان و کارگران بخش دولتی و خصوصی که شغل خود را به صورت غیر ارادی از دست داده اند، مبلغی نقدی تعلق می‌گیرد. کارمندانی که در مناطق آزاد امارات ساکن هستند، در حال حاضر از این طرح بی‌بهره هستند. 

بقیه کارمندان بیکار می‌توانند ۶۰ درصد حقوق پایه ۶ ماه اخیر خود را دریافت کنند. در واقع حداکثر پرداخت به کارمندان از کار بیکار شده در هر ماه ۲۰ هزار درهم معادل ۵ هزار و ۴۰۰ دلار خواهد بود. این برنامه تا سه ماه اجرا می‌شود. 

وزارت نیروی انسانی امارات برای این که بتواند این طرح را عملی کند، با ۹ شرکت بیمه قرارداد بسته است. ثبت نام در این طرح برای متقاضیان رایگان است. آنها باید مدارک و اسناد خود را به مراکز تعیین شده ارائه دهند. 

پاندمی کرونا و تبعات آن باعث بیکاری تعداد زیادی از کارگران و کارمندان در سراسر جهان شد. این طرح می‌تواند گوشه‌ای از مشکلات این قشر را رفع کند.

 

عرب نیوز: نتانیاهو؛ حمایت از روسیه و ترس از رابطه تهران - مسکو

 

تغییر مواضع دولت اسرائیل در قبال جنگ روسیه و اوکراین واضح است. تحلیلگران می‌گویند از وزرای کابینه جدید خواسته شده پشت روسیه در بیایند و از این کشور در تقابل با اوکراین حمایت کنند. 

این رویه بر خلاف رویه دولت یئیر لاپید، نخست‌وزیر سابق اسرائیل است. تحلیلگران می‌گویند نتانیاهو سال‌ها با پوتین هم‌دوره بوده است. پس عجیب نیست که با او صمیمی‌تر و نزدیک‌تر باشد. اما علت این که دولت نتانیاهو تصمیم دارد پشت روسیه در بیاید و از اوکراین حمایت نکند، ترس از افزایش صمیمیت میان تهران و مسکو است. 

اسرائیل به منظور جلوگیری از ارتقای روابط ایران و روسیه تلاش می‌کند دل پوتین را به دست بیاورد. در واقع نزدیکی تهران - مسکو ممکن است باعث شود روسیه آزادی عمل جنگنده‌های اسرائیلی در آسمان سوریه را محدود کند. 

همه اینها در حالی رخ می‌دهد که شهروندان اسرائیلی حامی اوکراین بوده و از نخستین روز آغاز حملات روسیه، آن را تقبیح کرده اند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها