|

درآمد بیش از 115 میلیارد دلاری عراق از فروش نفت در سال گذشته

خبرگزاری رسمی عراق، در گزارشی به درآمد بیش از 115 میلیارد دلاری عراق از فروش نفت در سال گذشته پرداخته است.

درآمد بیش از 115 میلیارد دلاری عراق از فروش نفت در سال گذشته

در بررسى رسانه های عرب زبان امروز نگاهی انداختیم به عناوین ،خبرگزاری رسمی عراق، الخلیج اونلاین،روسیا الیوم، والفرات نیوز.

در این میان خبرگزاری رسمی عراق، در گزارشی به درآمد بیش از 115 میلیارد دلاری عراق از فروش نفت در سال گذشته پرداخته است.

 

روسیا الیوم: 

حزب حاکم ترکیه: دیدار اردوغان و اسد در دستور کار است

 سخنگوی حزب عدالت و توسعه ترکیه اعلام کرد که دیدار رؤسای جمهور ترکیه و سوریه در دستور کار است.

 «عمر جلیک»، سخنگوی حزب عدالت و توسعه ترکیه، طی اظهاراتی تأکید کرد که وقت برقراری پل‌های ارتباط میان ترکیه و سوریه و گفت‌وگوی سیاسی دوجانبه فرارسیده است.

او گفت که موضوع بعدی که در دستور کار است برگزاری نشست سران دو کشور است و افزود که آنکارا از پیشرفتی که در روابط دو کشور به دست آمده راضی است.

روز چهارشنبه گذشته، وزرای دفاع و مسؤولان دستگاه‌های امنیتی ترکیه و سوریه در مسکو با یکدیگر دیدار کردند.

وزارت دفاع سوریه این دیدار را سازنده خوانده بود.

همچنین وزیر خارجه ترکیه شنبه خواستار برگزاری نشست سه‌جانبه به همتایان سوری و روسی خود در نیمه دوم ماه جاری میلادی شد.

 

الفرات نیوز:

 اعلام جوایز مالی تیم‌ها در جام ملت‌های خلیج فارس

رئیس کمیته اطلاع‌رسانی جام ملت‌های خلیج فارس در بصره مقدار و منبع پرداخت جوایز این جام را که در 6 ژانویه با مشارکت 8 کشور برگزار می‌شود اعلام کرد.

«احمد الموسوی» رئیس کمیته اطلاع‌رسانی جام ملت‌های خلیج فارس، گفت که تیم قهرمان یک میلیون دلار و نایب قهرمان 750 هزار دلار دریافت می‌کنند و افزود که این مبلغ از جانب فدراسیون فوتبال ملت‌های خلیج فارس پرداخت می‌شود.

او گفت که تیم‌های کشورهای عضو از روز جمعه به تدریج به عراق آمده‌اند و هم‌اکنون تیم‌های امارات و عمان و یمن در بصره هستند.

الموسوی همچنین تأکید کرد که از رئیس فیفا و رؤسای فدراسیون‌های آسیا و اروپا و نیز رؤسای کشورهای شورای همکاری و یمن برای حضور در جشن افتتاحیه بازی‌ها دعوت شده است.

شب گذشته، «اسعد العیدانی» استاندار بصره، تأکید کرد که همه تدارکات لازم برای برگزاری جام ملت‌های خلیج فارس فراهم شده و ابراز اطمینان کرد که این دور از بازی‌ها که بصره میزبان آن است از موفق‌ترین دوره‌های این جام باشد.

 

خبرگزاری رسمی عراق (واع) : 

درآمد بیش از 115 میلیارد دلاری عراق از فروش نفت در سال گذشته

حیان عبدالغنی، وزیر نفت عراق اعلام کرد که درآمد عراق از صادرات نفت خام در سال 2022 به بیش از 115 میلیارد دلار رسید.

و بنابر آمار اولیه، عراق در سال 2022 بیش از یک میلیارد و 209 میلیون بشکه نفت صادر کرد.

بنابر آنچه در بیانیه وزارت نفت عراق آمده است، میانگین صادرات روزانه نفت عراق نزدیک به 3 میلیون و 320 هزار بشکه در روز بود.

وزیر نفت عراق گفت که صادرات نفت خام براساس بررسی های بازار نفت از سوی شرکت های مختلف چینی، هندی، کره جنوبی، ترکیه ای، یونانی، امریکایی، بریتانیایی، فرانسوی، روسی، ایتالیایی، اسپانیایی و هلندی و غیره و برخی از کشورهای عربی انجام شد.

عبدالغنی ضمن تشکر از کارکنان وزارت نفت و تشکیلات آن، گفت که بیش از 115 میلیارد دلار درآمد عراق از فروش نفت در سال 2022 بوده است.

 

الخلیج اونلاین: 

اخراج 30 هزار مهاجر از کویت در سال 

وزارت کشور کویت از اخراج 30 هزار مهاجر در سال 2022 که غالبا اتباع هندی بودند، به دلیل ارتکاب جرائم و تخلفات گوناگون خبر داد.

این مهاجران عمدتا به دلیل مصرف مواد مخدر، درگیری، سرقت، تولید مشروبات الکلی، انقضای مدت اقامت و عدم رعایت قوانین کشور و بعضا به دلیل مصالح اجتماعی از کشور کویت اخراج شدند.

تعداد مردان اخراج شده 17 هزار نفر و تعداد زنان 13 هزار نفر بوده و بیشتر اخراج شدگان از اتباع هندی، بنگالی و مصری بودند.

طبق قوانین کویت، یک فرد مقیم این کشور ممکن است با حکم دادگاه در پرونده های جنایی و یا با تصمیم وزارت کشور اخراج شود.

در سپتامبر گذشته گزارش های رسمی کویت نشان داد جمعیت این کشور به 4 میلیون و 464 هزار نفر رسیده و 87 درصد از آن را مهاجران تشکیل می دهند.

از اوت 2017، کویت اقدامات زیادی برای بومی سازی مشاغل به منظور اجرای طرح کاهش تدریجی کارگران خارجی در بخش عمومی و جایگزینی آن ها با شهروندان کویتی ظرف مدت پنج سال آغاز کرده است.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها