|

صادرات نخستین محموله سوخت دیزل ارتقا یافته کویت به اروپا

در بررسى رسانه های عرب زبان امروز نگاهی انداختیم به عناوین ،خبرگزاری رسمی عراق (واع)، الخلیج اونلاین،اسپوتنیک، وروسیا الیوم.

صادرات نخستین محموله سوخت دیزل ارتقا یافته کویت به اروپا

به گزارش شبکه شرق، در این میان الخلیج اونلاین،در گزارشی به صادرات نخستین محموله سوخت دیزل ارتقا یافته کویت به اروپا  پرداخته است.

 

الخلیج اونلاین: صادرات نخستین محموله سوخت دیزل ارتقا یافته کویت به اروپا

 کویت از صادرات نخستین محموله سوخت دیزل ارتقا یافته خود که با ویژگی های مورد نیاز بازارهای اروپا تولید شده است، خبر داد.

 شرکت ملی نفت کویت اعلام کرد که این محموله شامل 66 هزار تن با همکاری و هماهنگی با بخش بازاریابی جهانی این شرکت صادر شد.

شرکت ملی نفت کویت توضیح داد که تولید سوخت دیزل با ویژگی های متناسب با فضای بازارهای اروپا، پس از سلسله پژوهش ها و آزمایش ها در پالایشگاه بندر عبدالله صورت گرفت.

این پژوهش ها و آزمایش ها به بهبود این ویژگی ها منجر شد و ویژگی خاص و قدرت رقابت بالاتری به این محصول داد.

پالایشگاه بندر عبدالله نیز در همین راستا اقدام به اصلاح عوامل عملیاتی شماری از واحدهای تولیدی کرد تا سوخت دیزل با استانداردهای بین المللی مطابقت داشته باشد.

کویت پیشتر در ماه نوامبر توانسته بود نخستین محموله مازوت با گوگرد کم را از پالایشگاه الزور به سنگاپور صادر کند.

کویت در اواخر نوامبر نیز نخستین محموله سوخت هواپیما را از پالایشگاه الزور به امارات و عمان صادر کرده بود.

 

اسپوتنیک: انصار الله از دیدارهای مستقیم با عربستان در مسقط خبر داد

محمد عبدالسلام، رئیس هیئت مذاکره کننده انصار الله یمن از دیدارهای مستقیم با عربستان پس از پایان آتش بس در یمن از اوایل اکتبر خبر داد.

 وی گفت که از زمان پایان آتش بس، مذاکرات گسترده ای با طرف های مختلف از جمله دیدارهای مستقیمی با عربستان و سازمان ملل در مسقط داشتیم.

وی افزود که اکنون هیچ تعهدی درخصوص توقف آتش بس نداریم اما تلاش های قابل احترامی از سوی برادران در عمان به موازات بررسی افکاری برای پیشرفت این پرونده انجام می شود.

عبدالسلام تصریح کرد که هیئت عمانی که پیشتر وارد صنعا شده با عبدالملک الحوثی، رهبر انصار الله و المشاط و رئیس ستاد کل ارتش دیدار داشته و این دیدارها مثبت بوده و تصوراتی از افکار مطرح شده در مذاکرات ارائه داده است.

رئیس هیئت مذاکره کننده انصار الله نسبت به عواقب هرگونه اقدام تنبیهی علیه انصار الله در چارچوب دسته بندی انصار الله به عنوان یک سازمان تروریستی هشدار داد و گفت که اقدامات این چنینی می تواند وضعیت را برهم زده و ما را به نقطه صفر برساند.

 

روسیا الیوم: مجلس عمان تعدیل قانون بایکوت اسرائیل را بررسی می کند

 

مجلس شورای عمان امروز (دوشنبه 26 دسامبر) پیشنهاد تعدیل ماده اول حکم سلطنتی درباره بایکوت اسرائیل را به بحث می‌گذارد.

در توئیت رسمی مجلس شورای عمان درباره دستور کار جلسه روز دوشنبه این مجلس پیشنهاد تعدیل ماده اول حکم سلطنتی درباره بایکوت اسرائیل درج شده است.

در این توئیت جزئیات بیشتری درباره تعدیلات مورد نظر داده نشده است.

حکم سلطنتی بایکوت اسرائیل در سال 1972 صادر شده است.

عمان روابط رسمی با اسرائیل برقرار نکرده اما تاکنون مقامات عمانی با مقامات اسرائیلی دیدارهای علنی داشته اند. در سال 2019 «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر وقت اسرائیل در سفر به مسقط با ملک قابوس، سلطان سابق عمان، دیدار کرد.

 

خبرگزاری رسمی عراق (واع) : از کویت تا بصره با پای پیاده برای حمایت از عراق در میزبانی جام ملت‌های خلیج فارس

 

دروازه بان سابق تیم ملی کویت اعلام کرد در حمایت از عراق در میزبانی جام ملت های خلیج فارس، مسافت کویت تا بصره را با پای پیاده سفر می کند.

«عبدالرضا عباس» دروازه بان سابق تیم ملی کویت امروز دوشنبه گفت که از سال 2012 به خودش قول داده بود اگر مسابقات قهرمانی جام خلیج فارس در بصره برگزار شود، پیاده به آنجا برود و اکنون نیز هنگام عمل به وعده است.

او گفت سوم ژانویه آینده از منزل خود در منطقه جابریه کویت به سمت گذرگاه مرزی سفوان حرکت می کند و با پای پیاده وارد عراق می شود.

عباس گفت که هدفش از این کار، اظهار دوستی نسبت به عراق و مردم شریف و ورزش دوستش و نیز یادآوری تاریخ عراق و قهرمانانش به جهان است.

عباس گفت: جام ملت های خلیج فارس گواه بر امن بودن عراق و بصره است و این موضوع با حضور جمعی و تلاش های هماهنگی که با آمادگی برای این رویداد بزرگ در زمانی بی سابقه انجامید، متمایز می شود.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها