|

15 میلیون سوریه‌ای نیازمند کمک‌های انسانی

در بررسى رسانه های عرب زبان امروز نگاهی انداختیم به عناوین ، روسیا الیوم،خبرگزاری رسمی عربستان (واس)، الخلیج اونلاین، وخبرگزاری رسمی عراق (واع).

15 میلیون سوریه‌ای نیازمند کمک‌های انسانی

به گزارش شبکه شرق، در این میان روسیا الیوم،در گزارشی به نیاز 15 میلیون سوریه‌ای به کمک‌های انسانی پرداخته است.

 

خبرگزاری رسمی عربستان (واس): شرکت های عربستان و چینی 34 سند همکاری امضا کردند

در حاشیه سفر رئیس جمهور چین به عربستان، شرکت‌های عربستانی و چینی 34 توافق‌نامه سرمایه‌گذاری امضا کردند.

این توافقات به بخش‌های گوناگون انرژی‌های پاک و تولید هیدروژن و انرژی خورشیدی و فناوری اطلاعات و حمل و نقل و صنایع پزشکی و مسکن و کارخانه‌های مصالح ساختمانی مربوط می‌شود.

وزیر سرمایه‌گذاری عربستان تأکید کرد که این توافقات موجب گسترش روابط عربستان با چین در همه عرصه‌ها می‌شود.

حجم مبادلات تجاری عربستان و چین در سال 2021 حدود 81 میلیارد دلار بوده و در سه ماهه چهارم 2022 نیز حدود 27.5 میلیارد دلار گزارش شده است.

 

 

 

روسیا الیوم: 15 میلیون سوریه‌ای نیازمند کمک‌های انسانی

 

نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه تأکید کرد که 15 میلیون سوریه‌ای نیازمند کمک‌های انسانی هستند.

«گر پدرسن» در اظهاراتی پس از دیدار با «فیصل المقداد»، وزیر خارجه سوریه، در دمشق گفت: «9 تا 10 میلیون سوریه‌ای زیر خط فقر زندگی می‌کنند و حدود 15 میلیون نفر هم نیازمند کمک‌های بشردوستانه‌اند».

او گفت که این وضعیت قابل قبول نیست و باید «به این مسائل رسیدگی کنیم و وضعیت پناهندگان و آوارگان داخلی و نیز وضعیت بازداشتیان و ربوده شدگان را پیگیری کرد».

پدرسن تأکید کرد که سفرش به دمشق در ادامه گفت‌وگوهای پیاپی با دولت سوریه است و درباره افزایش تنش در شمال سوریه مذاکره کرده است.

 

 

خبرگزاری رسمی عراق: بررسی نوسازی نظام بانکی عراق در دیدار هیئت صندوق بین المللی پول با السودانی

 

نخست‌وزیر عراق در دیدار با هیئتی از صندوق بین‌المللی پول نوسازی نظام بانکی و همکاری در اصلاحات اقتصادی و مبارزه با فساد را بررسی کرد.

بر اساس بیانیه رسمی دفتر نخست‌وزیر عراق، «محمد شیاع السودانی» در دیدار با هیئتی از صندوق بین‌المللی پول به ریاست «غازی شبیکات» رئیس دفتر نمایندگی این صندوق در عراق، بر اهمیت تقویت همکاری‌ها در بخش توسعه و حمایت صندوق بین‌المللی پول از اقتصاد عراق تأکید کرد.

در این دیدار که وزیر دارایی عراق نیز در آن حضور داشت نحوه حمایت این صندوق از اصلاحات اقتصادی دولت و همکاری در بخش اصلاح نظام بانکی و به‌روزسازی آن و نیز مبارزه با فساد بررسی شد.

 

 

 

الخلیج اونلاین: دبیرکل شورای همکاری به درخواست کویت برکنار می شود

 

الخلیج اونلاین به نقل از روزنامه «عکاظ» عربستان از درخواست کویت برای برکناری «نایف الحجرف» از دبیرکلی شورای همکاری پیش از پایان دوره مسئولیتش خبر داد.

 این نشریه با انتشار گزارشی خبر داد که موضوع برکناری الحجرف در نشست سران شورای همکاری که قرار است روز جمعه در ریاض برگزار شود اعلام خواهد شد.

این گزارش درباره علت درخواست ناگهانی کویت برای برکناری الحجرف توضیحی نداده است.

از سوی دیگر یک رسانه کویتی تأکید کرد که کویت به جای الحجرف، «محمد الفارس» وزیر نفت سابق را نامزد این دبیرکلی شورای همکاری خواهد کرد.

نایف الحجرف، اهل کویت، در سال 2020 به پیشنهاد این کشور به دبیرکلی شورای همکاری انتخاب شد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها